מבזקי חדשות ליום 9-11-2019. מתעדכן

*- אמצעי תקשורת איראניים: מזל"ט הופל מדרום-מערב לאיראן:
על פי כתב, סוכנות הידיעות ח'וזסטן דיווחה, כי מערכת תצפית לטווח בינוני, הפילה מזל"ט בשמי נמל מחאחר על מימי המפרץ בדרום-מערב המדינה.
על פי סוכנות הידיעות ח'ורנה, במחוז ח'וזסטן, כי התושבים סביב נמל אימאם שמעו את קולות ירי הרקטות עם שחר היום. הצבא האיראני צפוי לפרסם הצהרה לגבי הפלת כלי הטיס תוך זמן קצר.

יש ידיעות לא מבוססות, שהאיראנים למעשה הפילו כטב"ם שלהם, בטעות או בכוונה תחילה, כדי להראות שהם ערניים לכל מצב.

*- ישראל ממשיכה להעביר חומרים מודיעיניים לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA), אולם בשל הבירוקרטיה הסוכנות בודקת את החומרים לאט לאט.

*- פומפאו: אנו משקיעים מאמצים רבים ומסייעים לאזרחיי עיראק ולבנון שיוכלו להיפטר מההשפעה האיראנית ולהגשים את השאיפות הלאומיות שלהם ללא התערבות זרים.

*- מפקד יוניפי"ל בדרום לבנון הגנרל סטפנו דל קול, שוחח עם קציני צבא בכירים מלבנון וישראל ממטה האו"ם בראס נקורה בסוגיות הקשורות למנדט שיש לכוחותיו ובכפוף להחלטת מועצת הביטחון 1701.

" על הצדדים להימנע מפעולות חד-צדדיות, לרבות החלפת אמירות חריפות אחד כלפי השני וליצור רוח שתוביל לשיתוף הפעולה שעבד היטב במשך השנים גם בנסיבות קשות מאוד. יוניפי"ל נותרה מחויבת לחזק את המנגנון הזה, אך בסופו של דבר הצלחתו המתמשכת תלויה בשניי הצדדים."

*- משרד הבריאות בלבנון מזהיר: הקופה הציבורית קורסת בעוד מספר ימים לא נוכל לקלוט חולים נוספים, מאגר התרופות עלול להיגמר תוך שבועות.

יושב ראש איגוד הרופאים בלבנון- ד"ר סלים אבו סאלח – " המגזר הרפואי בקריסת מערכות דבר שמאיים על המשך ניהולו ותפקודו בנסיבות הקיימות שנוצרו ומה שלבנון עוברת תחת תנועות מסוימות המנסות להשיג את זכויותיהן הבסיסיות והלגיטימיות אינן קשורות למצב שעובר עלינו כיום, אפילו תחת התוקפנות הישראלית בשנת 2006 והפצצת גשרים ותשתיות לא הייתה שום בעיה בהזרמת אספקה רפואית מתבקשת להמשך וטיפול בחולים."

*- ברעידת אדמה באיראן שנמדדה בעוצמה 6.0 בסולם ריכטר נהרגו 3 ונפצעו 20.

*- המפקד העליון של הכוחות המזויינים העיראקים -"גורם צד שלישי תוקף אזרחים וכוחות ביטחון בעיירה בצרה ". לפחות 7 הרוגים וכ150 פצועים בהפגנה בבסרה שבעיראק , המספר צפוי לעלות.

*- ברית נאט"ו צריכה לצמוח ולהשתנות, אחרת הברית עלולה להיות מיושנת, כך אמר מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, ביום שישי.

"שבעים שנה לנאט"ו והברית צריכה לצמוח ולהשתנות. היא צריכה להתמודד עם מציאויות והאתגרים של היום", אמר פומפאו לאחר שנשא נאום בברלין.

"אם מדינות מאמינות כי הן יכולות להשיג את התועלת הביטחונית מבלי לספק לברית נאט"ו את המשאבים הדרושים לה, אם המדינות לא יעמדו בהתחייבויותיהן, קיים סיכון שנאט"ו עלולה להיות לא יעילה או מיושנת", הוא הוסיף.

כתיבת תגובה