היום ה-9 למהומות בלבנון. החיזבאללה והקריסה הפיננסית בפתח!

נראה כי המחאה הציבורית,החובקת את כל העדות בלבנון,רק צוברת תאוצה.

גם היום,היום ה-9 ברציפות,יצאו המונים לרחובות הראשיים בערים הגדולות במחאה נגד השחיתות השלטונית שפשתה לכל עבר וכן נגד ההשתלטות האיראנית על מוסדות המדינה.

גם המערכות הפיננסיות בלבנון משותקות לחלוטין ויש כבר מי שתוהה מה המחיר שמשלמת כלכלת לבנון על 9 ימים של שיתוק החיים במדינה? והאם כלכלת המדינה הרעועה מסוגלת לשאת מחיר זה?

ראש איגוד הבנקים בלבנון חוזר וטוען כי הבנקים יחזרו לפעילות מלאה ברגע שהמחאה האזרחית תפסק וכולם יחזרו לבתיהם לחיים הרגילים.

המערכת הפיננסית בלבנון כבר הודיעה כי גם מחר יישארו הבנקים סגורים ולא יפתחו שעריהם לשרות הציבור.

היות ואף אחד לא דואג לעדכן את אזרחי לבנון מה באמת קורה בתוך המערכת הפיננסית וכמה כסף ברח ממרתפי הבנק המרכזי למדינות המפרץ הדואגות להחזיר את כספיהן הביתה מחשש שהם יילכו לאבדון בכאוס שהשתרר בלבנון, הרי שברור כי קטסטרופה כלכלית כבר ניצבת בשערי המדינה והיא נוכחת ובגדול!!

לבנקים בלבנון אין מספיק כסף לשלם למפקידים הקטנים שצריכים לחיות מהם בחיי היום יום שלהם ונשאר רק לדמיין את הפניקה העצומה שתאחז בלבנון כשיוודע שהם ניצבים בפני שוקת שבורה ורק בכירי השלטון שם  כבר הוציאו את כספם למקומות מקלט בטוחים.

בשעות האחורנות נודע כי מזכ"ל החיזבאללה נאסראללה מתעתד לשאת נאום אחר הצהרים על המצב בלבנון, אך בינתיים הארגון החל בהכנות להוציא את אנשיו,חמושים או לא, לרחובות כדי  להתעמת עם המפגינים ולשבור את רוחם.

כתבת רשת טלויזיה בלבנון טוענת בשידור ישיר כי בחיזבאללה נפלה החלטה לפוצץ את המחאה האזרחית השקטה ברחובות ביירות  וממתינים לראות מה יקרה בקרוב.

מקור ביטחוני לבנוני טוען כי החיזבאללה עומד לפרוס בקרוב קבוצות תומכים מטעמו ברחובות ובכיכרות של ביירות. נשאר רק לתהות אם הם יגיעו עם נשקם האישי או שישאירו אותם כרגע בבית עד יעבור זעם או עד שהם יצטרכו להלחם על חייהם ברחובות ביירות?

אם כן , 2 סכנות גדולות הולכות ומקדרות בשמי ביירות בשעות הקרובות:

*- השתלטות החיזבאללה על המדינה,בהוראה איראנית , לאחר ביקורו של סולימני במדינה לפני כמה ימים .

*- התמוטטות הכלכלה הלבנונית והשתלטות הכאוס הפיננסי במדינה שתביא מיד להתפרצות מחודשת של מלחמת אזרחים חדשה שתהיה ,לכל הדעות,הרבה יותר מדממת מקודמתה.

לכולם ברור כי המצב הנוכחי בלבנון הוא מתכון בטוח ללכת לאבדון,הן אזרחי והן כלכלי וכי יש לשים קץ לדבר אם חפצי חיים הם!

ההפגנות וגילויי האחווה הבין דתית אינה אלא "וילון דקיק" המסתיר את הקטסטרופות שניצבות בשערי המדינה ולא מתכוננות ללכת לאף מקום.

אך כרגע אין מי שיבהיר זאת לתושבי לבנון ההולכים בעיניים סומות לטבח של עצמם הם!!

תמונה

 

כתיבת תגובה