מצרים פרסה מכ"מ חדיש המכסה את כל שטח ישראל עד דרום טורקיה

מכון המחקר הסורי-נורס מדווח כי צבא מצרים התקין בצפון מזרח המדינה את מכשיר המכ"מ השני המסוגל לאתר מטרות ממרחק של עד 1100 ק"מ . כלומר המכ"מ המצרי החדש מכסה באופן מושלם את כל שטח ישראל ואף כסה את כל דרום טורקיה הנחשבת כיום ליריב המר והחזק ביותר של מצרים.

לא ברור למה מצרים לא פרסה את מערכת המכ"מ השניה דרומה יותר שהרי המתיחות הנוכחית שמצרים מתמודדת עמה הוא עם אתיופיה הבונה סכר על הנילוס העובר בתחומה מה שיגביל את כמויות המים שיגיעו לתושבי מצרים.

ככל הנראה פריסת 2 מערכות המכ"מ לטווחים ארוכים מאוד מאותתת כי מצרים רואה את האיומים העיקרים על ביטחונה מגיעים ממזרח או מצפון או משני הכיוונים גם יחד ,ולאו דווקא מדרום או ממערב שם נמצאים צבאות שלא מהווים בדיוק אתגר לעוצמה הצבאית העולה של צבא מצרים.

מיותר לציין כי גם לישראל וגם לטורקיה יש יחסים דיפלומטיים מלאים עם מצרים.

תרשים: טווח תחנות המכ"מ החדישות שמצרים פרסה אך לאחרונה

הפרשן הצבאי של אתר נציב נט מביא פרטים טכניים כפי שפורסמו באתר ערבי:

תחנת הרדאר RESONANCE-NE היא סדרת OVER HORIZON OTH ופועלת ב METRIC WAVE BAND. עיקרון העבודה שלה מבוסס על השתקפות גלי הרדאר ביונוספרה של האטמוספרה, מה שמגדיל את יעילותו על משטחים רפלקטיביים. טכניקות למזעור התגנבות של כלי טייס, זה מאפשר לו לאתר מטרות ממרחקים ארוכים מאוד שלא כמו מכ"מים אחרים שגליו מתקדמים בקו ישר מה שהופך את טווח שלהם לקצר.

RESONSNCE-NE היא תחנת רדאר תלת מימדית של PESA המשתמשת בטכנולוגיית PESA עם סריקה סימולטנית על כל המשטחים וניתוח דיגיטלי של נתונים נכנסים עם יכולת גבוהה לפעול כמרכז פיקוד טילים לתאום בין חטיבות הטילים, מטוסי היירוט ומטוסי הקרב.

מכ"מים מעבר לאופק יכולים לאתר כמעט את כל המטרות הנמצאות באוויר, בעיקר טילי שיוט וטילי SUPERSONIC, כמו גם ספינות המשייטות על פני הים.

אחד המאפיינים של תחנת הרדאר REZONANS-NE הוא סקירת האופק באמצעות אנטנת מכ"ם קבועה לעומת מכ"מים בהם האנטנות מסתובבות כל העת.

קצב הסריקה של תחנת הרדאר של REZONANS-NE הוא 0.6 עד 3.2 עם כיסוי שטח משמעותי של טווח אוויר עד 600 ק"מ במצב AERODYNAMIC ועד 1100 ק"מ במצב BALLISTIC MODE.

מאפיין נוסף של תחנת הרדאר REZONANCE-NE הוא היעילות הגבוהה שלה ואורך חיי השירות הארוך (אורך חיים). היעדרם של מבנים סיבוביים במזין הרדאר והיישום המקיף (טכנולוגיות ומוליכים למחצה למחצה) של ציוד הרדאר מאפשרים לרדאר לפעול ברציפות במשך חודשים ארוכים. ביצוע תחזוקה שלוקח רק שעות במשך השנה.

על פי נתוני מחקרים, תחנת הרדאר REZONANCE-NE  יכולה לאתר מטרות חמקניות כמו B-2 ו- F35, כמו גם טילים חמקניים.

RESONANCE-NE יכולה לעבוד עם כל מערכות הפיקוד והבקרה (C2, C3, C4 ו- C5).

המערכת מסוגלת לאתר גופים באוויר ,מטוסי קרב ומפציצים הטסים באוויר ממרחקים ארוכים גם ביום וגם בלילה.

وكالة تاس: روسيا تستعد لتوريد رادار Rezonans-NE إلى عدة دول في الشرق الأوسط

 

כתיבת תגובה