מנהיג האופוזיציה הסורית: הנוכחות האיראנית בסוריה היא "בשיא כל הזמנים"

מנהיג אופוזיציה בכיר בסוריה הזהיר כי הפעילות האיראנית בסוריה הגיעה לרמה מסוכנת וחסרת תקדים.

לאחר יותר משמונה שנים של מלחמה ושפיכות דמים בסוריה, הנוכחות האיראנית במדינה היא "יותר מכל הזמנים", כך הזהיר מנהיג אופוזיציה בכיר בסוריה.

"ההשפעה האיראנית הולכת וגוברת – הם [האיראנים] שולטים בסוריה, בצבא של סוריה, בביטחון בסוריה ומסתננים למוסדות כמו בתי ספר ומרכזי דת", כך אמר לפוקס מזכ"ל הקואליציה הלאומית למען המהפכה הסורית וכוחות האופוזיציהנאסר אל-חרירי.

"בעוד הכיסוי האווירי מסופק לממשלה [בסוריה] על ידי רוסיה, הכוחות בשטח נשלטים על ידי איראן", הוא הוסיף.

הוא הדגיש כי זה מדאיג ביותר שרבים מהאזרחים המתנגדים למשטר הסורי, בשל חייהם בעוני ובתיהם שנהרסו, נותרו ללא ברירה ונאלצים ליישר קו עם המיליציות האיראניות לצורך ההישרדות שלהם.

"הם רואים שבני בריתם השאירו אותם לבדם בתוך סוריה, כך שהם יכולים להגן על עצמם רק כך, ואיראן גם נותנת להם תמריצים כדי להצטרף", הוא הסביר.

"[תמורת הנאמנות] הם מקבלים משכורות בין 300-600 דולר לחודש, וכרטיס ביטחון שיוכלו לעבור בכל רחבי סוריה מבלי הפרעה או פגיעה בהם במחסומים של המשטר הסורי. זו ההגנה שלהם וזה מסוכן מאוד. אם המצב יימשך כך, מספר האנשים המגויסים על ידי איראן יגדל בהדרגה", הוא הוסיף.

לאחרונה החל המשטר הסורי, בגיבוי תמיכה אווירית רוסית, בפעולות אינטנסיביות להשבת אידליב, מעוז האופוזיציה האחרון. אולם לאחר ארבעה חודשים ואינספור הרוגים ופצועים, האזור ברובו עדיין מחוץ להישג ידו של המשטר הסורי.

"המשטר לא הצליח להשיג התקדמות משמעותית בשטח, ולכן מסיבה זו המיליציות האיראניות מתערבות כדי לעזור יותר [למשטר הסורי]", אמר מנהיג האופוזיציה בסוריה.

אל-חרירי גם טען שיש בסוריה יותר מ-60 מיליציות שאינן איראניות או קשורות לאיראן.

"הם [האיראנים] מנסים לבסס אסטרטגיה צבאית משלהם בסוריה ולחדור לתוך החברה הסורית", הוא המשיך להסביר.

"הם מגייסים לוחמים לשעבר של הצבא הסורי להיות חלק מהמיליציות שלהם בתוך סוריה, כדי שיוכלו לראות אותם בעתיד מכוונים את הפרויקטים של [זריעת] הכאוס שלהם", הוסיף מנהיג האופוזיציה בסוריה.

מנהיג האופוזיציה טען כי איראן לא מעורבת במגעים המתמשכים לשלום בסוריה מכיוון שרוסיה וטורקיה מנהלות את מגעים לשלום במדינה.

הוא גם טען כי איראן אינה משתפת פעולה עם דיאלוגים צבאיים ומדיניים בסוריה, מכיוון שחזונם ודרך פעולתם בסוריה אינו מצריך דיפלומטיה.

"[במקום זאת] האיראנים פועלים להשמדת כל מאמץ להסכם בתוך החברה הסורית, מכיוון שהם יודעים שברגע שהסורים ישיגו פתרון מדיני הם ייאלצו לצאת מחוץ לסוריה והם לא רוצים להגיע למצב כזה", אמר אל-חרירי.

"איננו יכולים לדמיין שיהיה פתרון פוליטי בסוריה כל עוד משמרות המהפכה האיראנית והמיליציות אשר איראן מפעילה יהיו בשטח", הוא הזהיר.

קרדיט : אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה