מבזקי חדשות ליום 20.11.2019 . מתעדכן

*- משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות על ארבע חברות ושני אנשים הפועלים בטורקיה, סוריה, מדינות המפרץ ואירופה בגין מתן תמיכה כלכלית ולוגיסטית לדאעש.

*- איראן השיגה נקודות נוספות בכך ששמה שוב את הנושא הפלסטיני על השולחן. טראמפ בהודעה אתמול, רק חיזק את איראן.

*- ארה"ב מגבה את ישראל בהתנחלויות, מכעיסה את הפלסטינים ומעוררת את תהליך השלום.

*- "אייפא"ק אינה נוקטת עמדה בהתנחלויות. אנו מאמינים כי ההתנחלויות צריכות להיות נושא למשא ומתן ישיר בין הצדדים, ולא משהו שנקבע על ידי גופים בינלאומיים. על הפלסטינים להפסיק את החרמתם על גורמים רשמיים בארה"ב וישראל ולחזור לשיחות ישירות ", נכתב.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

*- עוד יזידי, ניצול רצח העם של קיץ 2014, נהרג היום בהפצצה אווירית טורקית על ביתו שבאזור סינג'אר (שינגאל). הטורקים לא מפסיקים להפציץ את היזידים בעיראק, בנוסף לכיבוש 26 כפרים יזידים בסוריה שהתרוקנו מכל יושביהם לאחר הכיבוש הטורקי מפחד להרצח. המטרה המקורית של ההפצצה הטורקית הייתה כנראה בסיס של ה-YBS – זרוע אג'לאניסטית יזידית שהוקמה בעזרתן של ה-PKK וה-YPG. (קרדיט:אוריאל לוי – המזה"ת ואפריקה מקבוצת נציב)

*- רויטרס מצטט את הצי האמריקאי: נושאת המטוסים אברהם לינקולן חצתה היום את מצרי הורמוז ונכנסה למימי המפרץ הפרסי . (מה שנקרא: לקצר טווחים).

*- בעיתונים הזרים אומרים כי המתח באיראן גובר, עם חשש אירופי מפני קריסת משטר המולות.

עיתונים אחרים אמרו כי מעמד הביניים נשחק באיראן, לעניים אין מה להפסיד, אך ההפגנות צריכות לצאת מהמעמד הבינוני. וזה מה שקרה בפועל. דור חדש שגדל באיראן אינו מחבק את ערכי משטר המולות, כך שיש סכנות אמיתיות מנפילת המשטר, במוקדם או במאוחר.

*-  עמוס ידלין:התגברות האילוצים על המב"מ – הגברת המוטיבציה לתגובה מצד ציר "ההתנגדות", סיכוני ההסלמה הגוברים בלבנון, המתחים הגוברים עם ארצות הברית, אי שביעות רצון רוסית, ואולי אף חיזוק מערכי ההגנה האווירית באזור בעתיד, מצטברים לכלל מערכת אילוצים ניכרת שתגביל את מרחב הפעולה של ישראל במערכה שבין המלחמות, לפחות בתקופה הקרובה.

*- ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, המבקר במוסקבה סיים פגישה עם עמיתו הרוסי, ניקולאי פטרושב, ראש המועצה לביטחון לאומי של רוסיה.השניים דנו בהתפתחויות האזוריות בדגש על המצב בסוריה.

*- אתר רוסי העוקב אחר טיסות, PLANE RADAR 24, דיווח כי המל"ט האמריקני( גלובאל הוק(אותו דגם המלט שאיראן הפילה) ) סייר באזור חופי סוריה והיה רחוק מבסיסים רוסיים כ- 35 ק"מ. משם המשיך דרומה, לעבר חופי ישראל ולבנון, גובה הטיסה מעל 16 ק"מ בתחום המים הבינלאומיים במזרח הים התיכון, המל"ט האמריקני לא חדר לגבול המים הטריטוריאליים של סוריה.

*במל"ט מותקנת מערכת מכ"ם מתקדמת המשמשת גם לוויינים ועושה שימוש בשיטות מורכבות של עיבוד מספר נתונים על מנת לאחד נתונים של מספר שידורים עוקבים בכדיי לקבל תמונה אחת . (קרדיט:מאיר בר)

*- צבא ארה"ב הנחית כוחות ממסוקים ליד העיר חסכה וחטפו 2 אחים .

*- לבנון: תחנת הטלוויזיה "אלמנאר" ו"רדיו אל נור "המזוהים עם המפלגה האיראנית הלבנונית (חיזבאללה) מאיימים על מפגינים לבנונים כי אנשי המפלגה והמיליציות שלה טרם הגיעו לכיכרות.

*- אל מייאדין: איראן: עשרות אלפים מפגינים בערים שונות כדי לגנות את המהומות ולהפגין תמיכה בהנהגת המדינה. מה שנקרא "הפגנות מטעם".

*- מהפכנים איראניים: "הפגנות אינן קונספירציה עולמית, חמינאי .. והכישלון שלך ישבור לך את הגב בבית ומחוצה לה.
מאז תחילת ההפגנות בעיראק, בלבנון ובאיראן, הקול בעיראק ובלבנון לא נבדל מההדים שלה באיראן, אפילו לא בפרטים קטנים, ובנוסף. הקולות שנשמעים בכל ההפגנות דומים להפליא, במלחמה בשחיתות, ובניצול האזרחים, ובשליטת האייטולות בממשלות" .

*- כתב אל-ערביה דיווח ביום שלישי כי ההפגנות עדיין מתרחשות בבגדאד, למרות ירידה משמעותית בעימותים בין כוחות הביטחון למפגינים. והסיבה הייתה נסיגה חלקית של כוחות מכמה מקומות, כמו כיכר חלני, שכן בתי ספר ואוניברסיטאות המשיכו לשבות.

*- ראש המודיעין הרוסי, סרגיי נרישקין- מתכוננים למלחמה…

" על רוסיה לחזק את מערך ההגנה שלה בתגובה לתעשייה וצעדייה הפזיזים של ארצות הברית. פעולות ארה"ב אינן אלא מערערות ומקוממות את מערכת הביטחון הבינלאומית. רוסיה נוקטת בצעדים פרגמטים להצלת תוכנית הפיקוח על הנשק, אך איננו יכולים להכריח את וושינגטון ואת לווייניה לעשות זאת.
במצב הנוכחי המדאיג שנוצר, עלינו לחזק את מאמצינו ולחזק את יכולות ההגנה של ארצנו. כמו שאומרים, אם אתה רוצה שלום, תתכונן למלחמה. (קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב)

*- משרד החוץ התימני גינה הבוקר (ג ') בגינוי חריף את המשטר באיראן, אותו תיאר "התומך הראשון בטרור בעולם",בכך שהכיר בנציג מיליציית ההפיכה של החות'ים ולמסור לו כתב האמנה הדיפלומטית והבניינים של השגרירות התימנית בטהראן.

ממשרד החוץ התימני נמסר בהצהרה כי המהלך "הוא הפרה ברורה של אמנת האו"ם ואמנת וינה בנושא יחסים דיפלומטיים וקונסולריים, והחלטות מועצת הביטחון הקשורות לתימן, במיוחד החלטה 2216."

*- אמנסטי אינטרנשיונל אמרה היום, (יום ג ') יותר ממאה מפגינים שנהרגו ברחבי איראן, מאז שהרשויות נתנו הוראה לכוחות הביטחון, לפזר ההפגנות שפרצו בכוח, לאחר עליית מחירי הדלק.

"על פי דיווחים אמינים, לפחות 106 מפגינים נהרגו ב 21 ערים", כך אמרה קבוצת זכויות האדם שבסיסם בלונדון, והוסיפה כי "מספר ההרוגים האמיתי עשוי להיות גבוה בהרבה, ויש כמה דיווחים האומרים שמצאו מותם יותר -200 מפגינים."

הערים באיראן בהם היו הפגנות בימים האחרונים:

תמונה

 

 

כתיבת תגובה