ברקע תקיפת הבסיס האמריקאי בעיראק: איראן חוששת מתגובה נגדה

אמש הותקף בסיס צבאי עיראקי בו נמצאים גם כוחות אמריקאים רבים .

כתוצאה מירי רקטות שפגעו בבסיס נהרג קבלן אמריקאי , יחד עם 2 שוטרים עיראקים ונפצעו 4 חיילים אמריקאים.

מיד אחרי התקיפה הופנו כל האצבעות המאשימות לעבר איראן כעומדת מאחורי התקיפה שבוצעה,ככל הנראה ע"י אחת המיליציות העיראקיות הנתונות לפיקודה.

ככל שעבר הזמן החלו בארה"ב התבטאויות הקוראות לנשיא טראמפ ללמד את איראן לקח ולהגיב נגדה ישירות.

האיראנים, שמבינים דבר או שתיים בעיצוב דעת קהל והשפעתו על מעשי המימשל  כבר מבינים שהם נמצאים בין כתפי הכוונות האמריקאיות לכן זה לא מפתיע שגורמים בכירים באיראן כבר שולחים איומים לאוויר שלא לנסות ולהעניש אותה על פיגועים שלא היא עשתה.

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף מאיים על ארצות הברית וסעודיה כי אם יבצעו התקפה צבאית נגד ארצו, היא "תוביל למלחמה כוללת".

היועץ העליון למפקד הכוחות המזוינים האיראניים, יחיא רחים ספאבי- "לוחמינו יתנגדו נגד האמריקנים אם יקשרו קשר נגד ארצנו, וכי ההתקפות נגד של איראן יתרחשו מהים התיכון לאוקיינוס ההודי. האמריקאים והציונים ועבדיהם הפכו חלשים יותר מתמיד, וחולשתה של אמריקה משפיעה מאוד על בנות בריתה. "

התבטאותם של בכירים איראנים ברקע התקיפה מעידה כי הם מבינים את נסיבות המצב וכי הפעם , לאחר שככל הנראה "הצליח להם קצת למעלה מהמצופה" , הם הולכים לטעום מנחת זרועה של ארה"ב.

גם הגעתו של שר החוץ האמריקאי לעיראק כדי להיות קרוב לאירועים וגם הידיעות על פעילות בלתי שגרתית של הכוחות האמריקאים בבסיס חיל האוויר – עין אלאסד,מקום הנוכחות הצבאית האמריקאית הגדולה ביותר בעיראק ,מעידה שככל הנראה ארה"ב נמצאת בשלבים הראשונים ל הכנותיה לקראת תגובה נגדה הפיגוע נגדה אמש.

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו- "התראנו מספר פעמים כי המשטר האיראני בגיבוי מליציות בסדרת התקפות על בסיסים צבאיים ויעדים אמריקאים בעיראק ע"י המשטר של איראן או שלוחותיה שפגעו שוב באמריקנים ובעלות בריתנו יענו הפעם בתגובה מכרעת של ארה"ב.

עלינו לנצל הפעם הזדמנות זו גם כדיי להזכיר למנהיגי איראן להבא כי כל פיגוע שיגרם על ידיהם, או על ידיי מי מטעמם בזהות כלשהי, שינסה שוב לפגוע באמריקאים, בעלי בריתנו או על האינטרסים שלנו, ייענה בתגובה מכרעת של ארה"ב, המשיך המזכיר פומפאו,
איראן צריכה לכבד את ריבונות שכנותיה ולהפסיק מייד את החימוש הקטלני והתמיכה בצדדים שלישיים בעיראק ובכל האזור כולו".

פגיעה ישירה בבסיס האמריקאי בעיראק:

תמונה

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

 

 

כתיבת תגובה