מבזקי חדשות ליום 24.12.2019 . מתעדכן

*- לראשונה בתולדות משטר אסד, התקבלה החלטה תקדימית לעצור באופן אישי את רמי מכלוף, בעוון "יבוא לא חוקי והברחות ",ובכך להבטיח תשלום של מיליארדי דולרים (כנראה לפוטין). צו שהוציא שר האוצר קובע על חילוט הכספים של כמה אנשים (כולל מכלוף) לרבות נשותיהם, כערובה לתשלום שכר טרחה וקנסות שביחד הסתכמו ב -12 מיליארד ליש"ט (כ -13 מיליארד דולר ).

*- גורם איראני : המעגל השני של הכור המשני בעראק נכנס לפעולה .

*-סוכנות פארס מכחישה את הדיווחים על חיסולו של אמיר עלי חג'יזאדה מפקד חיל האוויר האיראני.

*– לפחות 5 סוללות  S1/2E & Buk-M2E SAM  הושמדו אמש עוד לפני שבוצעו התקיפות על המטרות בדמשק ובטי-4.

*- משרד החוץ בארצות הברית בגינוי חריף על התקפות ספינות מלחמה רוסיות על אוניות אמריקאיות בים השחור.

*- דייוח- יש סימנים כי כוחותיו של חפתאר -אל אן אי פורסים טילים בליסטיים מדגם סקאד בי.
רוסיה עושה כסף טוב מהסכסוך בלוב.

*- צבא לבנון עצר אתמול בערב 2 מפגינים ובתוך רכבם נמצאו 20 מטוליי RPG ומספר רימוניי נפץ .(ממתנגדיי ראש הממשלה החדש..)

*- הגנרל חאג' עלי שנטען שחוסל מטיל על ביתו היה מפקד 'כוחות האוויר' האיראנים בסוריה. ולא כפי שנטען שהיה מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה.

*- דיווח ערבי – מטוסי אפ-16 מטייסת העמק השתתפו בתקיפות אמש על דמשק וטי-4 .מדובר בטייסת 109. עפ'י הדיווח התקיפה בוצעה בעזרת טילי שיוט מדגם דלילה. מתווה התקיפה- כניסה בגובה נמוך מאוד לשטח לבנון באזור אלחארוב ומשם חצייה לשטח סוריה לאזור ההטלה מנגד.

*- עלי אכבר ולייאטי, היועץ הבכיר של חמינאי בעניינים בינלאומיים: "אם ישראל תתקוף את לבנון, חיזבאללה יהרוס את ישראל" ישראל חסרת אונים ואינה מעזה לתקוף.

*- מתקפת כטב"מים מתאבדים על בסיס חמימים הרוסי. ירי נ"מ לעבר הכטבמ"ים מתבצע.

*- שגריר תימן באיראן (שמונה על ידי הממשלה המופעלת על ידי החות'ים) איברהים מוחמד אל-דאילאמי ושר ההגנה האיראני אמיר חטאמי נפגשו בטהראן כדי לדון בשיתוף פעולה צבאי וביטחוני בין הצדדים, כך דווח ברשת הטלוויזיה "אל-מסירה" ב -22 בדצמבר.

פגישה זו הפכה לאישור הרשמי הראשון אי פעם על שיתוף הפעולה הצבאי בין החות'ים לבין איראן. על פי רשת התקשורת הפרו-חות'ית אל מסירה, דאילאמי דן עם השר האיראני בשיתוף פעולה צבאי משותף ושיבח את היחסים בכל הרמות.

בנוסף הצדדים דנו בדרכים לשיפור היחסים בין הצבא האיראני לבין הכוחות החות'ים, או מה שמכונה על ידם ועל ידי בנות בריתם – "צבא תימן".

*- על רקע דבריו של היועץ למנהיג איראן: "התקיפות הישראליות באזור לא יעברו ללא תגובה" וכי "התקיפות הישראליות הלא חוקיות באזור לא יעברו ללא תגובה. ישראל תתחרט על פשעיה" יש לציין כי התקיפה אתמול באה על ההכנות לתגובה מהתקיפה הקודמת שבאה לאחר כישלון התגובה (יירוט ארבעה טילי פאג’ר) על התקיפה הקודמת.

 

 

 

כתיבת תגובה