בעיות מימון קשות מעכבות השלמת פרויקט קהיר החדשה במצרים

סוגיות הכסף ממשיכות להכות את תכניותיה של מצרים לבירה מנהלית חדשה.

מצרים טרם עמדה בתנאים מרובים המצורפים למנגנון ההלוואות מסין העומד על סך 3 מיליארד דולר, כדי לתכנן ולבנות את מחוז העסקים המרכזי של הבירה החדשה, כך אמר גורם בממשלת מצרים לאל-מוניטור.

ההתעקשות של הבנקים הסיניים על ערבויות תשלום מורכבות יותר מבלי להפריש את ההחזקה של ההעברה הראשונה של 834 מיליון דולר בהלוואה. מצרים הייתה צפויה להשיג נתח זה בינואר. המקור מסביר כי ממשלת מצרים פועלת לפתור סכסוך זה ולקיים שיחות כדי להאיץ את התשלום.

"הצד הסיני חושש האם מצרים מסוגלת להחזיר את ההלוואה ובאילו אמצעים, בנוסף לתזמון החובות. עם זאת, מתקיימים משא ומתן עם הצד הסיני כדי לטפל בדאגות. (כל זאת עוד לפני ההשלכות של נגיף הקורונה על הכלכלה הסינית והמשמעות על פרויקטים חיצוניים כמו במצרים).

Image result for New Administrative Capital (NAC) Cairo Egypt"

השלב הראשון בהלוואה יכסה את עלות הקמת שבעה מגדלים גדולים, כולל שני מגדלים מנהליים וחמישה מגורים. השני, סכום של 1.2 מיליארד דולר יממן הקמת מחוז העסקים המרכזי של הבירה המנהלית. האחרון מורכב מעשרים מגדלים, כולל המגדל האיקוני בגובה 385 מטרים, שהוגדר להיות הגבוה באפריקה, הוסיף. לשם השוואה, גובהו של בניין האמפייר סטייט בניו יורק הוא 381 מטר.

שר השיכון, אסם אל-גזאר, לא חשף בפני הבנקים הסיניים את מקורות ההחזר של מצרים בגין ההלוואה. זה עורר מחלוקת, במיוחד מכיוון שמצרים כבר חבה חוב גדול לסין והחוב החיצוני שלה לעולם הוא עצום.

הנתונים האחרונים של הבנק העולמי, שפורסמו בספטמבר 2019, הראו כי החוב החיצוני של מצרים בסוף 2019 עלה על 109 מיליארד דולר, והוא ציין כי החוב הפנימי עלה לרמת שיא של יותר מ -4 טריליון לירות מצריות (253 מיליארד דולר).

הסחר בין מצרים לסין הגיע ל -13.8 מיליארד דולר בשנת 2018, כאשר יצוא סין למצרים הגיע לכמעט 12 מיליארד דולר ויצוא מצרים לסין עמד על 1.8 מיליארד דולר. נתונים אלה משקפים את הקשרים הכלכליים האיתנים והחזקים בין המדינות.

קהיר תישאר בירת מצרים, אך כדי לסייע בהפגת העומס המדהים בה, משרדי הממשל יעברו לעיר החדשה בפיתוח שנבנית כ -60 ק״מ ממזרח לקהיר. רויטרס דיווחה בחודש דצמבר כי מחצית האדמות לשלב הראשון של הפרויקט נמכרו. העיר החדשה, שכרגע אין לה שם, צפויה להיות שטח של 270 מיילים רבועים – גדולה משיקגו.

Image result for New Administrative Capital (NAC) Cairo Egypt"

קרדיט:גיא א. מקבוצת נציב

כתיבת תגובה