2 אתרי מחסני תחמושת הופצצו אמש ע"י כלי טייס בלתי מזוהים בסוריה. פרטים

למרות שעיקר העניין באזורנו מתמקד בימים אלו בעיראק בכלל ובבגדד בפרט לנוכח המרי האזרחי ההולך וגואה ברחבי המדינה הן נגד השחיתות השלטונית והן נגד הכיבוש דה-פקטו של איראן , נראה כי גם בסוריה לא שקט.

בשבועות האחרונים מתקיימות הפגנות אזרחים נגד הנוכחות האיראנית במזרח סוריה ובמיוחד באזור עיר המחוז-אלבוכמאל בואכה מעבר הגבול עם עיראק-אלקאים.

מדיווחים המתקבלים בשנה האחרונה הותקפו עמדות ,מחסנים ומפקדות איראניות במזרח סוריה, והסיבה ניסיון איראני  להקים מתחמי שיגור לטילים בליסטיים שהובאו לשם כך במיוחד מאיראן והמופנים לעבר ישראל וסעודיה. אם עד לא מזמן הופנתה האצבע המאשימה לעבר ישראל כעומדת מאחורי מתקפות אוויריות אלו הרי שבתקופה האחרונה החלו אותן אצבעות להיות מופנות לעבר סעודיה שעל פי ההערכה נוקמת על המתקפות האיראניות על מתקני הנפט שלה באזור המפרץ הפרסי.

גם אמש ,נראה כי שרשרת התקיפות ממשיכה וביתר שאת .

בתחילה הגיעו דיווחים כי מחסני תחמושת שהכילו תחמושת צבאית סורית התפוצצו באזור חיאלין – حيالين שליד העיירה אלסקילביה – #السقيلبية שבאזור המערבי של מחוז חמאת שבצפון סוריה.

מאוחר יותר טענו מקורות סורים כי בפיצוצים העזים שהיו במחסני תחמושת בבסיס של המיליציות הרוסיות  נהרגו 2 קצינים רוסים ו-20 לוחמים ממוצא רוסי אך עד כה לא התקבל אישור לידיעה משום מקור אחר.

مجزرة في الروس بانفجار مستودع ذخيرة لهم في محيط #السقيلبية شرقا باتجاه #صلبا

זמן קצר לאחר הגעת הידיעות על הפיצוצים באזור מחוז חמאת התקבלו ידיעות מסוכנויות חדשות במזרח סוריה כי כלי טייס בלתי מזוהים תקפו מפקדות איראניות בבסיסים של המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן, והפועלות במזרח סוריה,באזור החגורה הירוקה שסביב עיר המחוז-אלבוכמאל .

חלק מהדיווחים שהגיעו מסוריה הפנו אצבע מאשימה לכלי טייס של בנות הברית שהובלת ארה"ב כעומדים מאחורי תקיפה זאת.

אזור זה של מזרח סוריה,הנמצא בקרבת מעבר הגבול האסטרטגי- "אלקאים" עם עיראק ,המהווה תחנת דרך קריטית בגשר היבשתי האיראני להעברת נשק כבד בין טהרן לסוריה והחיזבאללה הלבנוני,ודיווחים ברשתות המקומיות טוענים כי נשק רב שהגיע מאיראן מאוחסן באזור זה הן לקראת העברתו מערבה והן כדי לעשות בו שימוש לעתיד לבוא.

 

מצגת: תקיפת כטב"מ בלתי מזוהה באזור החגורה הירוקה של העיר אלבוכמאל במזרח סוריה

כתיבת תגובה