מבזקי חדשות ליום 31-10-2019. מתעדכן

*- כוחות הביטחון של סוריה קראו היום (רביעי) ללוחמים וכוחות הביטחון הכורדים, בצפון מזרח סוריה, להצטרף לשורותיהם כדי להתמודד עם הפלישה הטורקית, כך נמסר בתקשורת הממלכתית בסוריה.

*- אירוע הזוי התרחש השבוע באירן כשאנשי הקהילה היהודית ביחד עם אנשי משה"מ ואנשי דת מוסלמים חלקו כבוד לחללים היהודים ממלחמת איראן-עיראק. במהלך הטקס אנשי משה"מ מצדיעים לקול תפילה יהודית לזכר הנופלים (קרדיט:ד"ר עופר ישראלי).

*- פומפאו ביקר בירושלים לפני כשבועיים ונפגש עם נתניהו . מטרת הפגישה : ראש ממשלת ישראל הציג בפניו מודיעין חדש שהצביע על מתקן מסווג חדש בלבנון שמשמש את ארגון חיזבאלה בהמשך פרויקט דיוק הטילים, כך חושפים גורמים רשמיים בארה"ב. ישראל ביקשה מארה"ב להתנות את המשך הסיוע ללבנון בחיסולו של פרויקט מפעל הטילים של חיזבאללה. (קרדיט:מאיר בר )

*- שר החינוך הלבנוני הודיע על חידוש השיעורים בבתי הספר והמכללות הציבוריות ביום חמישי.

*- הבנקים בלבנון יפתחו מחר, אבל רק לעובדים בלבד!

איגוד הבנקים בלבנון הודיע על חידוש עבודתם של הפקידים מחר (יום חמישי), לאחר שהבנקים היו סגורים במשך כשבועיים, אך דלתותיהם עדיין סגורים בפניי האזרחים.

*- בהודעת משרד האוצר האמריקני נמסר כי ארה"ב ושש מדינות נוספות הטילו סנקציות על 25 תאגידים לרבות מספר בנקים ואנשי עסקים הקשורים בין במישרין בין בעקיפין בתמיכתם באיראן וחיזבאללה.

*-  דוברו של מנהיגה העליון של איראן קורא למפגינים בעיראק – " צאו וכבשו את שגרירות ארה'ב בבגדד".

קריאה ישירה למיליציות הנתמכות על ידי איראן לכבוש את השגרירויות האמריקאיות בבגדאד ובמקומות נוספים.

*-  מזכ"ל הליגה הערבית אחמד עבו אלגאית- "אני קורה לעם הלבנוני לשמור על אחדות לאומית ולשמור על שלום אזרחי המדינה בפרט שראש הממשלה סעד חרירי הודיע על התפטרותו לאחר שבועיים של הפגנות. לא להיכנס לפולמוס עדתי שיוביל לכאוס במדינה."

*- שגרירות בריטניה בביירות: " לבנון ניצבת בפרשת דרכים מכריעה . אלימות והפחדות במהלך הפגנות לגיטמיות רק תורמים לערעור האחדות והיציבות של לבנון כולה ".

*- הרשתות החברתיות: וואטסאפ, פייסבוק טלגרם וטוויטר חסומים בעיראק !

*- חמינאי מאשים את ארה'ב וישראל כי הם עומדים מאחורי התקוממות האזרחים בלבנון.

*- # חמינאי: "אני ממליץ למי שמעוניין בעירק ולבנון להתייחס למהומות וחוסר הביטחון במדינות אלו כאילו הם נגרמו על ידי אמריקה והישות הציונית" (אור ירוק למיליציות איראניות בשתי מדינות אלה לדכא הפגנות).

*- הנהגת צבא לבנון דחקה היום (רביעי) במפגינים לפתוח כבישים סגורים, כדי לנרמל את החיים, לאחר 13 יום של הפגנות פומביות חסרות תקדים מזה שנים בדרישה להתפטרות המעמד הפוליטי כולו.

"בעקבות ההצהרות הקודמות שפרסם פיקוד הצבא, 13 יום לאחר תחילת תנועת ההפגנות וההפגנות העממיות , והחמרת הבעיות בקרב האזרחים, כתוצאה מחסימת דרכים חיוניות באזורים שונים בלבנון, ואחרי ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, פיקוד הצבא מבקש מכל המפגינים ליזום פתיחת הכבישים הסגורים שנותרו, כדי לנרמל את החיים ולהגיע לכל התחומים, כדי ליישם את החוק והסדר הציבורי. (קרדיט:עמרם אל)

*- דאעש סיני מודיע כי פגע בטנק מצרי בפצצת אר פי ג'י והשבית אותו. לטענתם כל אנשי הצוות נפגעו.

*- מקורות יודעי דבר מאשרים כי הודעתו של ראש הממשלה הלבנוני סעד חרירי ביום שלישי בדבר התפטרותו מהממשלה דוחפת את חיזבאללה להסלמה לקראת תוכנית(ב') החלופית על מנת להתמודד עם הפסקת המהפכה האזרחית בכל מחיר, מאחר שהתוכנית המקורית (א') לתמוך בממשלה הקיימת נכשלה אנו צפויים בשל כך להיות עדים להשתלטות כוחנית איראנית/חיזבאלה ברחובות לבנון. (קרדיט:מאיר בר)

*-  "אני רוצה דולר חזק, אבל אני רוצה דולר שעושה נהדר" – וזה עוד רק ציטוט לכאורה של טראמפ מתוך אותו מאמר דעה "נשכני" בעיתון ישראל היום של ארהב…

ובשורה התחתונה? למרות שהפד הוריד את הריבית ב -25 נקודות בסיס במהלך ישיבת יולי, הדולר נותר חזק…

*- בית הנבחרים של ארה"ב תומך באופן גורף בהחלטה המכירה ברצח העם הארמני ע"י טורקיה. אצבע שמנה בעין של ארדואן.

Image result for news

 

כתיבת תגובה