מבזקי חדשות ליום 29-1-20 . מתעדכן

*- ארה'ב מכריזה על החלטה דרמטית – 2020/01/28 – דובר חיל האוויר האמריקני מודיע על הפסקת כל משלוחי הנשק והתחמושת האמריקאים לכוחות הביטחון העירקיים.

בהודעת דוא"ל של משרד ההגנה האמריקאי אמר הדובר בריאן פרקינס- במסגרת הפסקת המשלוחים נכללים חלפים וטילים לצי מטוסי מטוסי F-16 בעירק. עוד נכתב בדוא"ל, שנראה באתר Inside Defense, כי משלוחי הנשק יתחדשו כאשר יתקיימו התנאים שיובילו למצב בטחוני בטוח יותר בעיראק. משלוח אספקת ציוד ונשק האחרון שהועבר לעיראק היה ב- 14 בנובמבר 2020.

*-החל משעות הצהרים יושבתו מקומות העבודה בעזה| המטרה- לאפשר השתתפות רחבה בהפגנות כנגד "תכנית המאה"
הוועדה העליונה לשבירת המצור הודיעה אתמול כי החל משלישי יתקיימו הפגנות בין היתר בעזה בעקבות הצגת תכנית המאה.

*- מועצת יש"ע החליטה להתנגד לתכנית המאה, גם במחיר ויתור על ההזדמנות לספח את הבקעה או את היישובים ביו"ש.
ההחלטה הגיעה אחרי פגישה עם גורם בממשל האמריקני, שבה הובהר כי התכנית כוללת משא ומתן להקמת מדינה פלסטינית.

*- הודעה לעיתונות שפרסם דובר צאצאי אל-נאצר אבו מליק : אנו מבטיחים לאויב הציוני כי פלסטין ובירתה, ירושלים, נכבשו בכוח, לא בעסקות, ונשחרר אותה בכוח ובאש, לא עם סיסמאות שעסקת המאה שהשטות תכריז על טראמפ לא תעבור ונכשל ואנחנו נתמודד עם זה עם הדם והאש שלנו, ועם כל הכוח וכל פרויקטים של חיסול שייכשלו תחת רגליה של הנוער המהפכני.
ואנחנו אומרים לאויב הציוני, אין ביטחון ובטיחות עבורך על אדמתנו, ואם הסבל ייכתב עלינו, דע היטב כי לא נסבול לבד וננצל את חירותנו למרות אפך … והאף הארור של טראמפ.
כיום אנו נמצאים ביחידות של צאצאי אל-נאצר, ועל פי החלטה של צאצאי הצאצאים ברצועת עזה.
לא נעצור עד השגת המטרות וחילוץ זכויות וחופש, ואנו מבטיחים לכם שמה שראיתם מבלונים, רחף ממולכד, תבערה ומלכוד זו רק ההתחלה ועדיין יש לנו הפתעות שהתודעה לא תדמיין ותראו בעיניים שלכם בשעות הקרובות. אלוהים מכריע, אבל רוב האנשים לא יודעים. העסקה לא תעבור. # זעם השמיים

*- רוסיה אוסרת על קבוצות טיולים מאורגנות מסין להיכנס למדינה, מחשש להתפרצות נגיף הקורונה. סוכנות החדשות TASS.

*- נראה שהאיום לסגת או לפרוש מהסכמי אוסלו – איום שהם מדי פעם חוזרים ומשמיעים – יסב יותר נזק לפלסטינים עצמם לעומת אותן סכנות דמיוניות מהן הם כל כך חוששים עם התקרב מועד פרסום תכנית השלום.
פרישה מהסכמי אוסלו משמע סיכול חד-צדדי של עצם היכולת להמשיך לקיימו, על כל המחויבויות הכלולות בהסכמים.
הפרישה הפלסטינית תהווה עילה משפטית עבור ישראל להכריז על מכלול ההסכמים כבטלים, ובכך להשתחרר ממחויבויותיה מכוח ההסכמים. החלוקה של אזוריA , B ו-C תאבד כל בסיס משפטי. אלן בייקר

*- דחלאן קורא למחמוד עבאס להכריז על מדינת פלסטין בגבולות 1967 עם ירושלים כבירתה, ואז להכריז עליה כמדינה הנמצאת תחת כיבוש כתחליף לכל הסכמי אוסלו.

*- גרמניה מאשרת את ההעברה הראשונה של נגיף הקורונה מאדם לאדם באירופה.

*- ארגון הבריאות העולמי קורא למדינות לא לפנות את אזרחיהן מסין.

*- משרד הבריאות בסין – נגיף הקורונה צפוי להגיע לשיאו בעוד כשבוע עד עשרה ימים.

*- על פי דיווחים מגורמי הבריאות בסין עד כרגע כ -60 נדבקים- נרפאו.

תמונה

*- סוריה – המצפה לזכויות אדם מוסר: מספר הנמלטים מאיזור אידליב, עלה ל -140,000 בתוך פחות משבועיים.

*- ‏מוקדם יותר היום זוהה חשוד במרחב הכפר ערב אל-ערמשה, סמוך לגבול עם לבנון. כוחות צה״ל בשיתוף משטרת ישראל וכוהב"ט הוקפצו לנקודה ומתחקרים כעת את החשוד בשטח. ככל הנראה, החשוד חצה משטח לבנון לשטח ישראל.

*- הפרלמנט האיראני העלה היום (שלישי) הצעת חוק שתאפשר לאיראן לפרוש מכל התחייבויותיה מהסכם הגרעין – כך דווח באתר החדשות של ICANA.

 

כתיבת תגובה