רחפנים בשמי שכונת א-דחייה של החיזבאללה בביירות. השערות

אמש נשמעו פיצוצים עזים ברחבי שכונת א-דאחייה,מעוז החיזבאללה בבירת לבנון-ביירות.

החיזבאללה האשים את ישראל בהפעלת רחפנים שנפלו והתפוצצו ברעש עז בתוך השכונה. להוכחת דבריו העלו החיזבאללה את תמונות שרידי 2 הרחפנים.

תמונה

תמונה

תמונה

לפנות בוקר כבר הגיעו סירטונים על הדלקה הקטנה שגרם אחד הרחפנים כשפגע במכונית חונה.

צבא לבנון לא היסס לחוות את דעתו המקצועית שהרחפנים שייכים לישראל.

אמצעי תקשורת ערביים התחרו ביניהם מי מאחורי הרחפנים והפעלתם.

*- כך למשל ישנם כאלו הטוענים כי הרחפנים לא הגיעו בטיסה משטח ישראל לביירות אלא חוליה של סיירת מגלן או יחידה 212 היה נוכחת באזור והיא שהפעילה את 2 הרחפנים כשמשימתם היא לחפש בכירים של החיזבאללה בתוך שכונת א-דאחייה. ברגע שהם תרסקו הכוח החודר נטש את השברים,אפילו שהיה עליו לאוספם , ונסוג מהאזור .

תמונה שמפרסמים ברשתות הערביות להוכחה כי הרחפנים מסוג  DJI הם אלו שבשרות צה"ל:

תמונה
וכבר עלו מומחים טכניים בנושאי הרחפנים וסטרו אחת לאחת את הטענות כאילו הרחפנים ששבריהם נמצאו בביירות הם מהסוג שבשרות צה"ל.
Seeing a lot of confusion about the allegedly downed drone over Beirut last night. Here some info :
1- Whatever Lebanon says, it is not a DJI model, the pictures clearly show an "octacopter" which has 4 arms and 2 engines and blade pairs on each arm. No similar DJI models.
ההערכה בישראל היא  שהרחפנים שנפלו לפנות בוקר בדאחייה בביירות הינם רחפנים איראנים.
רחפן איראני כבד:
*- רשת הטלויזיה – אלערביה מדווחת מפי מקורות ישראלים כי ישראל שלחה רחפן למשימת סיור-ריגול בשמי שכונת א-דאחייה בביירות ובמהלך טיסת הסיור ארעה תקלה טכנית חמורה ברחפן . לאחר שהתברר כי לא ניתן להשתלט על הכלי ולהחזירו נשלח רחפן שני כשהוא חמוש במטרה להפיל את הרחפן "הסורר" .
ניסיון היירוט של הרחפן המקולקל נכשל והוא נפל בשטח א-דאחייה ואילו החיזבאללה הצליח להשתלט על הרחפן השני ולפוצצו וגם הוא נפל בשטח א-דאחייה.

כתיבת תגובה