מינוי ראש אגף מבצעים חדש מעיד כי מצרים נערכת ל-"ימי רעה"

מינוי צבאי בכיר בצבא מצרים בוצע בעצם ימים אלו.

רב אלוף אוסמה אוסקר מונה כראש אגף המבצעים של הכוחות המזוינים המצרים.

יש לזכור כי בצבא מצרים גם מפקד חיל האוויר ומפקד חיל הים הם בדרגת רב אלוף אך מינויו של אוסקר מעיד על דבר נוסף.

בעבר היה אסוקר מפקד דיויזיית חי"ר ממוכן 23 מארמיה 3 שפעלה במרכז סיני נגד המיליציות האיסלמיסטיות הקיצוניות כדוגמת דאעש סיני ,אלקעידה ועוד.

לאחר מכן קודם אוסקר והיה למפקד ארמיה 3 האחראית ,בין היתר,על אבטחת השיט בתעלת סואץ בגזרה שמול חצי האי סיני .

לטענת גורמים רשמיים מצריים  בעת שאוסקר היה מפקד ארמיה 3 פחתה הפעילות החבלנית בסיני ב-90 אחוז.

לאחר 3 מתקפות קטלניות של דאעש על יחידות צבא מצרים בצפון סיני,שבעקבותיהן נהרגו עשרות חיילים מצריים, החליט נשיא מצרים להקים בסיני פיקוד מיוחד שיתאם את הפעילות בין כל יחידות הצבא המצרי שפעלו שם כולל חילות הים והאוויר.

המצרים מגדירים את תפקודו כטובה. במסגרת תפקידו זה היה גם לאיש יחסי קרבה מבצעיים עם ישראל בלחימה המשותפת נגד כוחות דאעש שפעלו בסמוך לגבול הישראלי-מצרי. כמו כן היה לו תפקיד מכריע בבלימת זרימת המסתננים מאפריקה לשטח ישראל.

בשנת 2017 מונה רב אלוף אוסקר כעוזר שר ההגנה המצרי.

אלא שהאתגרים הביטחוניים של צבא מצרים גדלו פלאים ומצרים מוצאת עצמה בכמה חזיתות עימות מרכזיות:

*- מול אתיופיה הבונה את הסכר הגדול על נהר הנילוס המהווה איום אסטרטגי על החיים במצרים.

*- מול לוב. מצרים אינה מעוניינת למצוא על גבולה כוחות הקרובים באידאולוגיה שלהם לאיסלם הקיצוני.

*- מול טורקיה הטוענת לבעלות על גזרה ימית החוסמת את ייצוא הנפט המצרי לאירופה.

*- מול סיני ובעקיפין גם מול ישראל,שאיתה יש לה חוזה שלום אך כל הסימנים מעידים שהם נערכים ליום פקודה גם מגזרה זאת.

Image result for egypt vs turkey

כרגע הבעיה הבוערת ביותר של צבא מצרים היא טורקיה המאיימת על ההגמוניה שלה בעולם המוסלמי,שלא לדבר על כך שהם תומכים באחים המוסלמים השואפים להדיח את הנשיא א-סיסי מהשלטון לאחר שנטל מהם אותו בהפיכה צבאית. גם הצהרתו של ארדואן כי אם הכוחות בלוב,המתנגדים לבני הברית של מצרים , יבקשו הוא יסכים לשלוח כוחות מצבא טורקיה לעזרתם, עוררה את חמתו של א-סיסי שהגיב מיד באגרסיביות,שלא אופיינית לו, שאמר כי מצרים תטפל במהירות בבעיה הזאת. לאמור צבא מצרים לא ימנע מלהתעמת עם כל כוח המאיים על ביטחון מצרים בגבולה המערבי.

Related image

גם אתיופיה לא ירדה מהפרק למרות שנערכים "שיחות שלום" בין 2 הצדדים בתיווך רוסי אך מצרים לא אופטימית באשר לתוצאות השיחות והיא כבר מתכוננת ל-"ימי רעה".

ריבוי המטלות הצבאיות העומדות בפני צבא מצרים , וההכרה כי ביום פקודה יצטרך צבא מצרים לנייד כוחות איכותיים ,יבשה אוויר וים, בין חזיתות המרוחקות אלפי קילומטרים אחת מהשנייה,דרבן את הנשיא א-סיסי למנות קצין בכיר ביותר,שיוכל להטיל את מרותו גם על בעלי דרגות מקבילות לשלו, רב אלוף,גם על מפקדי זרועות האוויר והים הידועים בשיעור קומת האגו שלהם שאפילו רמטכ"ל צבא מצרים מתקשה לתפקד מולם.

א-סיסי החליט למנות את רק אלוף אוסמה אוסקר כראש המבצעים של הכוחות המזויינים של צבא מצרים בעיקר בגלל ניסיונו הקרבי מהעבר בסיני עת שימש כראש המטות המשולבים של הכוחות שם ,שפעלו תחת פיקודו בכל נקודות החיכוך.

המינוי מעיד בצורה ברורה כי הנשיא א-סיסי מכין את צבאו למקרה והעניינים עם טורקיה ידרדרו לעימות צבאי על אדמת לוב ,שהוא גם בעל פוטנציאל התלקחות גם במימי מזרח הים התיכון שם פועלים ציי טורקיה ומצרים במשימות ביטחון שגרתיות זה לצד זה.

אין ספק, תפקיד מתאם המבצעים של הכוחות המזוינים המצריים הפך באחת לתפקיד החשוב ביותר בצבא מצרים בעת הנוכחית וכמו כן מעיד כי נשיא מצרים א-סיסי מיעד את אסקר לגדולות. ימים יגידו.

רב אלוף אוסמה אוסקר:

תמונה

 

כתיבת תגובה