פעילות אינטנסיבית של כטב"מים סורים מול גבול ישראל-הונאה בהתהוות ?

זה לא סוד שבכל גזרת מחוז דרעא בדרום סוריה ובמחוז קונייטרה שמול גבול הגולן עם ישראל שורר כאוס בטחוני בגלל חוסר נוכחות משטרתית\צבאית של המשטר הסורי . למעשה השליטה בדרום סוריה ובמערבה מחולק בין האיראנים והחיזבאללה ובין המשטרה הרוסית המקיימת נוכחות דלילה אך קבועה מול גבול ישראל.

אלא שבעוד הנוכחות האיראנית מתבססת על פעילות של מאות ואלפי פעילים ,רובם מבני האזור , שגוייסו בשכר מלא לשורות המיליציות המקבלות את ההוראות שלהן דרך מדריכים צבאיים מהחיזבאללה הנתונים למרות איראנית מלאה, הרי שהמשטרה הרוסית מתבססת על פעילות של עשרות חיילי משטרה צבאית רוסית המשתדלים להרחיק את האיראנים מהאזור,לרוב לא בהצלחה יתירה.

כדי לבסס את שליטתם באזורי הדרום,למרות הנוכחות הרוסית, החלו האיראנים להטיל טרור בכל האזורים בשליטתם הכולל חיסולים,ערב ערב, של מתנגדי המשטר בעבר ,שהסכימו לעשות סולחה עם המשטר בתנאי שלא יאונה להם רע. את המלאכה מבצעים חוליות חיסול בפיקוד החיזבאללה הדואגים להקטין את מספר המתנגדים לנוכחותם מול גבול ישראל.

הטרור לא מבחין בין הגורמים באזור. היו עלה סיור של המשטרה הרוסית בדרום הגולן הסורי על מטעני צד,שלא ברור מי הטמין אותם אך ברור למי יש אינטרס להצר את צעדיהם.

תוצאת תמונה עבור דרום סוריה

בשבועות האחרונים חוסלו מפקדים לשעבר בכוחות המורדים שפעלו מול גבול ישראל ומנגד חוליות של מורדים החלו בתקיפות עמדות ומעוזים של הצבא הסורי והכוחות האיראנים בכל הסביבה . היום,למשל , חוסל משתף פעולה של החיזבאללה בדרום הגולן הסורי וכן מספר פעילים מקומיים אחרים המשתפים פעולה עם כוחות דיויזיה 4 מצבא סוריה שקבעו מפקדה משלהם בדרום הגולן הסורי ליד מפגש הגבולות ישראל-ירדן סוריה.

למעשה, כשיורד הלילה בכל דרום סוריה ומחוז קונייטרה נמנעים כולם מלנוע בדרכים בגלל הפעילות החבלנית והצבאית שלא מכירה בחוק כלשהו. קודם יורים ורק אחר כך מבררים את זהות הגורם שמולם.

למרות שהרוסים הבטיחו שהאיראנים נסוגו למרחק של יותר מ-80 ק"מ מגבול ישראל כל האזור רוחש פעילות איראנית הבונה את נוכחותה לעתיד לבוא.

במקביל החלה תופעה הנמצאת בהתהוות אך מהווה פוטניצאל סכנה לעתיד לבוא.

כולם זוכרים את הסיכול הישראלי לשליחת כטב"מים חמושים, ע"י לוחמי חיבאללה בשליחות איראנית סודית,לפגיעה במטרות צבאיות ישראליות בגולן.

האיראנים שניתחו ,לאחר השמדת האיום ע"י ישראל, את כשלון הפעולה הצבאית שלהם , הבינו כי השליטה המודיעינית הישראלית בכל הנעשה בצד הסורי מול גבול הגולן שלה היא כמעט מוחלטת ויקשה עליהם להפעיל אותציה זאת להכות בישראל, הורו לצבא הסורי להתחיל לקיים נוכחות אינטנסיבית של כטב"מים משלהם בכל שמי דרום המדינה.

היום,יום שבת , הובחנה פעילות אינטנסיבית של כטב"מים סורים,מתוצרת איראנית, באזורים שממזרח לעיר דרעא,.

תוצאת תמונה עבור כטבמים איראנים

באזורים אלו לא מוכר כרגע איזה פעילות צבאית הדורשת הפעלה כה אינטנסיבית של כטב"מים צבאיים סורים.

ההערכה היא כי האיראנים,באמצעות פעילות סורית זאת , מנסים "להרגיל" את ישראל לנוכחותם הקבועה של כטב"מים סורים בשמי האזור ובכך להוריד את העירנות הישראלית לפעילות זאת ועם הזמן לקיים פעילות אווירית זוחלת בקרבת הגבול.

האם אנחנו עדים לתחילת מהלך הונאה איראנית שיאפשר פעילות אווירית מוסווה שלה מול ישראל מבלי שכוונותיה יסוכלו ?

אם הובחנו אנשי חיזבאללה ולוחמי מיליציות איראניות משתתפים בסיורי צבא סוריה ובמדים סורים לאורך גבול ישראל (לטענת מקורות סורים) הרי שגם פעילות כטב"מים סורים הנשלטים מחפ"קים איראנים בסוריה היא תופעה הגיונית שיש לקחת בחשבון.

תוצאת תמונה עבור כטבמים איראנים

 

כתיבת תגובה