החות'ים לאחר חיסול סולימני….תסריט מכת הנגד והעדכון של הרגע האחרון

בילבול שורר בקרב החות'ים בעקבות חיסולו של סולמאני.

הזעם והבילבול בקרב החות'ים על חיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, הגנרל קאסם סולימאני, ע"י פעולה צבאית אמריקאית איכותית בבגדד, משקפים את מה שסולימאני ייצג עבורם ואת הפרויקט שלהם כאחת מזרועותיה של איראן באזור.

מנהיג המיליציה החות'ית עבדול-מליק אל-חות'י, פרסם במהירות הצהרה, כדי לנחם את ההנהגה האיראנית, על מותו של סולימאני, והבטיח כי דמו "לא היה לשוא", ואילו ראש הוועדה המהפכנית העליונה של החות'ים, מוחמד עלי אל-חות'י, אמר כי "תגובה מהירה וישירה היא הפתרון. "

ההצהרות החות'יות הזועמות הללו, מאמתים את המקורות האומרים, שמנהיגי המיליציה החות'ית, ממתינות להוראות מאיראן, כדי לנקוט עמדה, בהתפתחויות על רקע האירוע.

האנליסט הפוליטי התימני עבד אל-קאדר אל-חסני אמר, כי "הקבוצה החות'ית לא תנקוט בפעולה, ותישאר להמתין להוראות שיגיעו מאירן".

אל-חסאני ציין , כי החותי'ם נמצאים בצומת דרכים, ולא רק בגלל התלות שלהם באיראן, אלא בעצם נכונותם לשפוך את הדם של התימנים במלחמותיהם, כנקמה על דמו של מנהיג איראני.

הגנרל סולימאני ניהל את ההתערבות האיראנית בתימן, כחלק ממשימתו של כוח אלקודס שהוא מוביל, ומוטל עליו המשימה לזהות לבנות ולתמוך בגורמים הנאמנים לטהרן, שהם הגורמים שבכוחם להשתלט על המדינה, ובהם משתלם להשקיע וכך נעשה במדינות, כגון: עירק, לבנון, תימן וסוריה.וזאת היתה האסטרטגיה של סולמאני, והוא אכן הצליח במשימה שהוטלה עליו מעל ומעבר.
סולימאני ניהל את הקרבות של החות'ים לאחר השקת הקואליציה בהנהגת סעודיה במארס 2015, שהוקמה להשבת הלגיטימיות בתימן.        עוד דווח אז בתקשורת, כי סולימאני הגיע לצנעא במסגרת משימת מלחמה, שהופקדה בידיו על ידי חמינאי , לנהל את קרבות החות'ים, זה גם אושר על ידי דו"ח מודיעיני ישראלי באותה השנה, שהצביע על כך שסולימאני "הגיע" לצנעא ביום שישי, 27 במרץ 2015,לרגל פתיחת החזית הצבאית השלישית במזרח התיכון בה איראן תשתתף לאחר עירק וסוריה.

על פי הדיווח, שליחתו של סולימאני לתימן, מצביעה על כך, שטהרן לא הייתה מוכנה לנטוש את הישגיה המשותפים עם החות'ים, בשליטה על חלקים גדולים מתימן, כולל אזורי החוף התימניים של ים סוף.

الميليشيات الحوثية

סולימאני פיקח על פעולות צבאיות איראניות בתימן, כולל הובלה והברחה של כלי נשק למיליציה החות'ית, והכשרת אנשיה, מתן תמיכה לוגיסטית, באמצעות עשרות מומחי משמר המהפכה, שהדריכו את החות'ים, בשימוש בטילים בליסטיים, התקנת והכוונת מל"טים.

בשנת 2017, חשף דו"ח בלעדי של "רויטרס", כי סולימאני הסכים בפגישה בטהראן, להגדיל את היקף הסיוע לחות'ים, באמצעות אימונים, נשק ותמיכה כלכלית.

סולימאני אמר אז, כי "תימן היא האזור בו מתרחשת המלחמה אמיתית,בגלל שליטת חופה על אזור ים סוף ובמפרץ הערבי, והזכייה בה, תעזור לקבוע את יחסי הכוחות במזרח התיכון."

בסוף השנה שעברה חשפו גורמי מודיעין אמריקאים, את נוכחותו של גנרל במשמרות המהפכה האיראניים , בשם עבדול רידהא שהלאהי (עוזר בולט לסולימאני) בצנעא, בראש כוח המורכב מכ -400 לוחמי משמרות המהפכה, כדי לספק תמיכה למיליציות החות'יות, ומחלקת המדינה של ארה"ב הציעה בינואר האחרון 2019, פרס של 15 מיליון דולר למידע על קצין זה.

המידע אישר כי משימתו של הגנרל שלחי, היא לשלוט בסדר היום המלחמתי של המיליציה החות'ית, בהתאם לסדרי העדיפויות, היעדים והתוכניות האסטרטגיות של איראן באזור.

לפני כמה דקות (מוצאי שבת 20:25) התקבל הדיווח הבא:

המפקד של כוח אל קודס האיראני בתימן – עבדול רידה שאהלאי חוסל לפני זמן קצר בתימן. על ראשו עמד פרס של 15 מיליון דולר והוא הבכיר האיראני השני שמחוסל מחוץ לאיראן בתוך 24 שעות.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה