רוסיה: מערכת היציבות האסטרטגית העולמית נמצאת על סף קריסה

מערכת היציבות האסטרטגית העולמית נמצאת על סף קריסה עקב מדיניותן של מדינות המערב, העלולה להביא למירוץ חימוש בלתי מבוקר, כך אמר מזכיר מועצת הביטחון הרוסית, ניקולאי פטרושב, ביום חמישי במהלך ישיבת מדינות BRICS (ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה) שהתקיימה בברזיל, לצד השתתפותם של נציגי ביטחון בכירים.

"מערכת היציבות האסטרטגית הגלובלית, שהוקמה בעקבות מאמצים בלתי נלאים של קודמינו, נמצאת על סף קריסה בשל מדיניות לא עקבית ולעיתים גם באופן בוטה פרובוקטיבית של מדינות המערב", אמר פטרושב.

"מדיניות העימותים הזו עשויה להוביל למירוץ חימוש חדש בלתי מבוקר במרחב", הוא הוסיף.

פטרושב הוסיף כי "הארכיטקטורה של היחסים הבין-לאומיים עוברת שינוי", וכי "ניהול התהליך של יצירת סדר יותר צודק … מתרחש באי נוחות".

"אנו עדים לניסיונות להחליף את החוק הבין-לאומי, המבוסס על אמנת האו"ם ויחסי ביניים בין המדינות, לסדר המבוסס על כללים. במקביל, האמריקאים ובני בריתם מנסים לתת את התיאום של הכללים והתנאים האלה לפי הגיאו-פוליטיקה והאינטרסים שלהם", אמר מזכיר מועצת הביטחון הרוסית.

"זה מוביל לטשטוש הנורמות והעקרונות האוניברסליים המוכרים, באופן אשר מאיים להחזיר את המלחמה הקרה עם המחלוקות שלה", ציין פטרושב.

"פעולות ידועות בתהליך הזה הן הטלת סנקציות כלכליות חד-צדדיות, ניסיונות להתערב בנושאים פנימיים של מדינות לא אהודות, אפילו בצורה של הפיכה", הוא סיכם את דבריו.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה