מבזקי חדשות ליום 11-11-2019. מתעדכן

*- דיווחים בלבנון  על פעילות כבדה של חיל האוויר בשמיהם.

*- 5 חיילים איטלקים נפצעו 3 מתוכם קשה בפיצוץ בבגדד.

*- ממשלת דנמרק החליטה לא רק לספק לתושביה לימודים אוניברסיטאיים בחינם אלא לתת לכל סטודנט מענק של 1000 דולר לחודש. רק בגלל שהם חושבים שזאת ההשקעה הכי טובה לעתיד.

*- רכב מסחרי התפוצץ לפניי מספר שעות מחוץ למאפייה בכפר הסורי סולוק, שממוקמת דרום-מזרחית לעיירה תל אביעד, כך נמסר מהצבא הטורקי ועובדי החירום המקומיים שהיו עדים במקום. הפיצוץ גרם למותם של לפחות שמונה בני אדם,ועוד פצועים נוספים במקום.

*- גורם בכיר בצבא אמריקה טוען כי 500 חיילים יישארו בסוריה.

*- רויטרס: נשיא איראן הצהיר שאיראן גילתה שדה נפט המכיל 53 מיליארד חביות נפט.

*- רוחאני: הגענו לשלב חדש בו האוייב נואש להשיג תוצאות באמצעות לחץ. על אף כל הלחצים, ענף הייצוא עולה משמעותית.

*- תסנים: מזל"ט הריגול שהופל במחאההר- ישראלי.

*- הלילה ימלאו 81 שנים לליל הבדולח שהביא לפרעות ביהודי גרמניה ע"י המשטר הנאצי באמצעות בריוני הsa, בפרעות בושחתו בתי כנסת חנויות ורכוש יהודי רב ונהרגו כ90 יהודים ואלפים נוספים נעצרו. בעקבות הפרעות יהודי גרמניה הבינו עניין והחלו במסע הגירה מחוץ לגרמניה.

*- אמש המריא מטוס אפ-15 משדה תעופה צבאי בירדן ותקף בית באזור העיר איזאז שבסוריה.
מידע מודיעיני הצביע כי נמצא בו באותן שעות המחליף של אלבגדדי. הבניין הושמד. השאלה אם המנהיג החדש חוסל??

*- איראן מתכננת להמשיך בשיתוף פעולה עם רוסיה בתחום הגרעין, כולל ייצור איזוטופי בפורדו, כך אמר היום (שבת) דובר ארגון האנרגיה האטומית באיראן.

"אנו מסוגלים להמשיך בעבודה באופן עצמאי, אך ברצוננו להמשיך בשיתוף פעולה עם רוסיה", אמר בהצהרה ששודרה על ידי הטלוויזיה הממלכתית.

"רוסיה בעלת ניסיון עשיר בייצור איזוטופים יציבים", הוא אמר והוסיף כי "רוסיה היא שותפה טובה, שהיא מנוסה יותר בתחום הזה" מאשר איראן. הוא גם ציין כי "שיתוף הפעולה עם רוסיה במגזרים אחרים יימשך גם כן".

*- כל יום שנמל אום קוצר שבדרום עיראק סגור נגרם נזק במיליארד דולר. הנמל מכניס בשנה 365 מיליארד דולר לכלכלת עיראק. רוב הכסף נגנב ע"י הבכירים.

*- הבוקר יתקיים טקס רשמי לחנוכת תחנת כוח גרעינית בבושהר בשיתוף רוסיה.

*- על פי נתוני הבנק העולמי, אבטלת הנוער בעירק מעל כ- 25%. זו גם המדינה ה -12 המושחתת ביותר בעולם, לפי מספר ארגונים האמונים על שקיפות שלטונית בעולם.

*- כבר יותר מ-122 שעות שהאינטרנט בעיראק לא מתפקד כראוי. עד כה- 300 הרוגים ו-15000 פצועים בהפגנות בעיראק נגד איראן.

*- בולטון חתם עם הוצאת ספרים להוציא ספר זכרונות עוד לפני מסע הבחירות הבא. ערכה- 2 מיליון דולר.

*- מנהיג חיזבאללה לשעבר תוקף את ראש הממשלה האיראני.

סובחי אל-טופיילי אומר כי המנהיג האיראני עומד מאחורי השחיתות שגרמה להפגנות בלבנון, ובעיראק.

טופיילי (68), כיהן בתור המזכ"ל הראשון של חיזבאללה ב־1983, הוא איש דת שיעי מהעיירה בריטל בבקעת הלבנון הצפון־מזרחית. זו אינה הפעם הראשונה שבה הוא יוצא בפומבי נגד המזכ"ל הנוכחי חסן נסראללה. במאי 2013 אמר טופיילי ש"חיזבאללה שקוע במלחמה מסריחה בסוריה" וטען כי מעורבותו של הארגון בסוריה משרתת את ישראל. "איך חורבן סוריה ורצח אזרחיה הוא הדרך לשחרור ירושלים?" תהה. "חיזבאללה מקריב את השיעים בלבנון כדי לרצות את איראן".

*- סרביה ויתרה על כוונתה לקנות מערכות אס-400 מהרוסים לאחר שארה'ב איימה בסנקציות עליה.

*- ביום שישי בערב נשמעו פיצוצים עזים ב- 2 אתרים איראנים באזור העיר אלבוכמאל שליד מעבר הגבול -אלקאים בין סוריה ועיראק. עד כה לא דלפו פרטים חדשים.

*- החיזבאללה החל לשלם לפעיליו את הפנסיות בדולרים אמריקאים חדשים,כאילו יצאו רק היום ממכבש הדפוס, ולא בלירות לבנוניות. זעם רב בלבנון. לדבר יש השלכות רבות ומסרים מהדהדים ללבנון-ארחיב בהמשך.

*- לפני כמה ימים כינה אסד בפומבי את הנשיא ארואן-"גנב". רוסיה מרוגזת מאוד ש-2 שותפיה האסטרטגים לא שומרים על התנהגות דיפלומטית מקובלת.

*- נקודת זמן היסטורית משהו- כל צי מטוסי הקרב הסורים מדגם מיג-21 מושבתים.

*- אמש תקף מטוס קרב לא מזוהה מטרות צבאיות סוריות מצפון לחאלב . היום מתברר כי מטוס קרב טורקי תקף מטרות של הכוחות הסורים באזור זה. אט אט נשאבת טורקיה להשתתפות ישירה ופעילה נגד יחידות צבא סוריה.

*- אתמול נערכה בדריק הלוויה המונית ל-11 לוחמים ושתי לוחמות שנפלו במערכה נגד טורקיה. שימו לב לריבוי הסמלים והדגלים המשקפים את ריבוי הזהויות והמפלגות ברוג'בה. במקביל נערכו אתמול גם בא-רקה ומנביג' הלוויות ל-5 לוחמים ערביים ששרדו שנים של דאעש בעיר מולדתם ונפלו בקרב מול טורקיה.

כתיבת תגובה