צעדי זהירות אמריקאים: דיויזיה 82 המוטסת בהיכון וטייסת אפ-18 בדרך

נראה כי החלטת איראן לשלוח את חיזבאללה עיראק לתקוף מחנה צבאי עיראקי בצפון המדינה, כדי לגרום לארה"ב להתחיל להניע תהליך מדיני מולה וכדי להיחלץ מהסנקציות הכלכליות ההרסניות שהוטלו עליה ואי יכולתה  לעמוד בפניהן,הניעה סוג של "מפולת שלגים" צבאית.

יום אחרי הפגזת המחנה עם הכוחות האמריקאים בקטיושות משופרות,בעלי דיוק גבוה, והריגת קבלן אמריקאי , הגיבו האמריקאים בתקיפת 5 מטרות של חיזבאללה עיראק בסוריה ובמעבר הגבול העיראק-סורי אלקאים שם נמצאת מפקדה גדולה שלהם עם מחסני תחמושת וטילים איראנים.

התקיפה האמריקאית היתה כה קטלנית , לפחות 50 הרוגים מקרב הגורמים הצבאיים ששהו במטרות בזמן התקיפה,עדשאיראן היתה חייבת להגיב ,כמעט ספונטנית,אבל עם מחשבה לעתיד,כדי להישאר רלוונטית בעיני כוחות הפרוקסי שלה שחטפו מכה קשה, ותגובתם באה דווקא בנוסח של "מחאה פסיבית".

הם גייסו מאות מלוחמיהם במיליציות השיעיות הפועלות בעיראק, פתחו להם את הדרך למרובע הביטחוני -האזור הירוק המאובטח היטב,שבלב בגדד, ושלחו אותם להסתער על שגרירות ארה"ב בבגדד בניסיון לכובשה ולהעלותה באש. האיראנים מעריכים כי אם היו מצליחים בכך הם היו מחטיפים מכה קשה לממשל טראמפ בדעת הקהל הפנימית בארה"ב,הזוכרים היטב את מאורעות 1979 בכיבוש השגרירות האמריקאית בטהרן ואת מאורעות בנגזי שבלוב שם נרצח השגריר האמריקאי, בגלל מחדלי שרת החוץ קלינטון, על ידי ג'יהדיסטים סונים.

לאמריקאים,הנהנים ממודיעין שטח טוב בעיראק,נודעו כוונות האיראנים והם הצליחו לחלץ מבעוד מועד את כל הדיפלומטים שלא היה להם מה לעשות שם בנקודת זמן זאת והשאירו שם רק גרעין קטן להמשך נוכחות , תוך שהם הביאו למקום חיילי מרינס לתגבור השמירה.

המפגינים העיראקים,בשליחות איראן,אכן הצליחו לפרוץ למתחם הקדמי של השגרירות,בעזרתם האדיבה של חלק מאנשי הביטחון העיראקים שהיו אמורים לאבטח אותה, והרסו את משרדי הקבלה. מולם,מאחורי זכוכיות משוריינות חיכו לוחמי מרינס דרוכים וחמושים עם הוראות ברורות:לא לאפשר ,בכל מחיר,למפגינים להיכנס לתוך השגרירות עצמה.

ואכן פריצת המפגינים נבלמה באולמות הקבלה בלבד שנהרסו אחר כך בידי אותם מפגינים שהונחו ע"י מפקדי המיליציה השיעית-איראנית – אלחשד אלשעבי שעמדו ליד חומות השגרירות ונתנו הוראות במקום .

כל המפקדים העיראקים נלכדו בין המצלמה.

האמריקאים מבינים לאן הדברים יכולים להתגלגל והם כבר מוציאים לפועל תכניות צבאיות למקרה והעימות עם איראן יהפוך לגלוי ולאינטנסיבי יותר.

הדיויזיה המוטסת מספר 82 הועמדה בכוננות עליונה וכל 4000 לוחמיה כבר עומדים מצויידים ליד כבשי המטוסים האמורים הביאם,בזמן התראה קצר,אל עיראק. 500 לוחמים מהם כבר הועלו על 2 מטוסי מטען ענקיים ,סי-17, שהמריאו מארה"ב והם כרגע בדרכם לכוויית,הנחשבת שטח כינוס קידמי של כוחות ארה"ב במזרח התיכון.

תמונה

במקביל טייסת מטוסי הקרב אפ-18 הועברה גם היא משטח ארה"ב לכויית והיא כבר נחתה שם מוכנה לכל משימה שתוטל עליה.

יש לציין כי נושאת המטוסים – טרומן הגיעה אך לפני כמה ימים למפרץ הפרסי וגם היא בכוננות למקרה שתתבקש לעזור בכל אירוע שלא יתרחש בעיראק.

תמונה

האמריקאים לא ייקחו סיכונים מיותרים!

הנשיא טראמפ כבר אמר כי במקרה וייפגע שוב אמריקאי כלשהו , אזרח או חייל,תגיב ארה"ב עוד יותר קשה מהפעם הקודמת והפעם גם נגד איראן עצמה.

איראן צריכה לחשוב כמה פעמים לפני שהיא מדרדרת את המצב כי רק לה יש מה להפסיד. היא לא מהווה יריב צבאי כלשהו למכונת המלחמה האמריקאית העצמתית.

 

 

כתיבת תגובה