מבזקי חדשות ליום 22-9-2019. מתעדכן

*- שגריר איראן לאו"ם, מג'יד טאכט רבאנצ'י, קרא לארה"ב לשים קץ להתנהגויותיה הממאירות וההרסניות באזור הכוללות רקיחת האשמות מתעתעות וחסרות שחר נגד איראן ומכירת כמויות עצומות של נשק.

*- ארה"ב תשלח מספר "מתון" של חיילים אמריקאים למזרח התיכון ויכולות נוספות להגנה מפני טילים לסעודיה בתגובה למתקפה בסוף השבוע שעבר על מתקני נפט, אמרו בכירים בפנטגון.
שר ההגנה מארק אספר אמר ביום שישי כי ההחלטה הגיעה לבקשת סעודיה ואיחוד האמירויות והייצגה "צעד ראשון" בתגובת ארה"ב.

*- החות'ים מתימן מכריזים על עצירת התקיפות נגד סעודיה, ומצפים לצעדים הדדיים מסעודיה.

*- טוויטר הודיעה כי השעתה עוד 10,000 חשבונות מהפלטפורמה שלה שמואשמים בזריעת מחלוקת פוליטית ברחבי העולם.

*- הנשיא דונלד טראמפ אמר ביום שישי כי הורה על סנקציות על הבנק המרכזי של איראן "ברמה הגבוהה ביותר".

*- מזכ"ל תנועת ההתנגדות הלבנונית, חיזבאללה, אומר כי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, עשה את מירב המאמצים להסלמת מתחים ומשברים במזרח התיכון כחלק מהניסיונות להבטיח כהונה נוספת בתפקיד, אך ללא הועיל.

"נתניהו ניסה לשנות את המשוואה בלבנון במטרה להישאר בשלטון ולהמשיך כראש ממשלה מכהן. הוא אפילו עסק ברטוריקה לוהטת נגד איראן, אך כוונתו להבטיח כהונה נוספת פשוט נכשלה", כך אמר נסראללה בנאום בנאום טלוויזיוני ששודר בשידור חי מעיר הבירה הלבנונית ביירות ביום שישי.

ראש ממשלת חיזבאללה אמר כי "תוצאות הבחירות בישראל האחרונות חשפו את היקף משבר המנהיגות שם והראו את חוסר האמון במשטר".

*- שר החוץ של איראן הגיב לאחר בדיקה לדבריו על תכנית ארה"ב לקואליציה ל"שלום "במזרח התיכון, תוך שהוא מציג יוזמות דיפלומטיות איראניות חוזרות ונשנות.

מוחמד ג'וואד זריף אמר בהצהרה בטוויטר, ורשם שמונה יוזמות דיפלומטיות של איראן מאז 1985, כולל תוכנית שלום לתימן בשנת 2015, והסכם אזורי נגד תוקפנות לאזור המפרץ הסכם שהוצע קודם לכן. השנה.

ארצות הברית הודיעה ביום חמישי כי היא בונה קואליציה בכדי להרתיע את האיומים האיראניים בעקבות הפיגוע בסוף השבוע במתקני הנפט הסעודים.

*- פקיסטן מביעה תמיכה בסעודיה

ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, הביע ביום חמישי את תמיכתו המלאה של ארצו בסעודיה בעקבות התקיפות בסוף השבוע שעבר על מתקני הנפט של הממלכה, כך דווח בסוכנות העיתונות הסעודית.

סוכנות הידיעות הממלכתית ציטטה אותו באומרו במהלך פגישה עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בעיר הנמל ג'דה. "פקיסטן תומכת בממלכה במלוא יכולתה בהתמודדות עם מעשי החבלה הללו".

מוקדם יותר, האפוטרופוס על שני המסגדים הקדושים המלך סלמאן בן עבדולזיז אל סעוד, אירח את ראש הממשלה הפקיסטני אימראן חאן, שנמצא כעת בביקור בממלכה.

במהלך הפגישה גינה ראש ממשלת פקיסטן את מתקפת החבלה במפעלי ארמקו בביקאיאק וח'ורייס, והדגיש את תמיכת פקיסטן בממלכה לנוכח מתקפות בוטות אלה, על פי סוכנות העיתונות הסעודית.

האפוטרופוס לשני המסגדים הקדושים הביע הערכה לעמדת פקיסטן והדגיש כי הממלכה מסוגלת להתמודד עם תוצאת מעשה החבלה שמטרתן לערער יציבות בביטחון ויציבות האזור ואספקת האנרגיה העולמית.

הפגישה סקרה גם את היחסים ההדוקים בין המדינות ואת ההתפתחויות האזוריות והבינלאומיות האחרונות.

קרדיט:אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה