שוב תקיפת מחסן טילים בליסטיים איראנים בעיראק והפעם בקירקוק

נראה כי למרות כל האיומים ,הן מצד הפיקוד האיראני העליון, והן מצד בכירים במיליציות השיעיות העיראקיות החמושות הפועלות על אדמת עיראק אך נאמנות לאיראן , עוד מתבצעים ,על ידי גורמים עלומים,תקיפות שנועדו להשמיד מצבורי טילים בליסטיים שאיראן מאחסנת על אדמת עיראק בשטח המחנות הצבאיים של המיליציות השיעיות, התקיפות עדיין נמשכות ואפילו מטרות מרוחקות יותר לא מקבלות חסינות.

גורמים ברחבי העולם טוענים כי בשנה האחרונה הותקפו מחסני נשק ותחמושת של מיליציית אלחשד אלשעבי ,בעיראק, יותר מ-13 פעמים .

מצגת:תקיפות מחסני נשק של "אלחשד אלשעבי" בעיראק בתקופה האחרונה

התקיפה האחרונה על אתר צבאי של מיליציית אלחשד אלשעבי נערכה לפני כשבוע ליד בסיס חיל האוויר העיראקי:בלד. גם שם הותקף מצבור טילים בליסטיים איראנים שאוחסנו במקום.

אמש,שוב התקבלו דיווחים מעיראק,והפעם מאזור קירקוק , שנשמעו התפוצצויות עזות  ליד בסיס חיל האוויר העיראקי קיי-1 .

תמונה

הפיצוץ ליד הבסיס:

תמונה

בסיס חיל האוויר העיראקי K-1 : 

תמונה

הדיווחים היו סותרים.

בעוד שיש שטענו כי מדובר בירי של כוחות דאעש באזור ,יש הטוענים שהיו אלו מטוסי אפ-35 שהגיעו מבסיס חיל האוויר הישראלי "נבטים" שבנגב והשמידו מאגר טילים בליסטיים איראנים לטווח קצר שאוחסנו במתקני המיליציה השיעית עיראקית – "אלחשד אלשעבי" שליד הבסיס הצבאי העיראקי K-1. יש לציין כי אתר התקיפה מרוחק משטח ישראל כ-950 ק"מ. ישראל לא נטלה אחריות גם על התקיפה מאמש.

יש לציין כי ב-2 התקיפות האחרונות הותקפו מתקנים של מיליציות שיעיות שהחליטו להתמקם ליד בסיסי צבא עיראקים בו נמצאים כוחות אמריקאים מתוך מחשבה שזה יעניק להם מידה מסויימת של חסינות מפני תקיפות. מחשבה גרועה.

 

מצגת: תקיפת מחסן הטילים בבסיס מיליציית אלחשד אלשעבי ליד קירקוק שבעיראק

 

כתיבת תגובה