רמז איראני? כטב"מים חות'ים תקפו למרחק של 1100 ק"מ

איראן משתמשת בכל זרועות הפרוקסי שלה כדי לקדם את האסטרטגיה שלה לקיים את ציר הסהר השיעי הכולל את עיראק,סוריה,חיזבאללה-לבנון ותימן. כמו כן היא משתמשת בהם לפי הצורך ולא משנה היכן הם ממוקמים ואיזה אינטרס מקומי הם משרתים.

וכבר שמענו איך מנהיג המורדים החות'ים בתימן מאיים על ישראל כי בקרוב היא תכנס לטווח הטילים של ארגונו. האיום הגיע לאחר שהחות'ים ירו לעבר מטרות בעומק שטח סעודי למרחק של קרוב ל-1000 ק"מ.

מי שיבדוק את מרחק הנקודה הצפונית ביותר בתימן מהנקודה הדרומית ביותר בשטח מדינת ישראל יימצא כי המרחק הוא קרוב ל-1700 ק"מ .

לפני כמה ימים הודיע הדובר הצבאי של הכוחות המזויינים התימנים,הפועלים בשיתוף עם החות'ים ונתמכים ע"י איראן כי כוחות המל"טים שלהם תקפו בעומק השטח הסעודי למרחק הגדול ביותר מאז התחיל הסכסוך. כ-10 מל"טים של צבא תימן תקפו את שדה הנפט הסעודי אלשיבה – الشيبة השייך לחברת הנפט-ערמקו שבמזרח המדינה. שדה הנפט המותקף רחוק מהנקודה הצפונית ביותר על אדמת תימן כ-1100 ק"מ . השדה גם מרוחק מהגבול הסעודי עם האמירויות לא יותר מ-10 ק"מ .

העיתון האנגלי-גארדיאן טוען כי שדה הנפט המותקף מפיק 600 אלף חביות ביום המציינים הכנסה של 50 מיליון דולר.

על פי אמצעי התקשורת המל"ט שתימן עשתה בו שימוש לתקיפה שדה הנפט הסעודי המרוחק היה מדגם "כסיף-2" בעל טווח תקיפה של 2000 ק"מ אם כי מעולם לא נעשה בו שימוש מבצעי לתקיפת מטרות למרחק כה גדול.

Image result for ‫מלט איראני כאסיף 2‬‎

תקיפת השדה אלשיבה הסעודי המרוחק כ-1100 ק"מ הוא מסר איראני ברור הן לסעודיה,הן לאמירויות,והן לישראל לאמור: כל שטח סעודיה והאמירויות כבר נמצא בטווח התקיפה של כוחות הפרוקסי שלנו בתימן וגם דרום ישראל נכנסה לטווח הפגיעה.

היות וסביר כי לא הכוחות החות'ים הם אלו העומדים מאחורי המבצעים בפועל של תקיפת שדה אלשיבה הסעודי, אלא המפעילים של החיזבאללה הלבנוני, הנותנים גיבוי מקצועי לפיגועים של החות'ים נגד סעודיה , אזיי סביר כי מפעילי המל"טים של החיזבאללה מבקלים עוד ועוד ניסיון מבצעי בהפעלת כלי טייס תוקפים למרחקים ארוכים וכי זה רק עניין של זמן עד שהאיראנים יחליטו להכניס מטרות בישראל לבנק המטרות שלהם במידה ונכסים אסטרטגים שלה יפגעו שוב ושוב בעיראק.

לכן לא פלא הוא שגורמים ישראלים כבר מתבטאים בדבר הצורך לבצע מעקב צמוד אחרי הנעשה בתימן כי יש לו קשר ישיר לביטחונה של ישראל.

ישראל אף הצהירה באופן גלוי בעבר כי היא תראה באיראן אחראית ישירה לתקיפתה על ידי אחת מזרועות הפרוקסי האיראניות וכי היא תישא בתוצאות והן תהיינה קשות.

 

טווח הכטב"מ האיראני משטח תימן לדרום ישראל:

כתיבת תגובה