מבזקי חדשות ליום 7-11-2019. מתעדכן

*- כוחות הביטחון העירקיים אישרו היום (רביעי) הוראות קפדניות לא להשתמש בתחמושת חיה נגד מפגינים, והדגישו את הזכות להפגנה שלווה הרחק מאלימות, וקראו למפגינים צעירים להימנע מאלימות.

במסיבת עיתונאים הודיע דובר מפקד הכוחות המזוינים העירקיים, האלוף עבדול כרים חלף, כי הוא לא יאפשר לחסום גשרים מכיוון שהוא מעבר חיוני עבור האוכלוסייה העירקית.

*- הודו תשגר טיל בליסטי המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני
הודו מתכננת לבצע שיגור טיל בליסטי צוללת K-4 ב -8 בנובמבר, שטווחו של 3,500 ק"מ ויכול לשאת ראשי נפץ גרעיניים.

*- עיראק: המפגינים מנסים לשבש את אספקת החשמל והמים לאיזור הירוק בבגדד.

*- בשעות הצהריים אירע אירוע דקירה בירדן באזור ג'רש,אזור תיירותי גדול , 5 פצועים מתוכם 3 תיירות מספרד.

לאחר מספר שעות התגלה זהותו של הדוקר – אבו מוחמד טאעיה, פלסטיני מעזה.

*- פיצוצים מסתוריים באזור אל בוקמל גורמים להרוגים ופצועים בקרב מיליציות איראניות.

*- שר האנרגיה והמשאבים הטבעיים של טורקיה: אוניית אל-פאתא מתכוננת לחדש את עבודות החיפושים בים התיכון ברישיון הרפובליקה הצפונית של קפריסין.

*- שגרירות ארה"ב בבגדאד, גינתה היום (רביעי) את הריגתם וחטיפתם של מפגינים בלתי חמושים, על ידי כוחות הביטחון בעירק, והפצירה במנהיגי המדינה "בדחיפות ורצינות" לתקשר עם המפגינים. "אנו מצערים על הריגתם וחטיפתם של מפגינים בלתי חמושים, האיום על חופש הביטוי ומעגל האלימות. עירקים חייבים להיות חופשיים לקבל החלטות בעצמם לגבי עתידה של מדינתם", נכתב בהצהרה.

ארצות הברית תמיד מעוניינת לתמוך בעירק בטוחה ומשגשגת שיכולה להגן על תושביה מפני קבוצות קיצוניות אלימות, ולהרתיע את מי שמערער את ריבונותה ודמוקרטיה.

*- ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאיום של איראן על צמצום התחייבותה להסכם הגרעין וחזרתה להעשרת אורניום תוך 10 ימים. בדבריו הבהיר כי ישראל תמשיך לפעול נגד פרוייקט הגרעין האיראני ולא תתן למדינה להשיג נשק גרעיני.

*- הכוח הסורי הדמוקרטי (SDF) נלחם בהתקפה של פלגים פרו-טורקיים על הכפר שיראק בניסיון לשלוט על ממגורות התבואה בצפון סוריה, כך דווח ביום רביעי במצפה הסורי לזכויות אדם.

העימותים הקשים התרחשו בין SDF לכוחות טורקיים באזור הסילויים במחוז עין עיסא, במקביל להתקפה של מל"טים של הכוחות הטורקים על ממגורות שיראק.

*- איראן הודיעה הבוקר על העברת גז "UF6" למתקן בפורדו דרומית לטהרן לקראת יישום השלב הרביעי להפחתת התחייבויות הגרעין שלה במסגרת הסכם הגרעין.

המיכל המכיל 2,000 קילוגרם גז UF6, הועבר ממתחם ההעשרה של הכור ב"נתנז" למתחם "פורדו".

*- סוכנות הידיעות הטורקית – אלאנאדול מדווחת כי ממשלת עיראק גייסה לשרות הביטחון כ-45 אלף חיילים שכבר שוחררו משרות . הגיוס מחדש לשרות הביטחון נועד להקטין את ממדי האבטלה בעיראק וכן למלא חלק מדרישות המפגינים .

*- מפקדת הסייבר -וגורמי ביון נוספים בארה"ב-

"אנו מזהים פעילות עויינת שמתבצעת על ידי רוסיה, סין, ואיראן בנוסף לשחקנים אחרים המבקשים להתערב בבחירות בארצות הברית."

מנהלי הסוכנות אמרו כי "היריבים שלנו רוצים לערער את המוסדות הדמוקרטיים שלנו ולהשפיע על החלטת הציבור אודות מדיניות הממשלה."
"שמו להם מטרה להתערב בתהליך ההצבעה ולהשפיע על תפיסת הבוחרים."

*- חיל האוויר מפרסם שדרוג נתונים טכנים לפצצות חודרות בונקר ,יממה לאחר שאיראן העלתה מהלך נוסף ומתקדמת לקראת הרכבת פצצת גרעין .

*- צבא לבנון תגבר את כוחותיו באזור בדדווי בטריפולי לפתיחת כבישים כאשר ממשלת ארה"ב קראה לממשלת לבנון לכבד את זכויותיהם ואת ביטחונם של המפגינים בלבנון.

גורם במשרד החוץ אמר לאל-ערביה כי ההפגנות משקפות את דרישות לבנון לרפורמה כלכלית וחיסול השחיתות המשתוללת.

*-

כתיבת תגובה