רוסיה מזהירה את ארה"ב מתקיפה על קלינינגרד

מפקד חיל האוויר האמריקאי באירופה ובאפריקה, ג'פרי הריג'יאן, אמר כי לארצות הברית הייתה תוכנית לחדור את ההגנה האווירית של מובלעת קלינינגרד הרוסית באירופה ולבצע תקיפה באזור.

💡קלינינגרד – היא עיר נמל לחוף הים הבלטי ועיר הבירה של מחוז קלינינגרד, מובלעת רוסית בין פולין לבין ליטא. שטחה של העיר 215.7 קילומטר רבוע והיא מאכלסת כ-460,000 תושבים ( נכון לשנת 2016). העיר הייתה סגורה לתיירים עד 1989, ושימשה עיר אסטרטגית צבאית, עקב קרבתה לנמל היחיד באזור שאינו קופא בחורף. מחוז קלינינגרד  הוא אחד מ-83 הסובייקטים המרכיבים את הפדרציה הרוסית. קלינינגרד הוא המחוז המערבי ביותר ברוסיה והוא מובלעת, כלומר אין למחוז קישור יבשתי לשאר שטחה של רוסיה.

על פי דיווח של האינטרס הלאומי, מטוס B-52 של חיל האוויר האמריקאי תרגל בחודש מרץ השנה ביצוע תקיפה במחוז קלינינגרד.

מהי תוכנית התגובה הרוסית?

מיכאיל אלכסנדרוב, מומחה מוביל במרכז ללימודים צבאיים-פוליטיים במכון הממלכתי ליחסים בינלאומיים של מוסקבה (MGIMO) ודוקטור למדעי המדינה, אמר ל"פראבדה":

"למרות ההגנות האוויריות הרוסיות, רוסיה לא מתכוונת לשבת ולחכות שהם [ארה"ב] יחדרו אותן.

"הפיקוד הכללי של כוחות צבא רוסיה לא חושב מחשבות שהאמריקאים יוכלו לחדור את המערכות", הוא הוסיף.

"אפשר לפרוץ הגנות אוויריות רק כתוצאה של פעולת תקיפה מאסיבית. תקיפה כזאת ניתן לבצע על ידי ריכוז תעופה על מנת לתמוך בכוח אש גדול", הוא הסביר.

"ברגע שנוכל לראות את ריכוז המטוסים האמריקאיים בשדות תעופה באירופה – הם לא יכולים להגיע אלינו בשום דרך – פשוט נשמיד את שדות התעופה האלה על ידי שיגור טילים בליסטיים לטווח בינוני לעבר אותם היעדים", הזהיר אלכסנדרוב.

לאחר מכן הכוחות שלנו יפתחו בתקיפה מהים הבלטי ויקחו שליטה על כל השטח הבלטי בתוך 48 שעות. לנאט"ו אפילו לא יהיה זמן להתעשת – הם יראו הצטברות צבאית חזקה מאוד בגבולות עם פולין, ואז הם יצטרכו לחשוב אם הם רוצים להמשיך במלחמה", הוא הוסיף.

כתוצאה מכך, כל זה ייגמר בכך שאנאט"ו תאבד את המדינות הבלטיות [ליטא, לטביה ואסטוניה]", ציין אלכסנדרוב ל"פראבדה".

זהו תיאור של אחד מהתרחישים האפשריים להתפתחות האירועים במקרה של תקיפת כוחות נאט"ו על מובלעת קלינינגרד והתגובה הרוסית הצפייה.

אלכסנדרוב תיאר תרחיש נוסף אפשרי שבעזרתו ארצות הברית תוכל לחדור את מערכות ההגנה בקלינינגרד , וזאת על ידי תקיפת טילי שיוט מאסיבית לתוך שטח רוסיה.

לדברי אלכסנדרוב, במקרה כזה לרוסיה יש טילי שיוט וטילים בליסטיים שהיא יכולה לשגר לתוך שטחה של ארצות הברית.

"במידה והאמריקאים יפתחו בתקיפת טילים על קלינינגרד, אנו נכה, למשל את סיאטל, שם נמצאת התעשייה הגדולה למטוסים בארה"ב. לאחר שנשמיד את אותם מפעלים, נשלול מהאמריקאים את האפשרות לבנות את המטוסים שלהם והם לא יהיו עוד מסוגלים לבנות את צי המטוסים הצבאיים שלהם", כך הזהיר אלכסנדרוב.

קרדיט: אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה