תקיפות אוויריות על מטרות איראניות בשדה התעופה הסורי טי-4.עדכונים

רשת הטלוויזיה של החיזבאללה בלבנון – אלמיאדין מדווחת כי היום בשעה 22:00 החלו מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה לירות לעבר מטרות עויינות שתקפו את שדה התעופה הצבאי טי-4 שבמחוז חמאת שבמזרח סוריה.

מקור צבאי סורי הוסיף כי מטוסי האויב הגיעו מאזור אל-טאנף שליד מפגש הגבולות סוריה-ירדן עיראק, וכי רק 4 טילים  שנורו על ידי כלי הטייס העויינים הגיעו לאזור המטרה ונגרם נזק רק ברכוש. לטענת המקור הסורי מערכות ההגנה האוויריות שלהם הצליחו לירט מספר טילים שהיו בדרכם למטרה כמו כן הופלו גם כלי טייס בלתי מזוהים שהשתתפו בתקיפה.

רשת החדשות הצרפתית בשפה הערבית טוענת כי היו אלו כלי טייס ישראלים שערכו את התקיפות על השדה.

מקורות בסוריה טוענים כי הותקפו מחסני נשק ותחמושת מתקדמים שהגיעו מאיראן ואוחסנו במחסנים הנמצאים מדרום לשדה.

למעשה רוב אתרי החדשות מדגישים כי הותקפו אך ורק עמדות ומתקנים של המיליציות האיראניות ושל כוחות משמרות המהפכה האיראנים הנמצאים בשדה.

תמונה

על פי מקורות חוץ האיראנים הקימו בשדה זה מרכז בקרה ושליטה לכלי טייס בלתי מאויישים המיועדים לתקיפת מטרות למרחק רב. יש הטוענים כי הושמדו היום כל הכטב"מים האיראנים המתקדמים ביותר מדגם מאהג'ר-6 שהובאו במיוחד מאיראן על מנת לשמש את כוחות משמרות המהפכה האיראנים לתקוף מטרות בישראל בתגובה על תקיפותיה הרבות על כוחותיה בסוריה ועיראק.

Image result for ‫مشروع الطيران الإيراني المسير‬‎

גורמים אחרים בסוריה טוענים עוד כי בתקיפה הושמדו גם טילים בליסטיים בעלי כושר פגיעה מדוייק במטרות למרחק של עד 700 ק"מ מדגם פג'ר-6 וכן כמה משגרים שלהם .

Image result for ‫פג'ר 6‬‎

עדכונים מאזור התקיפה:

*- סרטון בזמן התקיפה:

*- דיווח: נזקים נרחבים נגרמו למתקנים האיראנים בשדה התעופה טי-4 ,המשמש את האיראנים להבאת נשק מתקדם מאיראן לסוריה וחלקו אף מגיע לידי החיזבאללה בלבנון,מתקיפה של גורמים בלתי מזוהים .

תמונה

*- דיווח: חיל האוויר הישראלי תקף היום מטרות של משמרות המהפכה האיראנים בבסיס חיל האוויר הסורי טי-4 . במהלך התקיפה ירו המטוסים הישראלים טילי שיוט מדגם דלילה  כמו כן במהלך התקיפה הושמדו מספר סוללות טילי נ"מ סוריות מדגם Pantsir-SA/S2E SAM שהיו פרוסות מסביב לשדה והחלו לירות לעבר התוקפים . 

תמונה

תמונה

*- היום אותרה טיסת מטען מטהרן שנחתה בשדה התעופה טי-4 . לא נרשמה כל עדות שהמטוס עזב את השדה אך על פי ניסיון העבר המטוסים האיראנים המביאים נשק מאיראן לסוריה ממריאים מהשדה מיד לאחר סיום פריקת מטענם. ואכן יש דיווחים כי המטוס המריא משדה התעופה טי-4 ונחת בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק.

תמונה

*- הודעת משרד הביטחון הסורי: בשעה 10:22 בערב, היום, שלישי, 01/14/2020, חיל האוויר הישראלי פתח במתקפה אווירית חדשה על שדה תעופה  טי-4 ,שבפרבריה המזרחיים של מחוז חומס, מאזור אל-טנאף. ארבעה טילים פגעו באזור המטרה והנזק החומרי היה מוגבל.

תמונה

*- היום התבצעו 2 טיסות מטען של מטוסים סורים מטהרן לשדה התעופה טי-4 בסוריה.

תמונה

תמונה

קרדיט :  https://twitter.com/ItayBlumental/status/1217199234908393478 

*- על פי הדיווח הזה של העיתונאי בסאם ג'עארה יש 5 הרוגים בבסיס טי-4 ונזק גדול לרכוש צבאי.

תמונה

*- אפשר ובתקיפות היום על שדה טי-4 הסורי הושמדו מערכות הגנ"א איראניות "בוואר 373" שהגיעו בעבר וטרם הוצאו מהמכולות בהן הם מאוחסנים  ורק חיכו לסיים הטיפול בהם בהזדמנות הראשונה.

Related image

*- הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט מעיר כי המרחק בין שטח ישראל לשדה התעופה טי-4 שהותקף הינו 320 ק"מ. אפשר להבין לבד את מגוון אפשרויות התקיפה ללא סיכון למטוסים.

היו דיווחים כי בתקיפה על המתקנים האיראנים בשדה השתתפו טילי קרקע-קרקע שנורו משטח ישראל.

כתיבת תגובה