האו"ם קורא לממשלת לבנון לפרק בדחיפות את החיזבאללה מנשקו

האומות המאוחדות בנסיון אחרון ,לפניי שהמצב יוצא משליטה ,במסע שכנועים דחופים הקוראת לחיזבאללה להתפרק מנשקו.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, קורא לממשלת לבנון לאכוף את החלטת האו"ם מספר 1701 לאלתר בטרם יהיה מאוחר ולדאוג לפרקה מנשקה של מפלגת הטרור המגובה וממומנת על ידי איראן .

דו"ח חדש של האו"ם מאשר את טענות ישראל כי כוח האכיפה של האו"ם בלבנון (UNIFIL) ובדרום לבנון אינו מסוגל לפעול באזורים שבשליטת החיזבאללה .

דו"ח האו"ם, שנחתם על ידי המזכ"ל גוטרס, מביע " חששות ודאגות" בנוגע למתקפת הטרור של חיזבאללה נגד עמדת צה"ל בצפון ישראל בחודש ספטמבר האחרון.

הדו"ח מגיע כאשר יוניפי"ל מחדשת את המנדט לפעילות כוח השלום בדרום לבנון, בתקופה של מתחים עולים בין ישראל לחיזבאללה שהיא למעשה  מליצייה איראנית  בתוך לבנון.

בדו"ח כתב גוטרס כי התקפת כוחות חיזבאללה בספטמבר לעבר צה"ל משקפת את הסכנה ההולכת וגוברת כיצד ארגונים חמושים הפועלים מחוץ לשליטת ממשלת לבנון עלולים להביא את האזור לכאוס. חיזבאללה וקבוצות אחרות, הוסיף גוטרס, מפרות את החלטת 1701 של מועצת הביטחון.

על ממשלת לבנון לנקוט בצעדים דחופים הנדרשים לפירוק נשקו של חיזבאללה ועוד קבוצות אחרות בדרום לבנון המערערות את יציבות האזור – כך סיכם גוטרס בדו'ח ששיגר לממשלת לבנון ועוד כמה מדינות .

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה