מבזקי חדשות ליום 2019 .29.12 . מתעדכן

*- כשמחוז נינוה בעיראק היה תחת כיבוש של דאעש הם דאגו להרוס את העיר העתיקה וההיסטורית – נמרוד,אחת הערים העתיקות בהיסטוריה של עיראק, והרסו גם פסל עתיק שהתנוסס בה.

*- פגיעה ישירה בבסיס אמריקאי בכירכוכ שבעיראק.

תמונה

המשגר והרקטות שעשו בהם שימוש:

תמונה

תמונה

תמונה

*- המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב התכנסה בעקבות התקיפה על הבסיס הצבאי בעיראק הלילה. בפגישה נמסרו פרטים על הפיגוע, לנשיא טראמפ, שלפי הדיווחים נהרג קבלן אמריקני אחד ונפצעו חמישה חיילים כתוצאה מהתקפות טילים בבסיס K-1 בכירכוכ עיראק. ארה"ב האשימה את המשטר האיראני בהתקפות הטרור.

*- ביום שישי המורדים החות'ים שגרו לעיר הסעודית נג'ראן טיל בליסטי, הרגו ופצעו עשרות חיילים סעודים.
ההתקפה גרמה לנזק רב ולעשרות הרוגים ופצועים בקרב הכוחות הסעודים, כולל קצינים בכירים.

*- מלחיות סיניות על כלי השייט המשתתפים בתרגיל הימי בצפון האוקיינוס ההודי יחד עם איראן וסוריה נצטוו לא לעזוב את כלי השייט שלהם ולא לעבור לכלים אחרים בגלל שאין להם חיג'אב .

*- קצין בצבא סוריה עצר שיירת רכבים של צבא ארה"ב ומגרש אותם מהאזור בטענה שהם אינם רשאים עוד לנוע בשטח הסורי. יש סרטון וידאו שמתעד את האירוע .

*- "המצפה הסורי בבריטניה לזכויות האדם (SOHR) מדווח על מחלוקות שהתפתחו ללחימה ממש בשטח בין כוחות רוסים ללוחמים אמריקאים בצפון מערב סוריה .

סוכנות הידיעות הערבית Thiqa News מדווחת כי כלי טיס לא מזוהים, לפני פחות מיממה, פתחו בסדרת התקפות על בסיס האוויר T-4, שבשליטת הצבא הרוסי,על כוחות סוריה ואיראן.

*- תחנת הטלוויזיה אל-חורה מצטטת גורם עיראקי רשמי :" איראן מאחסנת טילים בליסטיים מדויקים באזורי מגורים צפופים בבגדד בסיוע של המיליציה “קטאיב חיזבאללה”.

*- חיל הים האמריקני אישר כי נושאת המטוסים ממעמד נימיץ, USS אברהם לינקולן (CVN 72) "הוטרדה" על ידי ספינות איראניות מרובות במהלך מעבר במצרי הורמוז בתחילת החודש.

*- מכון המחקר האמריקאי – הודסון : כתאא'יב חיזבאללה ,הנאמנה לאיראן , היא האחראית על הפצצת בסיס קיי-1 בכירכוכ , לכן האחריות לא צריכה ליפול על אבו מהדי אלמוהנדס – מפקד מיליציית אלחשד אלשעבי האחריות על התיקפה. היו חשדות שאלחשד אלשעבי מעורבים בהפצצה בהיותם המיליציה החמושה הגדולה ביותר בעיראק שהיא גם מקבל את הפקודות ישירות מקאסם סולימני.

*- פעילי אופוזיציה איראניים אומרים: הרשויות באיראן מנעו ממשפחות הקורבנות, שנהרגו במהלך ההפגנות שפרצו במדינה, באמצע נובמבר האחרון, במחאה על העלאת מחירי הדלק, לקיים טקסים ליום הארבעים, בנוסף ירד האינטרנט, ל -5% באיראן במהלך היומיים האחרונים, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו מאשים את הרשויות באיראן, כי נקטו ב"אלימות "וצנזורה, כדי למנוע את העלאת זכרם של ההרוגים."לעם האיראני יש זכות לבכות על מעל 1,500 קורבנות שנרצחו על ידי חמינאי (המנהיג האיראני עלי חמינאי) במהלך ההפגנות באיראן," כתב פומפאו בציוץ ביום שישי בערב.

 

 

כתיבת תגובה