המסרים מאחורי תקיפת ארה"ב מחנה צבאי ליד מעבר אלקאים בין סוריה לעיראק

אתמול תקפו כלי טייס של חיל האוויר האמריקאי 5 מטרות צבאיות של מיליציית אלחשד אלשעבי העיראקית כתגמול על ירי הרקטות לשהם על מחנה בו שהו חיילים אמריקאים וכתוצאה מהירי נהרג אמריקאי אחד ו-4 נפצעו.

אתרי תקשורת שונים שהביאו פרטים מגוונים מתקיפה זאת טענו אחר כך כי בתקיפה של ארה"ב, ביום ראשון, על מעבר אלקאים יש  4 מסרים.
אנחנו בישראל צריכים לברך על התקיפה הזו, אומנם בשקט, מפני שארה"ב יכלה לתקוף אתרים או מיליציות אחרות בעיראק, אם רצונה הוא רק הרתעה, אבל עצם תקיפת המעבר הזה, שאנו מאוד מעוניינים בהשמדתו, כי הוא מעבר לשיירות נשק, וכוחות אירנים לתוך סוריה, ועל זה יש לברך.

תמונה
המסרים מההתקפה מכוונת לכיוונים רבים, מתחילים בסין, ולא מסתיימים דווקה ברוסיה או במפרץ.
*- המסר הראשון הוא לאיראן, כי הפגיעה היא במליציה האירנית, ומפקדה קאסם סולימאני, שהיא כבבת עינו, כי המעבר אלקאים הוא אסטרטגי עבורו, וביוזמתו האישית, כי הוא ציר יבשתי חשוב מאוד.(הכוונה למעבר שבאזור עיר המחוז במזרח סוריה – אלבוקאמאל)
כמו כן זה מסר לאיראן, המאיימת על עוד תקיפה בסעודיה, שארה"ב לא תירתע מתגובה על כל תקיפה.

*- המסר השני הוא: מסר לרוסיה, כי רוסיה עושה ככל העולה על רוחה באידליב, ללא הבנות בינם לבין ארה"ב, ולכן ארה"ב אומרת, אנחנו פה ולא הלכנו לאף מקום, ולא יצאנו מסוריה, זו תשובה לרוסים שהתלוננו, שארה"ב לא הודיעו להם ולא עירבו אותם לפני התקיפה.

*- המסר השלישי הוא: שהתקיפה היא תשובה לתמרונים, שעושים הסינים האיראנים והורסים, כי התימרון היה בו מסר, למדינות המפרץ, הנה אנחנו ממלאים את הריק שהשאירה ארה"ב, אז בואו הצטרפו אלינו, לכן באה  ארה"ב ואומרת "אנחנו כאן", ו-"לא השארנו שום ריק".

*- המסר הרביעי הוא לעיראק וסוריה , כי הקמת מעבר אל -קאים באלבוקמל, היה כדי לעקוף את הסנקציות של ארה"ב, על ידי מסחר בין המדינות איראן עיראק סוריה, ואז מגיעה התקיפה האומרת, כי אין להפעיל את המעבר, לא להעברת נשק ולא להעברת סחורות, ואת המעבר אפשר להפעיל רק בהסדר מדיני.
זה גם משליך על חיזבאלה הלבנוני, שהרי ארה"ב העבירה לממשלת לבנון אזהרות, שישראל לא תשלים עם פרויקט דיוק הטילים, והאתרים בו מתבצעים מהלכי פרוייקט זה – יהרסו, והמסר, ש-"אנחנו לא ניתן להעביר שום נשק ולא חלקי נשק דרך המעבר אלקאים אלא בהסדר מדיני".

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

תמונה

 

 

כתיבת תגובה