ברקע ירי הטילים האיראנים לעבר בסיסים אמריקאים בעיראק- מהתקשורת הערבית

אמש שגרה איראן עשרות טילים בליסטיים וטילי שיוט משטחה לעבר בסיס צבא בעיראק בו חונים כוחות אמריקאים בתגובה לחיסול הגנרל קאסם סולימני.

התוצאה: אפס נפגעים בקרב הכוחות האמריקאים.

בכוונה או יכולת עלובה ? יש דעות לכאן ולכאן

היום יש כבר מבול של כתבות על אירוע זה.

להלן מבחר כתבות שתורגמו מאמצעי תקשורת שונים ברחבי העולם:

*- לאחר שמשמרות המהפכה האיסלאמית שיגרו עשרות טילים בליסטיים לעבר בסיסים אמריקאים בעיראק, ארצות הברית תתמודד עם תגובה קשה יותר אם תנהל מעגל חדש של לחימה, כך אמר רמטכ"ל צבא איראן, מוחמד בגרי.

הרמטכ"ל האיראני אמר כי הרשויות האמריקאיות צריכות להבין כי תקיפת הטילים של אתמול נועדה להראות חלק מהיכולות והמוכנות של כוחות הצבא האיראניים והיא תגובה להתנקשות בחייו של קסאם סולימאני על ידי ארצות הברית.

"הגיע הזמן שמנהיגי ארצות הברית הרשעים יבינו את יכולותיה של איראן וינקטו מדיניות נבונה ויוציאו את כוחותיהם מהאזור בהקדם האפשרי", כך אמר הרמטכ"ל האיראני.

*- מנהיג המהפכה האיסלאמית, אייתאללה עלי חמינאי, ציין היום את הצורך להפסיק את הנוכחות האמריקאית באזור. "הם קיבלו סטירה אמש, אך פעולות צבאיות כאלה אינן מספיקות", כך הוא צייץ בטוויטר.

*- סוכנות התובלה הפדרלית הרוסית ייעצה לחברות התעופה הרוסיות שלא להשתמש במרחב האווירי של איראן ועיראק, כמו גם של המפרץ הפרסי ועומאן, כך נמסר ביום רביעי.

"עקב מידע על הסיכונים הקיימים באבטחת טיסות בינלאומיות של מטוסים אזרחיים, סוכנות התובלה האווירית ממליצה לא להשתמש במרחב האווירי של שטחי איראן, עיראק, המפרץ הפרסי ועומאן לטיסות של מטוסים אזרחיים של הפדרציה הרוסית, כולל טיסות מעבר, עד להודעה חדשה", כך נכתב בהודעה.

*- טורקיה הודיעה שהיא מוכנה לתווך בין ארצות הברית לאיראן, זאת כאשר נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, מתכונן לפגוש את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, באיסטנבול כדי לדון על המתחים הולכים וגוברים במזרח התיכון ובצפון אפריקה.

הדובר של ארדואן, איברהים קאלין, אמר: "טורקיה היא אחת ממדינות מעטות וכנראה שהיא החשובה ביותר שיכולה לדבר גם עם ארצות הברית וגם עם איראן".

*- כמה מטוסים צבאיים של ארה"ב נהרסו כתוצאה מהתקיפות של הטילים על בסיס חיל האוויר האמריקאי, אל אסד, במערב עיראק, כך דווח ביום רביעי בערוץ הטלוויזיה "Al Hadath".

ערוץ הטלוויזיה "Al Mayadeen" דיווח כי "אחד המטוסים הצבאיים נהרס על קו הנחיתה של הבסיס האווירי", והוסיף כי "בסיס חיל האוויר ביקש עזרה רפואית".

*- תוצאות התקיפה האיראנית:

גורם צבאי אמריקני מסר ל- CNN, כי לצבא האמריקני הייתה אזהרה מוקדמת מספיק, מפני מתקפת הטילים שיצאה מאיראן לבסיסים הצבאיים הכוללים כוחות אמריקאים בעירק.
הגורם אמר, כי "האזהרה הייתה מוקדמת מספיק, כדי להפעיל את הסירנות, ולהיכנס לחדרים המבוצרים תת קרקעיים, ולכן אין נפגעים בנפש", בעוד גורם רשמי בארה"ב אישר בפני אל-ערביה ואל-חדאת, כי לא נפגעו טילים אמריקאים שהיו בבסיס.

*- שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי על ההערכות, שאותן ארצות הברית מבצעת לגבי התקיפות של איראן, "לא להתבסס על אשליות".

הוא הוסיף כי איראן שלחה הודעה לאמריקאים מיד לאחר הריגתו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, ותיאר את פעולותיה של איראן כהגנה עצמית.

זריף גם חזר שוב על דבריו של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, שאמר כי הפעולה הצבאית המוקדמת ביום רביעי הייתה רק סטירה וכי סיום הנוכחות האמריקאית במזרח התיכון היא תהיה הנקמה האמתית.

*- איראן שיגרה יותר מתריסר טילים בליסטיים נגד כוחות הצבא והקואליציה האמריקאית בעיראק. אנו מעריכים נזק ראשוני.

אנו ננקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על כוחות ארצות הברית, שותפים ובנות ברית של ארצות הברית באזור.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה