הגנרל סולימני בראיון טלוויזיוני ראשון מזה 20 שנה באיראן

מדברי הגנרל סולימני – מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים שהובאו במסגרת ראיון טלוויזיוני ראשון מזה 20 שנה שאיש הצבא האיראני הזה נותן:

*- בעשור וחצי האחרונים המלחמות שניהלו ארצות הברית ובנות בריתה נגד המחנה בהנהגתה של איראן לא צלחו.

*- חיזבאללה נלחם בישראל בשנת 2006 והשאיר מעגל הרתעה של קיפאון עקוב מדם.

*- ההשפעה האיראנית בעיראק התגברה.

*- איראן וקבוצות הפרוקסי שלה ניצחו במלחמת האזרחים בסוריה.

*- הקואליציה בהנהגתה של סעודיה לא הצליחה להגיב כראוי במלחמה נגד החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, בתימן.

*- קמפיין "הלחץ המרבי" של ממשל טראמפ בינתיים לא עושה סימנים של הצלחה ולא מצליח להביא את איראן "על הברכיים".

*- בשנים האחרונות התברר יותר ויותר כי לממשלות השונות בארצות הברית אין את הנחישות והדבקות הפוליטית ולא את היכולת לפעולה צבאית ממושכת במזרח התיכון.

*- על פי הדיווחים בראיון הראשון שהעניק סולימאני מזה למעלה יותר מעשרים שנה, הוא תיאר את הנוף האזורי שקדם למלחמת לבנון השנייה בשנת 2006.

על פי תיאורו של סולימאני, האחראי על המדיניות האזורית של איראן, העולם היה באותם השנים מרתיע עבורו, שכן מאות אלפי חיילים אמריקאים ומערביים הקיפו את איראן והמעצמות היו מאוחדות עמוקות בין האינטרסים של ארצות הברית, ישראל, מעצמות אירופה וגם מעצמות ממדינות ערב.

סולימאני דן בסביבה הגיאו-פוליטית שהייתה קיימת באזור לפני מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, ותיאר אותה כסביבה "מאיימת על ממשלת סוריה" וגם כסביבה אשר מהווה "איום על איראן".

"נסיבות אלו", המכשולים המורכבים שהוצבו בפני איראן, החל בכוח צבאי של 200,000 חיילים, מאות מטוסים ומסוקים, כמו גם אלפי כלי רכב משוריינים, "באופן טבעי סיפקו הזדמנויות" לישראל, כך תיאר סולימאני בראיון ששודר בטלוויזיה הממלכתית של איראן.

לטענתו של סולימאני המצב הגיאו-פוליטי לטובתה של ישראל הגיעה לשיאו במה שאיראן מכנה" "המלחמה בת 33 הימים" בין ישראל לחיזבאללה בשנת 2006.

קרדיט : אברהם תמקר מקבוצת נציב

Image result for general soleimani

 

כתיבת תגובה