הסנאטור הרפובליקני מיוטה, מייק לי, אינו מרוצה מהתנהלות ממשל טראמפ

לאחר ההשתתפות שלו בתדרוך על החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ לחסל את מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, הוא הביע כעס על התנהלות הדברים.

הסנאטור מייק לי טען כי זהו "התדריך הגרוע ביותר שראיתי בנושא צבאי בתשע השנים בהן הייתי בסנאט – זה לא אמריקאי, זה לא חוקי וזה לא בסדר".

מייק לי ציין בפני כתבים כי הוא החליט לתמוך בהחלטה של הסנאטור הדמוקרטי, טים קאין, "לכפות דיון ולהצביע בקונגרס כדי למנוע הסלמה נוספת של פעולות האיבה נגד איראן".

גם הסנאטור הרפובליקני מקנטאקי, ראנד פול, אמר שהוא יתמוך בהחלטה.

"אחת ההודעות שקיבלנו בתדרוך הייתה: אל תתווכחו, אל תדונו בנושא המשכיות של התערבות צבאית נוספת נגד איראן – אם תעשו זאת יעודד את איראן", כך ציין מייק לי.

"אני מוצא את זה מעליב ומשפיל, לא באופן אישי, אלא למשרד שכל אחד ממאה הסנאטורים נמצא בו. אני מוצא את זה מעליב ומשפיל את החוקה של ארצות הברית", הוא הוסיף.

תמונה קשורה

"הם [נציגי הסוכנות לביטחון לאומי] נאלצו לעזוב אחרי 75 דקות, בזמן שהם אומרים לנו שאנחנו צריכים להיות ילדים וילדות טובים – להמשיך בדרך ולא להתווכח על כך בפומבי. אני מוצא שזה מטורף לחלוטין. אני חושב שזה לא מקובל", כך אמר הסנאטור הרפובליקני, מייק לי.

"מה שמדאיג אותי זה הגישה המטורפת שהם שיקפו, הן ביחס לעובדות העומדות בבסיס התקיפה של יום שישי, ובעיקר בהתייחסות להמשך התקיפה ומה לאחר מכן – את מה שאנו עשויים לבצע על איראן", המשיך מייק לי.

עם זאת, רפובליקנים רבים הגנו על הנשיא טראמפ ודחו מצידם כל התנגדות – תגובתו של הסנאטור הרפובליקני, מרקו רוביו, בציוץ בטוויטר משקפת, באופן כללי, את הקו השכיח שאותו הביעו התומכים.

"נציגי הביטחון של הסוכנות לביטחון לאומי נתנו תדרוך משכנע לסנאטורים בדיוק עכשיו, הם ענו על כל שאלה חשובה. כל מי שיוצא ואומר כי הוא לא משוכנע בפעולת החיסול נגד סולימאני, או שהוא לעולם לא ישתכנע או שהוא פשוט מתנגד לכל מה שיעשה טראמפ", צייץ רוביו בטוויטר.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה