דיווח הפוקס ניוז על מנהרות נשק איראניות בגבול סוריה-עיראק. פייק ניוז?

לפני מספר ימים חשפה רשת "פוקס ניוז" האמריקאית כי לוויינים צילמו מהאוויר והראו כי איראן בונה מנהרה לאחסון טילים וכלי נשק מתחת לבסיס צבאי, בסיס "האימאם עלי" האיראני, שטהרן השלימה את בנייתו בסמוך לעיר אלבוכמאל הסמוכה לגבול סוריה-עיראק.

עוד נמסר כי המנהרה אורכה 121 מטר, רוחבה 4.5 מטרים ועומק 3.9 מטר, וציין כי תמונות שהתקבלו על ידי גורמי מודיעין מערביים מראות גם כי טהראן רוצה לאחסן טילים וכלי נשק כבדים במנהרה.

עוד הוסבר כי המנהרה תוקדש לאחסון טילים וכלי נשק וכי היא נמצאת בשלבים האחרונים של בנייתה ותושמש בקרוב.

עוד דיווחים בתקשורת נכתב כי המשטר האיראני בונה מעבר גבול בין סוריה לעיראק, מה שהביא את מקורות המערב להביע דאגה לנוחיות התנועה של הכוחות האיראניים והנשק בין גבולותיהן של שתי המדינות.

קרדיט לדיווח : GLOBAL Telegram

Close aerial view of the Imam Ali Iranian military base in Syria where Iran is excavating underground tunnels (photo credit: IMAGESAT INTERNATIONAL (ISI))

(photo credit: IMAGESAT INTERNATIONAL (ISI))

*******************************

הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט – גיא א. מסביר ומפרט איך נוצר לו "פייק ניוז":
ראשית פוקס ניוז לא הייתה הגורם המדווח אלא חברת הלוויינות הישראלי אימג׳סאט. אבל זה נשמע אמין ויותר מיוחד כשזה מקור אמריקאי…
אז במקום ללכת למקור הישראלי מביאים את העיוות העיתונאי ששינה מהדיווח של החברה (הגם שלא היה נכון ומדוייק לטעמי), בוודאי שלא הרחיק לכת עד כדי ״איחסון טילים וכלי נשק״. מקורות אחרים כבר הגדילו לעשות ולהגיד שהמנהרה הזו (חפירת תשתית עמוקה בסך הכל) היא לא פחות ממנהרת חוצת גבול מעיראק לסוריה.
בעוד חברת הלוויינות מציינת בניתוח כי האורך של מנהרה לא ידוע הרי שבתצלום הם סימנו תוואי קרקע כהה יותר התוואי באורך 122מ׳. למה? ככה. אין לזה שום תימוכין ועדות.
החברה דיווחה על גובה מוערך של המנהרה כ-4 מטרים (זה אומר שמשאית נכנסת עם חצי מטר עפר בלבד מעליה??).
פוקס ניוז מדווחים על 3.9 מ׳ נשמע יותר מדוייק ואמין…
״המנהרה נמצאת בשלבים האחרונים לבנייתה״ – למה? על פי מה? לפי העבודות בשטח מה שזה לא יהיה לא נמצא קרוב להשלמה ואם זה השלבים האחרונים אז בוודאי שלא מדובר במנהרה. אבל צוין גם ש-״טהראן השלימה את בנייתו״ של המחנה שנראה באמצע העבודות ורחוק מסיום אז לך תדע.

 

(photo credit: IMAGESAT INTERNATIONAL (ISI))

 

כתיבת תגובה