"מבזקי חדשות ליום 23-1-20. מתעדכן

*- חיל האוויר של משמרות המהפכה האיראניים חשף, כי הוא עקב אחרי המל"ט שנשלח, להתנקש בחייו של הגנרל קאסם סולימאני, סמוך לשדה התעופה בבגדד, מרגע ההמראה שלו ועד להתנקשות.
הוא הוסיף: "הופתענו מאוד כאשר הבחנו במל"ט, שנשא תחמושת רבה . כמובן, לא ידענו את המשימה שלו, אך ראינו שהוא המריא, לאחר שנשא כמות גדולה מאוד של פצצות. רויטרס

*- מפגינים שורפים את מטה ארגון בדאר בבצרה
המפגינים שורפים את מטה ארגון בדאר, שהוקם על ידי משמרות המהפכה האיראניים בבצרה .

لقطة من الفيديو المتداول عبى موقع تويتر

*-  השקעות מחקריות שנעשו בשנים האחרונות הציבו את מדינת ישראל בין המדינות המובילות בעולם בתחום מערכות לייזר ואנרגיה .

*- הודו .. קבלת פנים חמה, לטייסת הראשונה של מטוסי "סוחוי -30",
טייסת מטוסי "Su-30 MCA" רוסיים מצוידים בטילי "ברהמוס" הרוסים-הודים, נכנסו לשירות בחיל האוויר ההודי.

לפי דעתי, מאז הפלת מטוס מיג 21 בידי פקיסטן, איבדו ההודים את אמונם בטילים הרוסים, מפני שטווח הטילים הרוסים לפי פרסומים זרים, מגיע לטווח 80 ק"מ,
אך במציאות מגיעים בקושי ל50 ק"מ, בעוד הפקיסטנים הפילו את המיג ההודי, ממרחק של 100 ק"מ
במטוס אפ 16, ובטיל אמריקאי, מה שלא השאיר שום סיכוי להודים, לאיים על המטוסים של פקיסטן , אז פנו ההודים לחברת רפאל, שהציעה להם טיל תוצרת רפאל, המכונה "דרבי", שהטווח שלו מעל 100 ק"מ, כך שאני לא בטוח שהמטוסים הנ"ל, מצויידים בטיל רוסי כמו שמופיע בכתבה.

*- צריך להזכיר למר מקרון שצעק על השוטרים(לפניי שנכנס לכנסיה ) שכנסיית סנט אן משמשת במסווה שנים רבות כבסיס פיקוד של פעילי BDS שפועלים שם תחת הגנת ממשלת צרפת.

ארגון BDS מוצף באנטישמיות ושולל את זכותה של ישראל להתקיים.

ארגון BDS מחרים ומשמיץ את ישראל בכל העולם הם משווים את מערכת היחסים הישראלית-הפלסטינית לאפרטהייד הדרום האפריקאי וממשלת ישראל רואה ב-BDS ארגון אנטישמי. אלה מחבלים מודרניים עם עניבות נפץ.

*- דיווח המגיע בנושא הזה מקצין שזהותו נשמרת טוען, כי בלי שום קשר לתקיפה האיראני פונו 10 חיילים לטיפול בגרמניה.
עוד עולה כי חלק מהנפגעים סבלו מפגיעות מוחיות (לא פרטו מה חומרת הפגיעה) אשר הצריכו טיפול מיוחד שרק בית החולים הצבאי בגרמניה יכול לתת מענה.

*- מפגינים בביירות יורים לעבר כוחות הביטחון ירי זיקוקים בכינון ישיר.

*- סוכנויות – אחמד אבו זייד אל-מסמרי, דובר צבא לוב – צבא לוב הודיע היום (רביעי) על הפלת כטב"מ טורקי לאחר שהמריא מבסיס האוויר של מיטגה,

 

*-  זר בלונים עם חפץ חשוד אותר לפני זמן קצר במושב ניר משה שבמועצה האזורית מרחבים. חבלן משטרה במקום.
שי חג׳ג׳, ראש המועצה האזורית מרחבים ויו״ר מרכז המועצות האזוריות ביקש להזכיר כי אין להתקרב לחפצים חשודים וכי יש לדווח למוקד 100 של המשטרה.
חג׳ג׳ הוסיף ״על משרדי הממשלה לזרז תוכנית לעידוד קציר מוקדם של שדות הקמה סמוכי גדר, כמספוא ירוק לתחמיץ למשק החלב ולא להותיר אותם להתייבש לשם קציר לגרעינים, כפי שהיה בשנה שעברה.״

*- גדודי חיזבאללה עירק קוראים לעם העיראקי להשתתף באופן מאסיבי בהפגנת המיליון ביום שישי שמטרתה להוציא את הכוחות זרים.

*- מפגינים יידו אבנים על שוטרים בכניסה לפרלמנט בביירות.

*- חברות ותאגידים בארה'ב מתלוננים על מתקפות סייבר שלא פוסקות מאז חיסול הגנרל קאסם סולימני-

ראינו עלייה משמעותית של 286% במרכזי פעולות האבטחה שלנו (SOC) בפעילות זדונית המגיעה מאיראן, מה שהופך את האיום של מתקפת סייבר של מדינת הלאום על תאגידים בעלי פרופיל גבוה, סוכנויות ממשלתיות ומערכות הופכות קריטיות ומשמעותיות ממש.

*- מיליציית אסעיב אל חלק מחדשת את האיומים כנגד הנוכחות האמריקאית בעירק.

מיליציית אסעיב אל חלק הודיעה על השתתפותה בהפגנות יום שישי נגד הנוכחות האמריקאית במדינה.

*- הועידה בדאבוס – טראמפ נפגש עם נשיא עיראק ברהום צאלח.
נזכיר כי מליצית גדודי חיזבאללה עיראק, שבראשה עמד אבו מהדי אלמהנדס שחוסל בידי ארה"ב, הזהירה את צאלח כי אם יפגש עם טראמפ, הם ידאגו לגרשו מבגדד.

*- הנשיא חסן רוחאני חתם היום על חוק המחייב את הממשלה להוסיף תכנים חדשים בספרי הלימוד לרבות שעורים באוניברסיטאות ובתי הספר העוסקים בפשעים של ארה"ב נגד האומה האיראנית.

הצעת החוק התקבלה בתאריך 5 בינואר 2020, עם 231 קולות בעד ו -2 נגד.

*- האו"ם קרא היום (ג') לישראל להסיר את המצור שלה על רצועת עזה והוסיף כי התמיכה בפלסטינים חייבת להימשך עד אשר ימצא פיתרון למשבר.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה במטה האו"ם, אמר דובר מזכ"ל האו"ם, סטפן דוג'ריק, כי הקריאה להסרת המצור נשמעה על ידי אורסולה מולר, עוזרת מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים.

יותר משני מיליון פלסטינים ברצועת עזה נמצאים במצור ישראלי קפדני, שקיים מאז 2006. האו"ם מזהיר כי רצועת עזה עלולה להפוך ל"אזור בלתי-מיושב "עד 2020 כתוצאה מהצעדים והמצור של ישראל.

*- גורמים צבאיים בארה"ב סירבו לספק נתונים סטטיסטיים על מספר הכוחות המטופלים מפיגוע הטילים האיראנים, אך אמרו כי כוחות אחרים הועברו למרכז האזורי לנדסטייל בגרמניה.

גורמים רשמיים בארה"ב לא שוללים את האפשרות שמספר הפצועים יגדל בימים הקרובים.

כתיבת תגובה