שלטון האייתולות באיראן סובל ממחסור חמור בכוחות בטחון לדיכוי ההפגנות

הסיוט של משטר האייתולות באיראן הולך ולובש צורה.

מאז פרצו ההפגנות האזרחיות ברחבי עיראק נגד השחיתות שפשתה במוסדות הממשלה אצלם ונגד הכוחות האיראנים שלא רק השתלטו על מוסדות השלטון בעיראק אלא גם בוזזים את כספה , חששו באיראן כי הפגנות אלו "יזלגו" לארצם ויעוררו את אזרחי המדינה,שרובם המכריע נמצאים במצב של עוני מרוד , להפגין גם הם נגד השחיתות של שלטון האייתולות ,שמקורביהם המהווים אחוזים בודדים בלבד מהעם האיראני ,נהנים מעושרה הרב.

תמונה

ואכן, לפני כמה ימים, כשהממשלה האיראנית החליטה להעלות את מחיר הבנזין , החלטה בעיתוי רע מאוד בגלל החורף הקשה הקרב ובא למדינה,החלו האזרחים לצאת לרחובות במחאה לא רק על ההתייקרות שהיא למעלה מיכולתם אלא גם נגד משטר האייתולות השנוא במדינה.

המשטר באיראן,שחושש כל הזמן מתסריט שכזה, הכין עתודה כוחות גדולה המורכבת מחיילי משמרות המהפכה האיראנים ואנשי הבסיג' ,האמורים לטפל בכל סימן של מרי אזרחי שיתעורר ברחבי איראן.

תמונה

המשטר האיראני לא לוקח בחשבון את צבא איראן כי הוא מאמין שביום מבחן לא רק שהם לא ידכאו בכוח את האזרחים המפגינים אלא אף עלול להגן עליהם מפני ידם הקשה של כוחות מקורבי המשטר.

אלא שעוצמת ההפגנות שפרצו בימים האחרונים באיראן והתפשטותם המהירה בכל רחבי המדינה הפתיעו את השלטון המרכזי ש-"שפך" מיידית את כל כוחות הביטחון העומדים לרשותו במטרה לדכא באיבו את המרי האזרחי.

אלא שההפגנות התפשטו במהירות ליותר מ-100 ערים במדינה ומיליוני אזרחים יצאו לרחובות ושרפו יותר מ-100 סניפי בנקים וכן מוסדות שלטון מקומיים תוך שהם מתגברים על כוחות הביטחון שניסו לעצרם ממעשי הוואנדליזם.

תמונה

עד מהרה התחוור לשלטון האיראני כי "השמיכה קצרה מדיי" ואין ביכולתם להתמודד בסד"כ הנוכחי ,שלא באמצעות ירי בכינון ישיר , וכי אם הם לא רוצים לאבד שליטה על שטחים נרחבים של מדינתם הם צריכים להכניס בכל זאת לפעולה את יחידות צבא איראן .

ואכן הערב הובאה חטיבת חי"ר 281 מצבא איראן לעיר כרמנשאה,שרק אתמול ספגה נזקים כבדים מידי המפגינים, וחייליה הוצבו סביב בית הטלוויזיה הממשלתית שבעיר על מנת להגן עליה מפני ניסיונות הצתה מצד המפגינים המוחים.

הצבתם ברחובות העיר מול המפגינים מעלה חשש כבד בלבות מנהיגי המדינה שמא בשלב כלשהו הם יצטרפו למפגינים וישאירו את מוסדות השלטון טרף לידיהם שימהרו להציתם ולנטרלם מפעילות תעמולתית לטובת השלטון המרכזי.

השלטון המרכזי באיראן שומר את מיטב כוחותיו באזור טהרן לכל מקרה שיצטרכו אותו במצב שהמפגינים יעלו על מוסדות הממשלה המרכזיים במטרה למוטט את השלטון המרכזי במדינה.

תמונה

 

כתיבת תגובה