מבזקי חדשות ליום 8-10-2019. מתעדכן

*- איראן תגברה את מערכות ההגנ"א שלה לאורך חופיה.

תמונה

*- ככה נראית חולשה במזרח התיכון . לאחר שהאמריקאים נסוגו והפקירו את הכורדים , הוציאו היום הכורדים משלחת רישמית לטורקיה בניסיון להגיע להסדר כלשהו . מיותר לציין שיש להם גם הסדר עם משטר אסד .

*- דיווח:מטוסי קרב רוסים בשמי דרום סוריה.

*- ויליאם מקרייוון (באנגלית: William H. McRaven; ‏ 6 בנובמבר 1955) הוא אדמירל בצי האמריקאי בדימוס אשר שימש כמפקד פיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים של הכוחות המזוינים של ארצות הברית וכמפקד פיקוד המבצעים המיוחדים.

במסגרת תפקידו, במאי 2011, היה מתכננו ומפקדו של מבצע " חנית נפטון " לחיסול הטרוריסט ראש ארגון הטרור העולמי אלקעידה אוסמה בן לאדן.

שימו לב לדבריו לפניי כשבוע ימים:

"האסטרטגיה והחדשנות הטכנולוגית של סין מהווים איומים מהחמורים שידענו על הביטחון הלאומי של ארה"ב ,כדאי שהציבור יהיה מודע לכך והמנהיגים בארה'ב יקבלו החלטות אמיצות וחדשות"-כך העיד האדמירל בדיון שהוזמן על ידי ועדת יחסי החוץ ובטחון בקונגרס שפורסמה ביום רביעי.

*-  הלירה הטורקית ירדה לרמה הנמוכה ביותר מזה למעלה מחודש מול הדולר היום( שני), בעקבות הודעתו של הנשיא דונלד טראמפ "למחוק" את הכלכלה הטורקית. (קרדיט:מאיר בר)

*- חיל האוויר המצרי ביצע היום 15 גיחות תקיפה נגד דאעש סיני במרחב שבין אלעריש ובאר אלעבד בצפון סיני .

*- מהפח אל הפחת : עדי אל-בוריני, מהכפר בורין, דרומית לשכם, נהרג לאחר שנורה במהלך שוד מזוין בחנות שעבד באמריקה.

*- כוחות טורקיים פתחו במתקפה על עמדות הגרילה הכורדיות באזור הכפרי הצפון-מזרחי של מחוז אל-חסאקה, כך דווח בתקשורת הממלכתית.

על פי ערוצי הסוכנות "SANA" ו"אל-אחבריה "כי" יש דיווחים על תוקפנות טורקית שמכוונת לטול טאליקייה באזור הצפון-מזרחי של מחוז אל-חסאקה ", והסבירה כי אתר זה שייך ללוחמי" הכוחות הדמוקרטיים הסורים ".

בדיווחים הראשוניים נאמר כי לא היו "נפגעים" מהתקפת הכוחות הטורקיים על כפרי מליקייה. (קרדיט:עמרם אל)

 

 

כתיבת תגובה