ארגון הבריאות העולמי הכריז על ווירוס קורונה כמשבר בריאות בינלאומי

ארגון הבריאות העולמי הכריז על ווירוס קורונה כמשבר בריאות בינלאומי (public health emergencies of international concern, PHEIC)

The World Health Organisation has declared the coronavirus outbreak is a global public health emergency of international concern

ארגון הבריאות העולמי קיים היום (חמישי) את תדריך החדשות הרביעי בו הוא מודיע כי נגיף הקורונה דמוי שפעת שהרג לפחות 171 בני אדם והדביק יותר מ- 8,200 בני אדם ברחבי העולם הוא מצב חירום בריאותי עולמי.

תמונה

 

ארגון הבריאות העולמי הכריז על ווירוס קורונה כמשבר בריאות בינלאומי.

WHO presser January 29

פרשן האתר גיא  א. מסביר את המשמעות הפורמאלית …. לפני שנכנסים לפאניקה:

הצהרה רשמית של ארגון הבריאות העולמי (WHO) על "אירוע יוצא דופן אשר נחוש להוות סיכון לבריאות הציבור למדינות אחרות באמצעות התפשטות בינלאומית של מחלות ועלולה לדרוש תגובה בינלאומית מתואמת ", ההצהרה מנוסחת כאשר מתעורר מצב שהוא חמור, פתאומי, חריג או בלתי צפוי, אשר "טומן בחובו השלכות על בריאות הציבור מעבר לגבולה הלאומי של המדינה הנגועה עשוי לדרוש פעולה בינלאומית מיידית״ -שזה בדיוק המצב של העולם ביחס לסין.

מזכיר שוב מספרים ופרופורציות.
בישראל מתו משפעת ״רגילה״ בשנת 2018 – 127 איש. ביחס לאוכלוסיה הסינית זה מקביל ל- 230,000 מתים!! ואכן המידע על חולים בשפעת בסין באותה השנה עומד על 600,000 חולי שפעת. ההערכה היא כי 100,000 מהם מתו מסיבוכים של המחלה.

כאן מגיעים לקאצ׳. הבינים דיווחו רשמית על 54 מתים מהמחלה. ולכן ההערכה היא כי מסיבות שונות הסינים מסתירים מספר מתיהם.
זה כנראה המקרה גם השנה אבל עדיין 170 המתים המוצהרים, גם אם הם יתבררו כ-50 אלף הם לא חריגים.

עוד נתון חשוב כשמדברים על מגיפה עולמית, מחוץ למחוז הנגוע התמותה היא 0.4%. מחוץ לסין היא 0%….

תוצאת תמונה עבור ‪World Health Organization‬‏

תמונהתמונה

כתיבת תגובה