"חגורה שחורה": האם פני הדברים כהווייתם? האם "ניצחנו"? דעות

כל אחד רואה את המערכה הקצרה האחרונה בין ישראל לג'יהאד האיסלמי בעזה בצורה שונה.

כל אחד מפרש את הדברים שונה ומבין אחרת.

להלן כמה דעות של קוראים מקבוצת נציב:

*- אולי כדאי בשלב זה להחליף דיסק ולשנות מבנה חשיבה כדלקמן:

כולם "נצמדו" לתפקידם בהתאם להוראות הבמאי האיראני:

האיראנים שלחו את הג'יהאד להעסיק את ישראל וידעו היטב שהם יעברו כתישה מסיבית, אבל לכל דבר יש מחיר, והאיראנים היו מוכנים לשלם אותו. והגי'הד הסכימו לשכב מתחת לגלגלי האוטובוס הישראלי הדוהר.    מצד שני איראן הורתה לחמאס,כמובן בתשלום מתאים ,גם לארגון וגם לראשיה ,הדואגים לגנוב לכיסם "מעשר" מההכנסות , שלא להתערב בלחימה המקומית . כל אחד ידע את תפקידו ב-"סרט" הנוכחי .                      איראן שומרת את החמאס להמשך "התשת " ישראל אם וכאשר . אחריהם יבואו החיזבאללה ואחר כך המיליציות בסוריה . והכל בציר הזמן שהוא לא קצר . מה לעשות ההיסטוריה בת אלפי שנים . ובהתייחס לכך שלא ראינו כל תמונת ניצחון למרות שהם הוכו קשות . אבל בטח לא הוכרעו . ושוב אנחנו הצד המגיב ולא הצד היוזם .

אבל מי שחושב שעצם חיסול אבו אלבטטה היתה הפתעה מרעישה…. מוזמן לקרוא את "נבואות" הפרשנים . רבים מאוד הגדירו את הפושע כבר הרבה זמן – "מת מהלך" והאיראנים כבר לקחו זאת בחשבון .

עובדה – את ניהול ימי הלחימה עשה הפיקוד העליון של התנועה ולא כל חולייה בשטח . נכון , כולם הבחינו בתגובות "נחותות " לכאורה בגלל היעדר מפקד שחוסל , אבל אפילו האיראנים כבר הבינו כי מי שנמצא ליד ישראל הוא בעל תוחלת חיים קצרה ועל פי הנחה זאת יש לבנות אסטרטגיה ארוכת טווח לפגיעה אנושה בישראל . גם זאת דרך מחשבה!!

האם האיראנים רצו למשוך את תשומת הלב הישראלית מאיזה פעולה גדולה שהם עשו ברקע בעיראק ? לפני יומיים כלי טייס בלתי מזוהה השמיד רכב איראני על נוסעיו במזרח סוריה. לתקוף כלי רכב כה רחוק כנראה היה "שווה" את זה למרות שאין לנו תמונות ואין לנו מידע מי היה שם . אבל כנראה משהו חשוב.

תמונה

*-  האם ״המשימה לא הושלמה״ – כדברי רבים ? 

המשימה שצה"ל הגדיר והקבינט אישר הושלמה ואף יותר מזה. חיסול מוצלח ושמירה על סבב מאופק וממוקד ללא כניסה ללחימה וללא חמאס.
גא"פ (הג'יהאד האיסלמי) הוא זה שרץ להפסקת אש ולא ישראל ובכל מקרה מבחינת ישראל דקה אחרי החיסול ניתן היה לסגור את העסק כי זו הייתה המטרה ולא שום דבר מעבר. לצורך העניין אם גא"פ לא היה מגיב לא היה קורה שום דבר נוסף (בשונה מחיסול ג׳עברי שנועד מראש למכת פתיחה של סבב לחימה).
החמאס מיוצב כריבון ואחראי ואף התנהג ככה בניגוד לדעת רבים , שספרו שעות להתערבות חמאס, חלק הגדילו לעשות ועיוותו מציאות ואחרים עדיין סופרים. ההישג הגדול ביותר בסבב מעבר לחיסול (שבהחלט משרת אינטרס גם של חמאס), זה שחמאס נותר בצד. המשמעות של זה מבחינת העזתים היא דרמטית!
אכן, חמאס מתנהל כמו שישראל רוצה ומעדיפה אותו שקול ומרוסן, בהסדרה לטווח ארוך שתביא שקט שרק ממנו ניתן בכלל לחשוב על פתרון יצירתי הומניטרי או אחר לרצועה.
כשהכלכלה ברמאללה ושכם פורחת בקניונים ומסעדות עם חיי לילה ותעסוקה אף אחד שם לא חושב טרור ואין לו כוח ללחימה. זה לא עקר את פנטזיית השיבה והשנאה לישראל אבל בן אדם שקם בבוקר לעבודה לא מחפש סיכונים לו ולמשפחתו ולא הולך לשגר רקטות.
בעת הזו כשמירב תשומת הלב מופנה לצפון ,כי שם האיום האמתי ,כל מהלך שישאיר את עזה בשקט הוא הישג ויש לברך עליו. מי שמנסה להוביל לכיוון ״עזה תחילה״ נמצא בדיוק במקום שהאיראנים מנסים לגרור אותנו.
ראינו ונוכחנו לדעת שמערכת הביטחון והממשלה לא רואים מצב של "עזה תחילה" ומשמרים את הקשב צפונה.

 

כתיבת תגובה