לבנון נערכת לתגובה הצפויה של חיזבאללה

דריכות בלבנון בעקבות הצפי לתגובה פוטנציאלית של חיזבאללה, הצפויה להגיע בעקבות תקיפת מל"ט ישראלי בפרברים הדרומיים של ביירות, סמוך למשרד התקשורת של המפלגה, ביום ראשון האחרון.

ישנם דיווחים כי חיזבאללה לא יהסס להגיב ל"תוקפנות" של ישראל, במיוחד לאחר שמנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, הזהיר כי חיזבאללה לא יאפשר התקפה כזו בלבנון.

סביר וחיזבאללה שוקל כעת את התזמון הנכון לו, בוחן את אפשרויות התגובה הנגדית מצידה של ישראל, וזאת בהתחשב בבחירות, הצפויות להתקיים בחודש הבא בישראל ורצונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקבל שוב את המנדט מהעם להוביל את המדינה.

אף גורם רשמי בלבנון לא יכול לחזות את אופי הפעולה הצבאית שחיזבאללה מתכנן לבצע, אך לדברי גורמים מקומיים, תגובת חיזבאללה תהיה:"מוגבלת ושקולה היטב", זאת בכדי להימנע ממלחמה כוללת עם ישראל.

עם זאת מקורב לשר בכיר בממשלת לבנון, אמר ביום רביעי ל"אשרק אל-אוסט", כי תגובת חיזבאללה מוגבלת תוביל לתגובה ישראלית הדומה למלחמת 2006, ותסלול את הדרך להתערבות בינלאומית, להחזרת הרגיעה ולכיבוד כללי ההתקשרות תחת מועצת הביטחון – החלטה 1701.

הוא גם שיבח את המאמצים הדיפלומטיים שיזם ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, בעקבות התקיפות של ישראל על ביירות.

"מאמציו של חרירי מגובים ללא תנאי על ידי הנשיא, מישל עאון, ויושב הראש, נביה ברי", הוסיף הגורם הדיפלומטי מלבנון.

בנוסף, הוא אמר כי ראש ממשלת לבנון עובד על שני יעדים – הבטחת הגנה בינלאומית על לבנון ומניעת תקיפת תגובה ישראלית על ידי הפעלת לחץ על ישראל, שלא להגיב לחיזבאללה על הנקמה הצפויה.

בינתיים, סגן מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם, הזהיר כי התגובה ב"הפתעה" בימים הקרובים.

עם זאת הוא ציין כי האווירה היא לא אווירת מלחמה:

"זו אחת התגובות לתקיפה. הכל יוחלט בזמנו".

קרדיט: אברהם תמקר- פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה