מפגש סודי של מפקדים במשמרות המהפכה האיראנים במזרח סוריה. הערכה ורקע

לפני יומיים דיווח אתר החדשות הסורי במזרח המדינה – "עין הפרת" על מפגש סודי ,של מפקדים במשמרות המהפכה האיראנים, בעיר המחוז אלבוכמאל שבמזרח סוריה. המפגש נערך במבנה ששימש פעם את התאחדות המורים המקומית והממוקם ליד הבריכה (ראה מפה ותמונה מוגדלת).

אתר החדשות יודע לספר כי האיראנים ניסו להסתיר מפגש זה ולשם שמירת סודיות מיקום הפגישה נפרסו בכל האזור מחסומי דרכים רבים ונחסמו דרכי הגישה  לאזור המבנה בו נערכה הפגישה.

מפת העיר אלבוכמאל וסימון מקום המפגש הסודי:

תמונה

לא ברור מה רקע המפגש הסורי של מפקדים במשמרות המהפכה האיראנים אך כתב רשת החדשות אלחדת' ,והמשמש גם ככתב עצמאי של רשת אלערביה , זיאד חלבי, טוען כי בהתאם למידע שבידיו איראן עלולה לירות טילים לעבר מטרות בישראל במהלך השבועיים הקרובים ,וכהכנה למבצע זה היא החלה בהסגת חלק גדול מכוחותיה הפועלים במזרח סוריה לעבר שטח עיראק .

לדבריו הנסיבות הפוליטיות בישראל הביאו את האיראנים להחליט לתקוף. האיראנים רואים בראש ממשלת ישראל בנסיבות הנוכחיות "ברווז צולע" וכי הנשיא טראמפ עסוק בצרות פוליטיות מבית והוא לא יוכל לקבל החלטות קריטיות כמו לתקוף חזרה את איראן.

חלבי טוען עוד כי להערכת האיראנים נתניהו חלש, אבל חברו שנמצא ישירות תחת פיקודו ,הוא ראש המוסד, חזק ונמרץ !!

לדבריו הצפי בישראל הוא כי יהיה סבב לחימה קצר בן מספר ימים עם האיראנים ברחבי סוריה. אחר כך יתחיל משא ומתן בין איראן וארה"ב באמצעות מתווך וכי צפוי שאיראן אולי תסכים לעסקה שהיא תעזוב את סוריה אך תישאר בעיראק ולבנון והכל בתמורה להסרת חלק מהעיצומים הכלכליים שארה"ב הטילה עליה. רמז על כך שאיראן לא מוכנה לוותר על לבנון היה כאשר היא איימה להשמיד את ישראל מלבנון .

Image result for israel vs iran

במקביל שר הביטחון, נפתלי בנט, והרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, הגיעו היום לתרגיל מבצעי ברמת הגולן.

השר בנט אמר באותו אירוע כי : ״ככל שאיראן תנסה להתבסס על אדמת סוריה – היא תשקע בחולות סוריה. אנחנו מגבירים את הלחץ״

שר הביטחון, נפתלי בנט, והרמטכ״ל, רב אלוף אביב כוכבי, הגיעו היום (ד׳) לתרגיל של חטיבת השריון 188 בפיקוד הצפון, ביחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת ׳געש׳, תא״ל אבי גיל, ומפקד חטיבה 188, אל״מ ניר רוזנברג.

בנט וכוכבי בתרגיל חטיבת 188. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

 

התרגיל דימה לחימה במתווה צפוני בשילוב כוחות שריון, חי״ר, הנדסה קרבית, חיל האוויר, ועוד. הלוחמים תרגלו לחימה בשטח מורכב, צפוף וסבוך בשילוב יכולות מודיעיניות והתקפיות מתקדמות שיובילו להכרעת והשמדת האויב באם צה״ל יידרש לכך.

*להלן דברי השר בסיכום הביקור: ״אני מסיים עכשיו ביקור בפיקוד הצפון. יש לנו חיילים ומפקדים, ובראשם אלוף הפיקוד והרמטכ״ל, שיודעים את העבודה ויודעים להגן על הצפון. המולות באיראן יושבים ושולחים אלינו את זרועות התמנון שלהם כדי להקשות ולייצר טרור על אזרחי ישראל". *ככל שאיראן תנסה להתבסס על אדמת סוריה – היא תשקע בחולות סוריה. סוריה הולכת והופכת להיות ווייטנאם של איראן. *אנחנו מגבירים את הלחץ. לאיראן אין מה לחפש על אדמת סוריה. נמשיך לשמור על גבולות המדינה ״.

שר הביטחון, נפתלי בנט, והרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, בתרגיל מבצעי ברמת הגולן

שר הביטחון, נפתלי בנט, והרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, בתרגיל מבצעי ברמת הגולן | אריאל חרמוני / משרד הביטחון

כתיבת תגובה