מבזקי חדשות ליום 2-10-2019. מתעדכן

*- מאז 6 בספטמבר, בסיסי הלוגיסטיקה האיראניים בסמוך לגבול סוריה / עירק במעבר אבו כאמל היו נתונים לתקיפות אוויריות מסתוריות. חלקן על ידי מטוסים ישראלים אמריקאים ואולי אף סעודים. התקפות אלה נועדו בדרך כלל להשמיד אמל״ח של משמרות המהפכה האיראניים שעשה את דרכו לסוריה, במטרה להמשיך מערבה, עד ללבנון כשחלקו נועד למיליציות השיעיות בסוריה.

קרדיט: חדשות עין הנץ מקבוצת נציב

*- צפון קוריאה וארצות הברית הסכימו לחדש את המשא ומתן על הגרעין בסוף השבוע, זאת לאחר קיפאון של חודשים ארוכים.

צ'ו סון הוי, סגן שר החוץ של צפון קוריאה, אמר כי שתי המדינות יקיימו קשר ראשוני ביום שישי לפני שייערכו שיחות ברמת עבודה ביום שבת, לא נמסר היכן יתקיימו הפגישות.

*- דובר משרד החוץ הגרמני גינה את ההתבטאויות האחרונות שמגיעים מאיראן על השמדתה של מדינת ישראל.

"אנו מגנים את האיומים האחרונים שמגיעים ממשמרות המהפכה האיראנים נגד ישראל במונחים החזקים ביותר. הערות עוינות כאלה על ישראל אינן מקובלות בשום דרך. קיומה של ישראל אינו סחיר. אנו דורשים כי איראן תסכים לקיים יחסים ידידותיים עם כל המדינות באזור ולנקוט צעדים מעשיים לקראת רגיעה", כך הוא אמר.

קרדיט:אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

*-לפחות 2 הרוגים ויותר מ-200 פצועים בהפגנות אזרחים בלב בגדד שניסו לפרוץ לאזור הירוק בלב העיר כדי לנסות לפגוע בבנייני ממשלה במחאה על השחיתות העצומה שפשתה במדינה. לטענת המפגינים יש בעיראק 30 מיליון תושבים אך רק 5 מיליון איש נהנים מהכנסותיה שגונבים הכל.

המנהיג הדתי מוקדתא סאדר קרא לשלטונות לחקור את הרג המפגינים. המפגינים מצדם קראו לרמטכ"ל צבא עיראק להנחית כוחות בלב אזור המהומות כדי להגן עליהם מפני הירי. –

אנשי המיליציות האיראניות הנמצאים באזור הוחשו לאזור ההפגנות כדי לעזור לכוחות הביטחון להדוף את המפגינים.

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

*- דיווחים לא מאושרים טוענים כי מפקד הכוחות השיעים  הפועלים העיראק- האלוף קאסם סולימני הגיע היום לעיראק.

תמונה

*- דיווח : צלפים איראנים עלו לגגות הבתים בסמוך לנקודות הכניסה לאזור הירוק כדי למנוע מהמפגינים לפרוץ פנימה.

*- כדי להשיג את מירב ההשפעה על הפרלמנט העיראקי פעלו האיראנים לפצל את המחנה הסוני וכך קבלו כל הסוני ביחד 71 מושבים מתוך 329 וגם זה חולק בין 2 מחנות יריבות .

*- אחיו של נשיא איראן-רוחני נדון ל-5 שנות מאסר בעוון שחיתות.

תמונה

*-

כתיבת תגובה