הפוליטיקה מאחורי החלטת הנשיא טראמפ לחסל את סולימני- דעת מומחה

הניו יורק טיימס, שציטט מקורות בפנטגון , דיווח כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, למרות התנגדות הפנטגון ובניגוד למודיעין, אישר את התנקשות בחיי הגנרל קאסם סולימאני.

על פי גורמים במשרד ההגנה והמנהל האמריקני, טראמפ סירב בתחילה (28 בדצמבר) לחסל פיזית את הגנרל האיראני, ובמקום זאת הורה לחיל האוויר האמריקני לתקוף את מחנה חטיבת חיזבאללה-עיראק השיעית, ב -30 בדצמבר בעיר אלקאים העיראקית, סמוך לגבול עם סוריה. בהתקפה נהרגו 25 בני אדם ונפצעו 50, התקפה שהביאה בעקבותיה מחאות מסיביות מול שגרירות ארה"ב בבגדד,

העיתון אומר כי נציגי הפנטגון הופתעו שטראמפ הסכים להצעה של החיסול . הוא התעלם ממודיעין שקבע כי שום דבר חריג לא התרחש במזרח התיכון, כולל במהלך תנועותיו של סולימאני באזור. (קרדיט לתרגום:עמרם אל מקבוצת נציב)

Image result for usa sulaimani

הגאו אסטרטג הישראלי- ד"ר עופר ישראלי חושף ברקע הידיעה איך נראית הפוליטיקה מאחורי ההחלטה על חיסול סולימני:

"לפי מספר פרסומים, הפנטגון הציב את חיסול סולימאני כאחת מאפשרויות הפעולה בתגובה לפעילות האיראנית כנגד אינטרסים אמריקאים.
אממה, כוונת בכירי הפנטגון הייתה להציג את אפשרות החיסול כפעולת קיצון לא סבירה, דווקא כדי להגביר את האטרקטיביות של אפשרויות פעולה אחרות, סבירות יותר בעיני המציגים.
זהו דפוס פעולה מוכר וידוע של גופי ביטחון בארץ ובעולם, אך הפעם ״הקרבן״, במקרה זה הנשיא טראמפ, לא שיחק לפי הכללים ובחר דווקא באפשרות הפחות סבירה בעיני המציגים – כך הוא למעשה טרף את הקלפים מול הפנטגון שלאחר שאנשיו הציגו את חיסול סולימאני כאחת האפשרויות, לא יכול היה לסגת אחור ולהודות שהמטרה הייתה למעשה לנווט את בחירת הנשיא.
כולי תקווה שאנשי הפנטגון אכן הכינו את הקרקע למאבק שיתנהל בתקופה הקרובה מול איראן בהתאם להמלצה שהם נתנו לנשיא, אך באופן לא מתוכנן הוא בחר בה.

הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט – גיא א. מוסיף כי :

טראמפ ופומפאו מכירים היטב את עמדת ישראל שסולימאני הוא ראש הנחש והראש המעצב את כל הציר האיראני. ולכן האופציה הזו הייתה כבר מבושלת בראשו של טראמפ שאישר מיד את אופציית החיסול.

Related image

 

 

 

כתיבת תגובה