מבזקי חדשות ליום 26-8-201 . מתעדכן

*- מלשכת ראש הממשלה הלבנוני נמסר, כי סאעד חרירי, קיבל היום (ראשון) שיחת טלפון ממזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, והשיחות התמקדה ב"ההתפתחויות של השעות האחרונות בזירה הלבנונית והאזורית".

"פומפאו הדגיש את הצורך להימנע מכל הסלמה ולעבוד עם כל הגורמים הנוגעים בדבר בכדי למנוע כל הידרדרות", הוסיפה ההודעה של לשכתו של חרירי.

הוא הדגיש את "המחויבות של לבנון לתנאים של החלטות האו"ם, ובייחוד החלטה 1701, והזהיר מפני "האיום הנובע מהפרות ישראל המתמשכות של החלטה זו והריבונות הלבנונית".

חרירי גם הפציר בפומפאו לעזור "להפסיק את ההפרות הללו" והודה לו על שיחת הטלפון שלו, תוך שהוא מדגיש כי "הצד הלבנוני יפעיל את כל המאמצים האפשריים להבטיח איפוק ויפעל למתן מתחים".

*- מומחה בתחום אבטחת המידע והסייבר מסעודיה, סאמר עומר, הדגיש כי התקפות הסייבר הזרות הולכות ומתגברות על הממלכה בתקופה האחרונה.

*- מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, הזהיר את "כל פלסטין הכבושה" שלא להסתמך על הבטחות צה"ל כי תושבי צפון ישראל בטוחים.

"נתקוף את כל המל"טים הישראלים בשמי לבנון," הוא הבטיח והוסיף: "נפיל אותם מהשמיים".

הוא הזהיר כי ההתפתחות החדשה הזו: "תחזיר את לבנון למצב שהיה לפני שנת 2000. לא נאפשר זאת ולא משנה מה המחיר".

*- מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר לישראלים ביום ראשון כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא "אדם מושחת שחושש מתוצאת הבחירות" והזהיר כי "אין לו בעיות לסחור בדמכם".

"הוא יביא עלכם את האש [כשהיא מופנת אליכם] מעזה, מלבנון, מעיראק וסוריה", הוא אמר.

*- השליח הקטארי, מוחמד אל-אמדי, עזב ביום ראשון בערב את רצועת עזה דרך מעבר ארז.

הוא היה צפוי לחלק כספים למשפחות פלסטיניות מרוששות, אם כי אל-עמדי לא קיבל אישור להעביר כספים לרצועת עזה.

*- נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, סירב להגיב ביום ראשון לאחר שאתר מעקב טיסות דיווח כי מטוס ממשל איראני הגיע לעיר ביארץ בדרום מערב צרפת, בה מתכנסים מנהיגי ה- G7. כשנשאל על הדיווחים כי שר החוץ האיראני מגיע לביארץ, אמר טראמפ: "אין תגובה".

*- דובר קבוצת חיזבאללה הלבנונית אמר ביום ראשון כי למל"טים הישראלים שנפלו בביירות היו "יעדים" מסוימים שהחקירות עד כה לא קבעו.
קצין התקשורת של חיזבאללה מוחמד עפיף אמר לעיתונאים בתגובות הטלוויזיוניות כי "עמדת הקבוצה בתגובה לתוקפנות זו" תבוא בנאומו של מנהיג הקבוצה סייד חסן נסראללה מאוחר יותר ביום ראשון.

*- חבר בוועדה לביטחון לאומי ובמדיניות חוץ של הפרלמנט האיראני הזהיר כי הזמן מתקתק לאירופה לעמוד בתנאי הסכם הגרעין, כיוון שהמועד האחרון מגיע לשלב השלישי בהפחתת חובות הסכם הגרעין של איראן.

"האיחוד האירופי צריך לדעת שיש להם רק 10 ימים ליישם את התחייבויות הסכם הגרעין שלהם, אחרת איראן תנקוט בצעד השלישי שלה לשנות את התחייבויות הסכם הגרעין הרבה יותר", אמר מוסטפא קווקביאן, כשהוא נואם בפני מושב פתוח של הפרלמנט בטהראן ביום ראשון.

"אם אירופה רוצה שאיראן תישאר בעסקת הגרעין, עליה להשתמש בפסגת ה- G7, כדי לסלק את הסנקציות האכזריות של טראמפ נגד מכירות הנפט של איראן ונורמליזציה של אינטראקציות בנקאיות", הוא הוסיף.

*- המנהיגים האמריקאים "חסרי חוכמה" והמדינה עצמה "כולה חסרת כל מוח", כך אמר המפקד חוסיין סלאמי, בנאום ששודר בערב שבת בטלוויזיה האיראנית.

"האמריקאים פועלים רק בכוח ועל פי פילוסופיה של אי צדק", אמר סלאמי והוסיף שארה"ב חסרת הנהגה רוחנית, הנהגה חסרת חוכמה והנהגה חסרת כריזמה שתוביל ל"שחיקת הכוח האמריקאי, לדעיכה ההדרגתית ולהכחדתה של ארה"ב בסופו של דבר".

*- משרד החוץ של לבנון פרסם היום (א ') הודעה בה הודיע כי שר החוץ, גברן בסיל, ביקש מנציג לבנון לאו"ם, להגיש תלונה מיידית למועצה בגין הפרת ריבונות לבנון על ידי ישראל.

"ההפרות הישראליות של הריבונות הלבנונית, שהלכו והתגברו בתקופה האחרונה והגיעו ל 481 הפרות תוך חודשיים, כתוספת ההפרה האחרונה של שני מל"טים, ממחישה את הניסיונות הבוטים של ישראל לתקוף רכוש אזרחי, פגיעה קשה בריבונות הלאומית ואיום רציני על יציבות האזור", נכתב בהודעה.

ההצהרה הוסיפה כי שר החוץ הלבנוני, גברן בסיל, דרש מנציג לבנון לאו"ם להגיש תלונה מיידית במועצת הביטחון על הפרה מסוכנת של הריבונות הלבנונית.

לבסוף, ההצהרה הדגישה כי "מחויבותה של לבנון להחלטות בינלאומיות והיציבות אינה פוגעת בזכותה להגן על הריבונות הלאומית שלה".

*- סגן מפקד התיאום האיראני הזהיר מהתגובה המוחצת של המדינה לכל תוקפנות, ואמר כי כוחות הצבא של הרפובליקה האיסלאמית הכינו תרחישים שונים בכדי להתמודד עם איומי האויבים.

"האירועים סביבנו מראים כי איומים רבים מוצבים בפנינו, ובשל מגוון האיומים והשינויים השונים, הכנו מספר תרחישים להתמודדות עם איומי האויב", כך אמר ביום ראשון האדמירל סאיארי, בטקס בטהראן.

"האויבים צריכים לדעת שאם הם יחליטו לכוון לצבא ולכוחות המזוינים, הם בוודאי יתמודדו עם תגובה שתגרום להם להצטער על מעשיהם", הוא הוסיף.

קרדיט: אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה