תקיפה ראשונה בלוב על הג'יהדיסטים שהגיעו מסוריה דרך טורקיה

קצין בצבא לוב אמר היום (שני) כי חיל האוויר הפציץ אתר של "שכירי חרב שהגיעו לאחרונה מטורקיה", בעיר מיסרטה (200 ק"מ דרומית לטריפולי), כחלק מהמלחמה נגד מיליציות בפאתי הבירה.

קצין חיל האוויר הלובי, סלאח אל-דינאלי, בהצהרה לסוכנות הידיעות "ארם ניוז ", ציין כי " הבוקר הפציצו מטוסי קרב את אתר המיליציה של מיסוראטה, שם שוהים שכירי חרב שהגיעו באמצעות מטוס אזרחי לובי בטיסה ישירה מאיסטנבול. "

עם זאת, סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה אתמול ארבעה מקורות טורקיים ואמרה כי אנקרה שוקלת לשלוח לוחמים של בעלות בריתה  הסוריות ללוב, כחלק מתמיכתה הצבאית המתוכננת בממשלת הפיוס השולטת בטריפולי.

תוצאת תמונה עבור حكومة الوفاق

הגורמים אמרו לסוכנות, מבלי להזדהות, כי אנקרה טרם שלחה לוחמים סורים במסגרת הפריסה המתוכננת, אך "היא נוטה ליישם את הרעיון".

גורם טורקי בכיר אמר: "טורקיה אינה שולחת כרגע (לוחמי האופוזיציה הסורית) לוב. עם זאת, נערכה הערכת מצב ונערכים פגישות בנושא, ויש רצון להתקדם בכיוון זה.

"טרם התקבלה החלטה סופית לגבי מספר האנשים שיישלחו לשם", הוסיף מקור רשמי.

שני גורמים בכירים בטורקיה ושני גורמים  ביטחוניים אמרו לרויטרס "טרם ברור אם טורקיה שוקלת לשלוח לוחמים סורים כחלק מההיערכות הראשונה של הכוחות".

עמימות

במהלך היומיים האחרונים הפיצו כלי תקשורת ופעילים בלוב קטעי וידיאו שלדבריהם רואים בהם "שכירי חרב סורים" בלוב, וכי טורקיה העבירה אותם כדי להילחם בצבא הלאומי של הגנרל חפתאר.

אולם ממשלת אלוופק הכחישה בהצהרה, ביום ראשון, את נוכחותם של כל לוחמים זרים בסמוך לכוחותיה, ואמרו כי התמונות שפורסמו "צולמו בעיר אידיליב הסורית".

ונשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר בשבוע שעבר כי ממשלתו תשלח כוחות ללוב, לאחר שראש ממשלת הפיוס , פייז אל-סראג ', ביקש תמיכה.

שר החוץ הטורקי גאווישוגלו הודיע ​​כי הממשלה תגיש ביום שני לפרלמנט טיוטת חוק שתאפשר משלוח כוחות לוב, כדי להאיץ את יישום התוכנית  שהגישה אנקרה בשבוע שעבר.

בשעות האחרונות דווח כי : ממשלת טורקיה מבקשת רשמית מהפרלמנט לקיים מושב חירום ביום חמישי בכדי לאשר לממשלה לשלוח כוחות טורקיים ללוב . המצרים מחכים להם.

الجيش الليبي يقول إنه قصف ”مقاتلين نقلتهم تركيا“ إلى مصراتة

 

כתיבת תגובה