נמשך המאבק בין הדמוקרטים לרפובליקנים בבית הנבחרים על הדחת טראמפ

מחוקקים דמוקרטיים הודיעו כי בית הנבחרים האמריקני יצביע מחר, יום רביעי, על החלטה להציג את סעיפי האישום להדחתו,של הנשיא דונלד טראמפ, לסנאט.

חברת המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, הנרי קווילאר, חשפה כי יו"ר הבית, ננסי פלוסי, הודיעה למחוקקים במהלך ישיבת המפלגה היום (שלישי), שהיא תביא גם את שמות המחוקקים מבית הנבחרים, אשר ינהלו את משפט טראמפ בסנאט.

ראוי לציין כי הפניית כתבי האישום לסנאט התעכבה, בגלל הניסיון הכושל של פלוסי, להשיג את אישורו של הסנטור מיטש מקונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, להוסיף הצהרות חדשות של עד ראייה נוסף, להדחתו של טראמפ.

הצבעה בבית הנבחרים ביום רביעי, תאפשר לסנאט, להתחיל את משפטו של טראמפ ביום חמישי הבא, אך הימים הראשונים של המשפט, יוקדשו להשבעת המשתתפים, ולקריאת שתי ההאשמות נגד טראמפ, ולכן ככל הנראה לא יתחילו להקשיב לסעיפי ההאשמות המחוקקים לפני שבוע הבא.
בכל מקרה, יש רוב לריפובליקנים בסנאט, 53 קולות לעומת 47, מה גם, שהדימוקרטים צריכים 2 שליש + , קרי 67 קולות, זה רחוק מאוד, גם אם כמה ריפובליקנים יעברו לצד השני, יהיה קשה להדיחו, לאחר הדיונים בסנאט, שינוהל בידי המחוקקים הדימוקרטים, מתקיימת הצבעה, ובזה תמה ההצגה של ננסי פלוסי.עד היום היו 3 מקרים כאלה, ב2 מקרים לא הצליחו להדיח את הנשיא, ובמקרה אחד הנשיא התפטר לפני ההצבעה, מדובר בנשיא ניקסון. וקלינטון ואנדרו ג'ונסון,שהסנאט הצביע נגד הדחתם.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

مؤتمر صحفي للرئيس الأمريكي دونالد ترامب في البيت الأبيض ردًا على الهجمات الإيرانية  - صورة أرشيفية

 

כתיבת תגובה