איראן מקדמת סוללות טילי נ"מ למזרח סוריה להגנת המיליציות השיעיות

3 סוללות טילי נ"מ מתנייעות על רכבים הגיעו ביום רביעי האחרון אל מפקדות משמרות המהפכה האיראנים והמיליציות השיעיות  הכפופות להן באזור אלבוכמאל שבפרבריה המזרחיים של מחוז דיר א-זור במזרח סוריה.

כתב רשת החדשות הסורית – "סטאפ" בדיר א-זור -רביע אלחמידי מדווח כי סוללות הנ"מ המתניעות נכנסו לשטח סוריה דרך אחד אחד ממעברי הגבול ונעו לכיוון  העיר אלבוכמאל  כשהן מלוות בשיירת מכוניות המצויידות במקלעים כבדים שנועדו לשמור עליהן.

 

כתב החדשות ציין כי סוללה אחת של טילי נ"מ התפרסה באזור התעשייה שבצד הדרומי של העיר אלבוכמאל ליד אחת המפקדות שבו נמצאים אנשי החיזבאללה הלבנוניים ולוחמי מיליצית אלאבדאל – “الأبدال” העיראקית-פקיסטנית.

סוללת טילי נ"מ אחרת נעה לעבר בסיס של מיליציית "האימאם עלי" ,שמשמרות המהפכה האיראנים הציבו אותם באזור אלכם – الكم שבאזור המדברי מדרום לעיר אלבוכמאל ליד הגבול העיראקי-סורי.

הכתב ציין כי לא ניתן היה לזהות את סוג מערכות הנ"מ, הנראות לראשונה באזור, אך ככל הנראה מדובר בדגם מתוצרת רוסית, שבו ישנם טילי נ"מ לטווח הבינוני.

בסיס המיליציה של אימאם עלי, שמיקומו נחשף על ידי האמריקאים, הותקף  בטילים ע"י הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב, ככל הנראה, לפני יומיים, והביא למותם של יותר מ -15 מלוחמי המיליציות השיעיות, ונהרסו מספר מחסנים ומתקנים בתוך הבסיס.
מוקדם יותר היום, חשפה "סטפ ניוז" בכתבה מיוחדת כי המיליציות איראניות אחסנו תחמושת וטילים במנהרות שהיו שייכות בעבר לדאעש (IS) ושהיו ממוקמות בצד המערבי של העיר אלמיידן שבפאתיה  המזרחיים של מחוז  דיר א-זור שבמזרח סוריה.
הגשר היבשתי האיראני העובר דרך מעבר אלקאים:

One thought on “איראן מקדמת סוללות טילי נ"מ למזרח סוריה להגנת המיליציות השיעיות

  • 14/09/2019 at 12:28
    Permalink

    כהיסטוריון צבאי המלצתי להפיל את אסד במהלך המרד הסוני. נתניהו ביהירותו טיפשוטו התנגד. התוצאה כמו בשנים 1972 1973 הרוסים יגבילו את חיל האויר. והאירנים והחיזבוללה בסיוע כוחות בעזה מסכנים את כל מדינת ישראל. במהלך צוק איתן נתניהו מנע הפלת ארכון החאמס. מאז 1948 לא חווינו מצב כזה. נתניהו חייב לעמוד בפני ועדה חקירה לאומות כמו ממשלת גולדה לאחר 1973. נתניהו סיכן במדיניותו הנואלת את המדינה כולה.

כתיבת תגובה