ארדואן לביקור פתע באלג'יריה לבחינת נתיב הזרמת כוחות ללוב

נשיא טורקיה טייפ ארדואן הגיע לתוניסיה היום, יום רביעי , לביקור שלא הוכרז לשיחות עם נשיא תוניס, קיי סעיד על עסקות שנחתמו לאחרונה בין  טורקיה ללוב, כך דווח רויטרס.

"הביקור מגיע לאחר שטורקיה השקיעה מאמצים לסגור עסקות עם מדינות בים התיכון, שם אנקרה מסוכסכת עם יוון על מאגרי הנפט והגז מול חופי האי הקפריסאי המחולק," -דווחה סוכנות רויטרס.

ארדואן הגיע כשהוא מלווה על ידי שרי החוץ והביטחון שלו, כמו גם ראש המודיעין שלו, דיווח רויטרס, תוך ציטוט של הצהרת הנשיאות הטורקית.

Turkey's President Recep Tayyip Erdogan, attends a meeting in Ankara, Turkey, Thursday, Nov. 28, 2019.

ארדואן אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם סייעד לאחר הפגישה כי "אני מאמין שתוניסיה תתרום תרומות חשובות ובונות למאמצים להבטיח יציבות בלוב."

תוניסיה גובלת בלוב ורבים בדרום המדינה סומכים על כלכלה לא פורמלית הנשענת על הברחת ללוב של מוצרים מסובסדים בשיעור ניכר כמו נפט.

נשיא טורקיה חזר ואמר כי ייתכן שחיילים טורקים יתפרסו בלוב, אם ממשלת לוב המוכרת ע"י ארה"ב תגיש בקשה כזו.

"מעולם לא היינו פולשים לשום מקום. אם תהיה הזמנה, כמובן, נשקול אותה", אמר ארדואן.

טורקיה מסוכסכת עם יוון, קפריסין, מצרים וישראל על  מאגרי הגז העשירים במזרח הים התיכון.

המתיחות עלתה עוד יותר מאז שאנקרה חתמה שתי עסקאות עם ממשלת טריפולי בחודש שעבר, הסכם הרואה בטורקיה ולוב שכנים ימיים, והסכם ביטחוני המאפשר לטורקיה להעביר נשק וכוחות כדי לסייע לממשלת טריפולי.

ביוון אומרים כי העסקה הימית בין טורקיה ללוב מתעלמת מהמים הטריטוריאליים סביב איי רודוס וכרתים והיא נועדה לחסום צינור שהיא מתכננת לבנות עם קפריסין, מצרים וישראל שייקח גז לאירופה.

מקורות לא רשמיים טוענים עוד כי בפגישה ביקש הנשיא ארדואן מנשיא טוניסיה אישור להנחית כוחות צבאיים טורקיים על אדמתו ,בדרכם ללוב, אך סורב. טורקיה בודקת צירי הנעת כוחות צבאיים מטורקיה ללוב במקרה שהיא תראה צורך להתערב צבאית בנעשה בלוב.

תמונה

 

 

 

 

כתיבת תגובה