מבזקי חדשות ליום 26-10-2019. מתעדכן

*- מפקד חדש לדיויזיה 5 בצבא סוריה – האלוף מופיד חסן.

*- שר המשפטים לשעבר בלבנון אשרף ריפי מזהיר את נסראלה:

האשליה שלך להפחיד את התושבים בהפגנות כוח כלפיי המפגינים היא חסרת ערך אצל האנשים החיים בלבנון. אני מזהיר אותך מפני טביעה בבוץ הלבנוני ומזהיר אותך מפני טביעה בדם הלבנוני ,האזרחים בלבנון בוחרים בחיים!

*- ביום שישי הביעו משרדו של ראש הממשלה נג'יב מיקאטי בטריפולי, כמו גם משלחות פופולריות מאזורים שונים בטריפולי והצפון, תמיכה במצבו הלאומי ותמיכתו בזכותם של הלבנונים לתבוע את זכויותיהם והוקיעו את ההשמצות.

מיקתי נענה לפניות האזרחים והזהיר כי "הרשות השופטת לא תשמש להסדרת ציונים פוליטיים ולהסבת תשומת הלב מהתנועה העממית בלבנון."

הוא שיבח את מאמצי הצבא להגנה על אזרחים, והדגיש את החשיבות של שמירת חופש התקשורת ולא לתקוף את צוותי התקשורת שממלאים את תפקידם בשטח.

הנשיא מיקתי הודה ל"תומכים ואוהבים על חיבתם ", והוסיף כי" שום דבר לא מפריע לתקשורת איתם ".

לאחר סיום קבלות הפנים, מיקתי ערך תפילות יום שישי במסגד וופא. (קרדיט:עמרם אל)

*-תומכי חיזבאללה תוקפים מפגינים באמצעות מקלות ואבנים.

*- פצוע בהתפרעות בכיכר אל-סולח לאחר שקבוצה גדולה של מפגיני חיזבאללה לא חמושים תקפו אותו בפראות, הרגע דווח כי נפטר מפצעיו.

*-עורכי דין בנבטיה מגישים תלונה נגד ראש העיר ואנשי המשטרה על האירועים מאתמול כאשר אנשים הוכו ע"י נאמני החיזבאללה ותנועת אמל .

*- מפגינים לבנוניים התנגשו עם תומכי חיזבאללה ביום חמישי בערב במרכז ביירות, כך דווח בתקשורת הלבנונית. מספר צעירים הגיעו לכיכר ריאד אל-סולח, במרכז ביירות, נושאים דגלים של "חיזבאללה", ואילו מפגינים נסוגו לפרברי הכיכר, לפני שהתנגשות בין שני הצדדים התערבה בצבא לבנון כדי להפסיק אותה.

*-מצטטים את בריאן הוק מהשבוע:
"לאיראן כבר אין מספיק כסף כדי לשלם לקבוצות צבאיות שיעיות בסוריה", התעקש הוק והוסיף, "לאיראן אין את הכסף שהייתה רגילה לו. חיזבאללה וחמאס הציגו תכניות צנע בגלל היעדר מימון מאירן. באזורים שונים בלבנון תוכלו לראות ״קופות צדקה״. בחנויות מכולת המבקשים מטבעות קטנים מאזרחי לבנון לתמיכה במבצע חיזבאללה.
יתר על כן, תחת הסנקציות נאלצה הרפובליקה האסלאמית לקצץ 28% מתקציב הביטחון שכולל קיצוץ של 17% במימון ה- IRGC, כך דיווח הוק למושב.

*- מידע מודיעיני חדש מגלה כי איראן העצימה את תמיכתה בחיזבאללה בכך שסייעה לה להרחיב את מפעלייה לייצר רקטות וטילים משלה ולהפכה לבסוף כמפתחת עצמאית ללא תלות באחרים, אמר הוק, קהילת המודיעין של ארה"ב מאמינה כעת כי איראן מפתחת "מערכות טילים וטכנולוגיה מותאמות אך ורק לייצוא עבור שליטתה האזורית במזרח התיכון. (קרדיט:מאיר בר)

*- הפגנות בערים הגדולות בלבנון:

*- מפגינים בקריאות גנאי נגד איראן מול פרצופם של פעילי החיזבאללה שבאו להתעמת איתם.

*- החיזבאללה שולחים את אנשיהם להתעמת עם כוחות הביטחון הלבנוניים בתוך ביירות. יש אפשרות לאירועים אלימים לאחר הנאום הקרוב של נאסראללה.

תמונה

*- מאות פלסטינים נהרו לגדר הביטחון המפרידה בין ישראל לאזורים שממזרח לרצועת עזה ביום שישי כדי להשתתף ב"צעדות השיבה והפרת המצור "השבועית.

מקורות פלסטינים דיווחו כי מאות מפגינים נהרו לגבול המזרחי של הרצועה כשהם נושאים דגלים פלסטינים.

"הרשות הלאומית הגבוהה למצעדי השיבה ופריצת המצור" (שהוקמה על ידי הפלגים הפלסטינים), כינתה את הצעדות ביום שישי הקרוב, "אסירינו, לא עדיין לא שוחררו".

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר בהצהרה כי "איתנותה האגדית והתעקשות על השתתפות פעילה הם אישור לכך שאנשינו בעזה נחושים להילחם במאבקם עם האויב במלוא העצמה ובמידה המלאה; להגנה על זכויותיהם וכבודם, ולפרוץ את המצור."

כתיבת תגובה