סיכום התקיפה הישראלית אמש בעיני הצד הסורי

SANA-סוכנות הידיעות הערבית הסורית: "בתגובה לטילים שנורו על ידי כוח איראני משטח סוריה תקפה  ישראל אמש."
מטוסים ישראלים הפציצו עשרות יעדים צבאיים של כוח קודס האיראני, והכוחות המזוינים הסורים, כולל טילים קרקעיים-אוויריים, מטות מטוסים, מחסני נשק ובסיסים צבאיים.

תמונה

בהצהרת צה"ל נמסר: "מטוסי קרב של צה"ל פשטו הלילה על עשרות יעדים צבאיים השייכים לכוח קודס האיראני ולצבא סוריה. יעדים אלה כללו טילי קרקע-אוויר, מטות מטוסים, מחסני נשק ובסיסים צבאיים.
ההתקפות היו בתגובה לירי טילים של כוח איראני משטח סוריה לעבר ישראל, שכוון לפגוע בשטח ישראל.
במהלך הפשיטות, שוגרו טילי קרקע אוויר-סורי למרות אזהרה ברורה לצד הסורי להימנע מכך. לאחר מכן הותקפו כמה עמדות הגנה אווירית סוריות והושמדו.
ההתקפה האיראנית אתמול על שטח ישראל היא עוד אינדיקציה ברורה לסיבה האמתית של איראן בסוריה. עמדתה האיראנית מהווה איום על ביטחון ישראל, על יציבותה באזור ועל המשטר הסורי.
צה"ל רואה את המשטר הסורי אחראי למתרחש בשטחו, ומזהיר אותו מפני פעולה או התרת פעולה נגד ישראל. פעולות כמו אלה הובילו לתגובות משמעותיות. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות כנגד העמדה האיראנית בסוריה. "
הצהרת צה"ל סיכמה: "צה"ל נשאר מוכן לתרחישים שונים, וימשיך לפעול למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל כל עוד צריך.עלינו לציית להוראות פיקוד העורף שיינתנו במידת הצורך".

תקיפה על שני יעדים.
בהמשך הבוקר הפיץ דובר צה"ל אביחי אדרעי הצהרה נוספת בה הסביר כמה פרטים על הפיגוע.
בהצהרה נמסר: "צה"ל פתח בפשיטות לילה שהתרכזו באזור דמשק כנגד יעדי כוח קודס האיראני וצבא סוריה, בתגובה לפיגוע של כוח איראני נגד ישראל על ידי ירי ארבעה טילים אשר יורטו אתמול.
תקפנו את שני צדדים:
– הצד המארח את האיראנים – המשטר הסורי, בו נפגעה סוללת טילי קרקע אוויר-אוויר, מחסני נשק, מטה ואתרי ניטור.
והצד האורח בסוריה – כוח קודס והמיליציות שלו, בהן נפגעו מפקדות איראן ומחנות לוגיסטיים באזור דמשק.
בין האינטרסים האיראניים שהותקפו היו מפקדת פיקוד ובקרה גדולה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, מחנה מיליציה שיעי גדול ומטרות לוגיסטיות אחרות.
הפשיטות רוכזו באזור דמשק – האזור ממנו שיגר הכוח האיראני אתמול רקטות לעבר ישראל.
"לא נקבל את הנוכחות הצבאית האיראנית בסוריה ואנחנו נחושים להתמודד איתה. "

תמונה

מקור צבאי סורי: ההגנות שלנו הגיבו לתקיפות,
בהצהרה לסוכנות הידיעות הרשמית של SANA אמר גורם צבאי סורי כי בדיוק בשעה 1:20 לפנות בוקר ביום רביעי תקפו מטוסי מלחמה ישראלים מכיוון הגולן ומרג' עיון לכיוון דמשק עם מספר טילים. מערכות ההגנה האווירית שלנו הגיבו לתקיפה והצליחו ליירט טילים עוינים ולהשמיד את מרביתם לפני שהגיעו ליעדיהם. "
הגורם הוסיף, כי כוחות הביטחון נערכים לבחון את המצב בבירור ולזהות את הנזק וההפסדים שנגרמו כתוצאה מהתוקפנות."
מצפה הכוכבים הסורי לזכויות אדם (מבוסס לונדון) ציטטו מקורות מקומיים, כי "נשמעו פיצוצים עזים בבירה דמשק וסביבתה, כתוצאה מההגנה האווירית של המשטר נגד טילים ישראלים שפגעו בעמדות הצבא הסורי וכוחות איראן."
המצפה דיווח כי מספר רקטות נפלו בסביבת הפרבר קודסאיה, והכפרי הדרומי של דמשק והדרום-מערבי, במקביל נשמעו סירנות האמבולנסים שחשו לאזור, כמו גם להתפרצות שריפות ענק באתרים המותקפים.
ההתקפות הגיעו פחות מ -24 שעות לאחר שנשמעו הבוקר (שלישי) פיצוצים אדירים בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, שלדברי הפעילים היו מדובר בתקיפות ישראליות. מטוסי קרב ירו חמישה טילים לעבר עמדות בדרום-מערב עיר הבירה דמשק.וזאת בעקבות ירי ארבע רקטות לעבר ישראל אתמול.

תמונה

שני בני אדם נהרגו ואחרים נפצעו.
מאוחר יותר דווח, בתקשורת הממלכתית הסורית כי התקיפות הישראליות על פרברי דמשק אמש הביאו לאובדן אנושי וחומרי כתוצאה מרסיסי רקטות לאחר שההגנות הסוריות התעמתו והפילו חלק מהן.
סוכנות הידיעות SANA דיווחה כי רסיסים מטיל ישראלי פגעו בבית בעיירה סאסא, דרומית-מערבית לדמשק, הרסו את הבית, הרגו שני אנשים ופצעו כמה אחרים שהועברו לבתי חולים בקוניטרה ודמשק לטיפול. אישה אחת נהרגה וכמה אחרים נפצעו בתקיפה על העיירה בית-סאבר באזור סאסא, דרומית-מערבית לדמשק.
רסיסים מטיל ישראלי פגעו גם בבניין מגורים בפרבר קודסאיה המערבית בדמשק, פצע נערה ופגעו קשה בבניין.
מושל אזורי הכפר בדמשק, עלאא איברהים, אמר מצדו כי הממשלה תתן סיוע למי שנפגע מהתקיפות הישראליות ותתקן את הבתים שנפגעו. לדבריו, "העבודות למתן סיוע לאנשים שנפגעו יתחילו מהרגע הזה.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

תמונה

 

 

כתיבת תגובה