מבזקי חדשות ליום 19.12.2019 . מתעדכן

*- עשרים רכבי חילוץ וכיבוי אש שנתרמו על ידי קטאר הוכנסו לעזה בתיאום עם ישראל ביום שלישי, כך לפי גורמים בעזה.

*- השליח המיוחד של סין לסוריה, שי שיאויאן, אמר כי סין ורוסיה יכולות למלא תפקיד משותף במציאת פיתרון מהיר וקבוע למשבר בסוריה.

סוכנות ספוטניק ציטטה אותו באומרו לעיתונאים: "אני כרגע במוסקבה בפעם השנייה במהלך השנה הנוכחית כדי להמשיך במגעים והתייעצויות שלי ובתיאום עם הצד הרוסי". הוא הוסיף כי "ביחד אנו יכולים למלא תפקיד בניסיון למצוא פיתרון קבוע למשבר בסוריה בהקדם האפשרי".

*- "איראן מוכנה לעבוד עם מדינות אסלאמיות אחרות לפיתוח בינה מלאכותית", כך צייץ ביום רביעי נשיא איראן, חסן רוחאני.

"העתיד של הכלכלה העולמית הוא הכלכלה הדיגיטלית. ההתקדמות מושגת בשותפות," הוא הוסיף.

*- על פי הדיווחים, ארצות הברית מתכננת לצמצם באופן משמעותי וקבוע את מספר כוח האדם בעיראק.

רשת CNN דיווחה ביום רביעי כי היא השיגה תזכיר שנשלח בתחילת דצמבר על ידי מחלקת המדינה לוועדת קשרי החוץ של הסנאט, ובו התוויה של תוכנית לקצץ, עד סוף חודש מאי 2020, את מספר כוח האדם האמריקאי בעיראק ב-28%.

המשימה הדיפלומטית, כך הודיעה התזכיר, עדיין תוכל להשיג את "יעדי הליבה" שלה למרות הנסיגה.

*- טורקיה הזהירה כי החלטת ארצות הברית לסיים את אמברגו הנשק בן עשרות שנים על קפריסין תהיה "הסלמה מסוכנת".

קרדיט: אברהם תמקר מקבוצת נציב

*- האלוף מרק מיליי (יושב ראש המטות המשולבים) בכיר בצבא ארה'ב, נפגש היום עם מקבילו הרוסי האלוף ולרי גרסימוב בשוויץ.

המפקדים הבכירים דנו על המצב בסוריה, ביציבות אסטרטגית ובמגוון נושאים מבצעיים אסטרטגיים אחרים כדי לשפר את ההבנה ולהפחית את רמת הסיכון באזור .

*- כתב אל-ערביה דיווח הבוקר (רביעי) כי כוחות ממשלת אל-וופק נסוגו לאזור אל-אספה לאחר שצבא לוב התקדם בדרך לשדה התעופה של טריפולי.
ואילו אתרי לוב דיווחו כי הצבא נכנס לשכונות החדשות בטריפולי לראשונה מאז החלה הלחימה.

*-טורקיה הזהירה, כי מהלך ארה"ב לבטל אמברגו נשק בן עשרות שנים על קפריסין, יהווה הסלמה מסוכנת, לאור היחסים המידרדרים בין שתי המדינות החברות בנאט"ו.
הקונגרס האמריקני הצביע אתמול, על ביטול האמברגו נשק, שהוטל על האי בים התיכון מאז 1987, במטרה למנוע מירוץ חימוש בו, ולעודד את פיתרון הסכסוך שגרם לחלוקתו.
קפריסין חולקה מאז הפלישה הטורקית בשנת 1974, בתגובה להפיכה שביצעו קפריסאים יוונים לאומיים, בכוונה לספח את האי ליוון.
בהצהרת משרד החוץ הטורקי נאמר בלילה, כי ביטול האמברגו, "לא ישנה המצב באי אלא זה יפריע למאמצים ליישב את המחלוקת באי, וזה יגרום להסלמה מסוכנת."

*- המסחר בין ישראל לטורקיה הוא בהיקף של 4.3 מיליארד דולר, כאשר אנחנו מיבאים יותר מאשר מיצאים, וזאת בעקבות שעצרנו יצוא ביטחוני לטורקיה, כך שאנחנו מיבאים ב2.9 מיליארד ומיצאים ב1.4 מיליארד כך שיש לטורקיה מה להפסיד.

*- חבר האגף למידע צבאי, המזוהה עם הצבא הלאומי הלובי, אל-מונדיר אל-חרטושה, הודיע היום (רביעי) כי כוחות הצבא מתקדמים, בכמה אזורים בעיר הבירה, טריפולי, ומצביעים על שלל הנשק שנפל לידיהם , וההפסדים המשמעותיים בקרב לוחמי ממשלת אל-וואפק.
על פי הסוכנות הרוסית "ספוטניק" נמסר, כי "חטיבת הרגלים ה -73 רשמה התקדמות מצוינת ביום שלישי בערב במספר נקודות ידועות באזור אספה.

*- מחירי הנפט ירדו היום רביעי, לאחר עליות במניות הגולמיות בארה"ב, אך הציפיות לביקוש חזק יותר בשנה הבאה, מנעו ירידה נוספת במחירים.

(קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב)

Doc-P-655776-637122653800522767.jpg

 

כתיבת תגובה