מבזקי חדשות ליום 1-2-20 . מתעדכן

*- אבו מאזן יציג באו"ם ב-11 בפברואר "תוכנית שלום " חלופית במקום תוכנית טראמפ … נראה מה כחול לבן יגידו על התוכנית המהוללת ולא פחות חשוב מה יגידו השותפים מרצ עבודה והמשותפת.

*- לונדון – המורדים החות'ים של תימן מחזיקים בכלי נשק מתקדמים חדשים הדומים לאלה המיוצרים באיראן, תוך הפרה מסוכנת של אמברגו הנשק שקבע האו"ם, כך נטען בדו"ח האו"ם.

בחלק ממערכות הציוד והנשק הנמצאים בידי המורדים מאז 2019, "יש מערכות וטילים מתקדמים הזהים לנשק המיוצר ברפובליקה האיסלאמית של איראן" .

כך נכתב בדו"ח של ועדת הביטחון השנתית שנערך על ידי מומחי האו"ם המפקחים על האמברגו.

*- כתב רשת חדשות ישראלית אמר:  "תקיפות ישראל ממוקדות ומדויקות וכואבות מאוד לחמאס אך קשה לשווק אותן לציבור בישראל".

הערת הפרשן הצבאי של האתר: כמו ביחסים מול חזבאללה גם כאן מול חמאס שני הצדדים יודעים מה הותקף ולמה אבל לא חושפים. חמאס יודע מה הוא חטף ומבין את המסר המודיעיני (אנחנו יודעים על מקום x אז כנראה אנחנו מכירים עוד כאלה). אותו דברים חזבאלחה שלאורך השנים ישראל מתנהלת מולו מלחמת מודיעין והעברת מסרים בלי שהציבור מכיר וחשוף, לא בישראל ובטח לא בלבנון.

*- מטוס נוסעים איראני מדגם איירבס 319 , אחד מתוך 3 שיש לחברת התעופה, נחת וירד מהמסלול בגלל העדר תאורת מסלול תקינה.

*- כורדי שנפגע מפצצת זרחן שנורה על ידי הצבא הטורקי בצפון סוריה.

תמונה

*- 2 מטוסי פטרול ימי של צבא טורקיה התקרבו באופן מסוכן לנושאת המטוסים הצרפתית-שארל דה גול בקרבת קפריסין.

תמונה

*- אתמול שוב ירו מיליציית כתאיב חיזבאללה 5 רקטות לעבר בסיסחיל האוויר העיראקי –  #Qayyarah  בו שוהים כוחות צבא אמריקאים .

תמונה

*- ראשת ה-CIA ג'ינה הספל ערכה, ביום חמישי 30.1, ביקור חשאי בירושלים וברמאללה. היא נפגשה עם ראש המודיעין הפלסטיני הגנרל מאג'ד פרג' ראש המודיעין הפלסטיני ועם חוסיין א-שייח' השר הפלסטיני לקשרים עם ישראל. הספל אמרה לפלסטינים כי לא יהיו סיפוחים לישראל לפני הבחירות הכלליות ב-2 במרס. אותו מסר הועבר על ידיה גם בפגישות שקיימה בירושלים.

*- מקרה ראשון של חולה בוירוס הקורונה התגלה בטהרן ואושפז בבית חולים – #ValiAsr  בטהרן . מעריכים כי המקום שיפגע הכי הרבה מוירוס הקורונה מחוץ לסין יהיה בטהרן בגלל ההפגנות הגדולות שהשלטון ארגון על מנת להעלות את קרנו ברקע מחאת האזרחים הנרחבת בכל המדינה.

תמונה

 

כתיבת תגובה