כדי להקל על הלחץ הבינלאומי הורתה איראן לחיזבאללה: תרגיעו!

הוראות איראן לחיזבאללה: תרגיעו! כדי להקל על הלחץ הבינלאומי

חיזבאללה מדליף מידע שהוא לא יתנגד לקביעת מיקום גבול לבנון עם ישראל

חיזבאללה עוקב אחר מפת דרכים איראנית

ביירות – חיזבאללה נוטה למתן עמדותיו הפוליטיות כלפי החוץ, וזאת על סמך הערכות המקובלות בצמרת האירגון ואיראן לא רחוקה מלקבל אותן.

גורמים פוליטיים בלבנון ציטטו מקורבים לחיזבאללה שאמרו כי האירגון ינקוט גישות חדשות , כולל לא להתנגד לשרטוט הגבולות עם ישראל, על מנת להקל על הלחצים הבינלאומיים המופעלים על השלטון בלבנון.

חיזבאללה דוחף להרחיק את ממשלת לבנון החדשה בראשותו של חסן דיאב מההאשמה שהוא "שפוט" שלה ולאג'נדות שלה. כמו כן החיזבאללה קרא היטב את העמדות שפרסמה וושינגטון הדורשות  את עצמאות הממשלה מההחלטות המתקבלות אצל החיזבאללה המייצג את סדר יומה של ההנהגה האיראנית בטהראן יותר מאשר את האינטרס הלבנוני המובהק.

גורמים פוליטיים סבורים כי הרגעת החיזבאללה היא חלק מתוצאות ההתלבטויות המתרחשות בתוך איראן לאחר המבצע האמריקני שחיסל את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים – הגנרל קאסם סולימאני, ולאחר שהמטוס האזרחי האוקראיני הופל על ידי טיל מכוון שנורה על ידי משמרות המהפכה.

הגורמים העריכו כי הרגעה זאת באה בניסיון למתן את השפעת האיומים שפיזר מזכ"ל המפלגה, חסן נסראללה, לאחר הריגתו של סולימאני, בו הבטיח תגובה בלתי תלויה בתגובה האיראנית, שתהיה הקדמה לסילוק הנוכחות האמריקאית באזור.

 Resistance forces across world carry task of avenging Soleimani: Nasrallah

המקורות חשפו כי הרגיעה מגיעה גם לאחר פעילות בערוצים בינלאומיים עם טהראן בניסיון להקל על ההסלמה, שהבולט בהם היה ביקורו של ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל בטהראן.

לאחר פגישה עם השליח האירופי, נשיא איראן, חסן רוחאני, הביע את נכונותה של איראן לשתף פעולה עם אירופה ולחזור לעמידה מלאה בתנאי הסכם הגרעין "בתנאי שאחרים יכבדו את התחייבויותיהם".

עמדתו של רוחאני הגיעה ימים ספורים לאחר הצהרה שעוררה מחלוקת באיראן ונאמרה ע"י  שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, בו אישר כי המשא ומתן של ארצו עם ארצות הברית עדיין אפשרי למרות חיסולו של סולימני ע"י האמריקאים.

המקורות ציינו כי פעילותו הצבאית של חיזבאללה עדיין נמשכת וכי לאחרונה הודיעו ​​על מותם של מספר מלוחמיו  בקרבות סביב חלב ואידליב, למרות שהם יודעים כי זה משרה תסכול קשה בקרב ציבור תומכיו השואלים שאלות קשות בנוגע להמשך לחימת השיעים הלבנוניים  בסוריה ולעובדה שהם משלמים מחיר דמים כבד כדי לשרת את האג'נדה האיראנית .

החיזבאללה מבקש להקל את הרטוריקה העויינת  שלו, במיוחד נגד מדינות המפרץ, מכיוון שתמיכתן הכלכלית היא בעלת חשיבות עליונה על מנת לאפשר למדינה לצאת מהמשבר הכלכלי הקשה אליו היא נקלעה.

החיזבאללה מבין כי תושבי לבנון סובלים קשות מהמשבר הכלכלי וכי הם מסתכלים בעיניים זועמות על העמדות שהחיזבאללה נוקט נגד הקהילה הערבית והבינלאומית מבלי שלחיזבאללה תהיה אלטרנטיבה, מה גם שהסנקציות האמריקניות גרמו לאיראן לא להיות מסוגלת למלא את התפקיד הכלכלי התומך שהיא מילאה אחרי מלחמת 2006, כמו כן, כל תמיכה כספית שקטאר עשויה לספק ללבנון לא תספיק לבדה ללא התערבות בינלאומית מקיפה להצלת המדינה.

חיזבאללה אינו פועל במנותק מהתפקיד הנדרש על ידי איראן
חיזבאללה אינו פועל במנותק מהתפקיד הנדרש על ידי איראן

מקורות במצפה הסורי לזכויות אדם  מאמינים כי החיזבאללה, שפיקח בקפידה על הקמת הממשלה החדשה ולחץ על בעלות בריתה לקבל אותה, ישאף לספק את התנאים להצלחתה ולקבלתה ע"י הקהיליה הבינלאומית, ובכך להקל על מחויבותו של דיאב למדיניות של התרחקות מקרבתו לחיזבאללה והקפדה להיות מקובל על כל העולם הערבי , כמו גם להקל על משימתו של שר החוץ נסיף חטי להגיע לנורמליזציה ביחסי לבנון עם מדינות ערב, במיוחד עם מדינות המפרץ, שהושפעו לרעה מהעמדות שנקט שר החוץ לשעבר, ג'יברן בסיל, שהתרחק מעמדותיהם של ריאד ואבו דאבי ונטה יתר על המידה לטובת טהרן.

חיזבאללה שואף להימנע מלשאת באחריות לכל כישלון בהישגים מהירים לממשלה מכיוון שנחשד שהוא סניף שלה. מתוך התבטאויותיו של סגן המפלגה, חסן פדלאללה, עולה כי המפלגה נערכת לחוקי יסוד שיוצגו בפרלמנט באופן אינטנסיבי במטרה לארגן את הליך הרפורמה ולסגור את הפרצות החוקיות שהופכות את השחיתות לנורמה.

גורמים פרלמנטריים בלבנון צפו כי נציגי חיזבאללה יעזבו את המושבים האחוריים ברגע שהממשלה תזכה לאמון הפרלמנט בצורך שלה במצע הממשלתי להראות את מדיניותו החדשה בתגובה להתפרצות הפגנות הרחוב מאז 17 באוקטובר, אשר נסראללה האשים זה מכבר אותן כקשורות לשגרירויות ואג'נדות זרות.

היא הדגישה כי חיזבאללה מבקש לא להיסחף לעסוק בתיקים שעשויים להיחשב כפרובוקטיביים לקהילה הבינלאומית.

הגורמים אמרו כי המפלגה כבר לא דוחפת, כמו שעשתה בתקופת ממשלת סעד חרירי לשעבר, לנרמל את היחסים הפוליטיים בין ביירות לדמשק.

מקורות בחיזבאללה מדליפים  על נכונותם להכיר ,במה שמחליט בעל בריתו, מנהיג תנועת "אמל" ויושב ראש הפרלמנט- נבי ברי ,בענייני תיחום גבולות, יבשה וים, בין ישראל ללבנון.

הגורמים סבורים כי הרגיעה בחיזבאללה עשויה להיות זמנית והיא תחזור ממנה אם הרצון האיראני ידרוש זאת, אך היא עומדת בפני מבחן חשוב בפני האזרחים הלבנונים בשבועות הקרובים, ובמיוחד השיעים שביניהם, לספק הוכחה  ליכולתה לסייע בהצלחת  מילוי משימות הממשלה שהיא עצמה היתה מאחורי לידתה.

תוצאת תמונה עבור soleimani nasrallah

כתיבת תגובה